Czym umyć patelnię teflonową?

1. Data: 2006-04-05 08:54:53

Temat: Czym umyć patelnię teflonową?
Od: " gość" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam patelnię TEFAL RESISTAL (taką z czerwonym krążkiem w środku). Używam jej
bardzo często do opiekania plastrów pieczeni lub rolad (mam dwóch synów
studiujących poza domem i dla nich robię "wałówkę").Prze umyciem zawsze
zalewałam patelnię gorącą wodą z płynem do mycia naczyń (żeby trochę odmokła
i odtłuściła) i następnie myłam w zlewie. Od jakieś czasu na patelni mam taki
brązowawy nalot którego nie umiem domyć.Na innej patelni ze stali nierdzewnej
po prostu co jakiś czas gotuję wode z octem i jest jak nowa. Czy jest jakiś
sposób na odnowienie patelni teflonowej? Źle mi sie z niej teraz korzysta bo
wszystko na niej przywiera. Używam jej od 4 lat.
Dziękuję już teraz za wszystkie rady.

2. Data: 2006-04-05 09:02:47

Temat: Re: Czym umyć patelnię teflonową?
Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 05.04.2006, o godzinie 10.54.53, na pl.rec.kuchnia, gość napisał(a):

<ciach>

Tego domyć się nie da. Czas na wymianę, bo teflon odchodzi.

*Habeck*
- Schutzbach

3. Data: 2006-04-05 09:31:58

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

gość napisał(a):
Od jakieś czasu na patelni mam taki
> brązowawy nalot którego nie umiem domyć.> Dziękuję już teraz za wszystkie rady.

Po prostu kupą nową i pamiętaj żeby nie używać metalowych
mieszadeł, bo będzie to samo.

Janusz

4. Data: 2006-04-06 05:00:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

" gość" <d...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
> bo
> wszystko na niej przywiera. Używam jej od 4 lat.

OvenCleaner - firmy Amway, w ostateczności inne środki do rusztów, a nawet
zwykła soda w granulkach. nie smarować Al. gdyz reaguje. Jeżeli odejdzie
teflon to znaczy, że juz był pouszkadzany i czas na nową. Używać łyżek i
łopatek drewnianych lub z tworzyw sztucznych do tego przewidzianych.

5. Data: 2006-04-06 16:54:00

Od: "Nika" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://doityourself.com/clean/teflon.htm

Nika
Pisz tutaj
http://www.cerbermail.com/?MASYSQ8hEw

6. Data: 2006-04-15 05:05:50

Od: "UFOLudek" <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepiej nie myć tylko wyrzucić i nie kupować więcej teflonowej. Ja nie
widzę żadnych zalet teflonu. Do obsmażania nawet bez tłuszczu używam
stalowej patelni z grubym dnem. Jeżeli nawet chude mięso na moment przyklei
się to po chwili samo odejdzie. Z tłustszym nie ma żadnego problemu. Nie
wiem jak z obecnie produkowanymi patelniami teflonowymi ale dawniej prasa
straszyła, że to rakotwórcze. Być może nieświadomie korzystam z teflonu bo
mam grilla elektrycznego z płytą pokrytą czymś czarnym, ale nie umiem obejść
się zimą bez grillowanego mięsa :)

Terina warzywna
Czy to już pora umierać?
farbowanie jajek