Czym pomalować płot (pręty zbrojeniowe 10mm)?

1. Data: 2009-04-26 13:06:48

Temat: Czym pomalować płot (pręty zbrojeniowe 10mm)?
Od: Rylen <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

25m długości płot i brama wykonana z prętów zbrojeniowych 10mm
5 lat temu była malowana na seledynowy kolor. Teraz sąsiedzi
co się pobudowali pomalowali swoje na ciemny brąz (czekoladę?)
No i mój się bardzo wyróżnia (niekorzystnie) Czy mam kupić podkładówkę,
połysk,czy mat?. No i czym to malować? tradycyjnie pędzlem czy wałkiem ?
Oczywiście zdrapywanie starej nie wchodzi w grę.Muszę pomalować na tą
"seledynowa"
Rylen

2. Data: 2009-04-26 17:10:31

Temat: Re: Czym pomalować płot (pręty zbrojeniowe 10mm)?
Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

To koniecznie naspawaj na swój płot z prętów zbrojeniowych blachę pozostającą jako
wytłoczki z procesów produkcyjnych, dopiero dorównasz estetyką do Polski B.

Jak się trzyma farba na gazonach ze starych opon, nie obłazi?
JaC

-----

3. Data: 2009-04-26 18:05:30

Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> JaC

jak sie niema nic madrego do powiedzenia to lepiej milczec.
przynajmniej nie wyjdziesz na idiote, ale w twoim wypadku za pozno na to.

no i widze ze dalej za glupi jestes zeby sie nauczyc poprawnie odpisywac.

PLONK :)

--
pzdr
piotrek

4. Data: 2009-04-26 19:30:41

Od: Rylen <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek pisze:

> [...]
>
> no i widze ze dalej za glupi jestes zeby sie nauczyc poprawnie odpisywac.

No może powinienem dodać ze nie są to proste spawane pręty ale
coś w rodzaju ornamentu.Wygląda to dosyć ładnie. (Tak przynajmniej
twierdzą znajomi.
Rylen

5. Data: 2009-04-26 19:45:03

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak malujesz na stare powłoki to podkład jest zbędny z wyjątkiem miejsc,
gdzie farba odeszła i widać goły metal.
Tam, gdzie farba odeszła musisz porządnie wyczyścić (wiem, że trudno i sie
nie chce) bo bez tego nawet cudowna farba odlezie.
Ponadto całą powierzchnię przed malowaniem trzeba przeszczotkować albo
zmatowic papierem aby poprawic przyczeponość.
Jaki kolor, czy połysk, czy mat to tylko i wyłącznie Twoja sprawa. Co
wolisz.
Bardziej istotny jest rodzaj farby. Ftalowa (alkidowa) na 3-5 lat.
Poliwinylowa na 5-8 lat.
Jacek

6. Data: 2009-04-26 19:58:28

Od: rrrrrrrrrrr <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

Jacek pisze:
> [...]
> Ponadto całą powierzchnię przed malowaniem trzeba przeszczotkować albo
> zmatowic papierem aby poprawic przyczeponość.

No prosze a w reklamioe mówili że hammerite to prosto na rdzę :)

7. Data: 2009-04-26 20:10:17

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rylen <r...@m...pl> wrote:

> No może powinienem dodać ze nie są to proste spawane pręty ale
> coś w rodzaju ornamentu.Wygląda to dosyć ładnie. (Tak przynajmniej
> twierdzą znajomi.

U moich dziadków takie balustrady balkonowe są. Każda ma na froncie
wspawanego tulipana z dwoma listkami, wszystko z żebrowanego pręta
fi8mm :-)

J.

8. Data: 2009-04-26 20:28:24

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rylen" <r...@m...pl> napisał w wiadomości

> No może powinienem dodać ze nie są to proste spawane pręty ale
> coś w rodzaju ornamentu.Wygląda to dosyć ładnie. (Tak przynajmniej
> twierdzą znajomi.
> Rylen

Hammerite, ale spróbować, czy nie pokłóci się z podłożem.
Podłoże przetrzeć szczotką na małej kątówce - rdzę usunąć.
Lub opalić starą farbę, np. przy pomocy palnika podłączonego do butli
turystycznej.

9. Data: 2009-04-26 20:53:09

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

rrrrrrrrrrr <...@...com> wrote:

> No prosze a w reklamioe mówili że hammerite to prosto na rdzę :)

Prosto na rdzę, ale na takich farbach zawsze piszą, że nie na
łuszczącą się, tą należy usunąć :-)

No i najlepiej nie tracić kasy na przereklamowany szajs, jakim jest
Hammerite, tylko kupić cos równoważnego a połowę tańszego, farb do
stosowania "na rdzę" jest zwykle w kibelmarketach cały regał.

J.

10. Data: 2009-04-27 06:25:21

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. jak coś mówią w reklamie, to należy podejrzewać, że jest dokładnie
odwrotnie. Jak słyszę "nowa lepsza formuła" to szlag mnie trafia. "Formuła"
może brzmi uczenie dla kogoś po 4 klasach (ale to obraża pozostałych
odbiorców). Nie da się powiedzieć "skład" "receptura"? qr...a mać?
2. hammerite to zwykła farba ftalowa modyfikowana styrenem tyle, że gęsta i
z dodatkiem antykorozyjnym.
3. "prosto na rdzę" to znaczy według odbiorcy reklamy - nie czyszczę nic
tylko pędzel i maluję, jak leci.
4. "prosto na rdzę" to znaczy według nadawcy reklamy - jak wczoraj, czy
przedwczoraj było wyczyszczone do gołej stali a teraz masz nalot rdzy, to
można pomalować
Jacek

Odkamienianie grzejników CO - ktoś słyszał o czymś takim?
mozaika w plastrach - trudno się klei?
Rachunek za energię elektryczną
Korek techniczny
jak docinać płytki pod kątem 45stopni w rogach