Odkamienianie grzejników CO - ktoś słyszał o czymś takim?

1. Data: 2009-04-26 11:33:48

Temat: Odkamienianie grzejników CO - ktoś słyszał o czymś takim?
Od: Areq <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Od jakiegoś czasu mieszkam w kamienicy z 1920 roku. Na całe mieszkanie
65m2 są jedynie dwa kaloryfery żeliwne, każdy o długości 1m. Zimą w
mieszkaniu było po prostu zimno. Zaproponowałem właścicielce wymianę
kaloryferów na miedziano aluminiowe co wiąże się ze stosunkowo
niewielkim kosztem (około 2,5k zł).
W odpowiedzi usłyszałem, że nie chce ich wymieniać, ale zgodzi się na
odkamienienie istniejących grzejników.
Czy ktoś z was slyszał o takiej usłudze? Kto to może w Warszawie robić
i jaki byłby to koszt?

Pozdrawiam
Arek

2. Data: 2009-04-26 11:53:18

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Areq" <a...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
[...]

Broń cię Panie Boże - ta instalacja jest już dziurawa, Zaczniesz od
grzejników, a skończysz na budowie od nowa.

3. Data: 2009-04-26 16:20:48

Od: Areq <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Broń cię Panie Boże - ta instalacja jest już dziurawa, Zaczniesz od
> grzejników, a skończysz na budowie od nowa.

Nie chodzi mi o całą instalację, a jedynie o zdjęcie kaloryferów,
odczyszczenie ich i założenie na nowo.
Osobiście nie widzę w tym sensu przy koszcie zakupu i instalacji
nowych, ale...

4. Data: 2009-04-26 17:48:06

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Areq" <a...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
> [...]

odczyszczenie ich i założenie na nowo.
Osobiście nie widzę w tym sensu przy koszcie zakupu i instalacji

Ci, którzy robią takie naprawy boją się ruszać grzejniki - zazwyczaj nie ma
do czego przykręcić jakichkolwiek. Pomyśl raczej o elektrycznych lub
gazowych - jeżeli jest dobra wentylacja i sprawne kominy. Na Podkarpaciu,
gdzie mieszkałem używałem tzw. piecyki oszczędnościowe z blachy, palnik z
dyszą i rzędem dziurek wylotowych. Paliłem w takim piecu od jesieni do
wiosny non stop. Gazu nie zużywałem dużo.

5. Data: 2009-04-26 18:54:48

Od: "kr" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Takie stare grzejniki mogą słabo grzać raczej nie od kamienia a nadmiernej
ilości farby którą są pomalowane

6. Data: 2009-04-27 07:54:58

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli założysz miedź do starej instalacji stalowo-żeliwnej, to żelazo zacznie
błyskawicznie korodować.
Tzw. płukanie grzejników to stara i nieszkodliwa metoda, jedynie trzeba uważać, bo
się brudzi (mieć duzo gazet, reczników, szmat).
JaC

-----

7. Data: 2009-04-27 08:03:09

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
[...]

Samo płukanie grzejników jest nieefektywne, a płukanie instalacji powinien
zrobić właściciel. Teoretytcznie na dole instalacji powinien być
zainstalowany odmulacz, ale zazwyczaj dla tzw. sugerowanej oszczędności mało
gdzie był zakładany - instalatorzy dbali o swoje przyszłe dochody. Taki
odmulacz sam zbierał cząstki kamienia i rdzy, wystarczyło go od czasu do
czasu opróżniać z mułu. Przy płukaniu instalacji i zainstalowaniu magnesów
gra on rolę zasadniczą - pozwala na usuwanie mułu bez rozkręcania
instalacji. Wystarczy dodać do wody odpowiednie zestawy chemiczne - część
kamienia zostanie wtedy zamieniona w związki kompleksowe rozpuszczalne, a
część w muł. Mul usuwa się z odmulacza, zaś resztę spuszczając wodę z
układu.

8. Data: 2009-04-27 08:12:42

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skąd pomysł, że jest kamień?
Jeżeli co roku wodę spuszczano i potem nalewano to faktycznie troche może
być, ale bez przesady. Jeżeli woda nie była spuszczana co sezon, a tylko na
okolicznośc awarii to skąd ma się wziąć kamień? Co innego bojler na wodę,
gdzie co chwila napływa nowa woda z nową porcją węglanów, siarczanów itp.
W starej instalacji może być osad m.in. z produktów korozji, a tu pomoże
płukanie.
Jacek

9. Data: 2009-04-27 08:25:17

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> W starej instalacji może być osad m.in. z produktów korozji, a tu pomoże

O tym pisałem - Klutan albo coś podobnego...

10. Data: 2009-05-02 09:01:06

Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Areq pisze:

> Zaproponowałem właścicielce wymianę
> kaloryferów na miedziano aluminiowe co wiąże się ze stosunkowo
> niewielkim kosztem (około 2,5k zł).

Slaby pomysl (czyt. archiwum). Nie myslales o stalowych, plytowych ?

W.

mozaika w plastrach - trudno się klei?
Rachunek za energię elektryczną
Korek techniczny
jak docinać płytki pod kątem 45stopni w rogach
Dźwięk wysokiej częstotliwości - jak zlokalizować?