Jeśli kapusta kwaszona nie słona ?

1. Data: 2006-04-05 09:03:18

Temat: Jeśli kapusta kwaszona nie słona ?
Od: " Zora" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli zupełnie, ale to zupełnie nie słona, to jak ją zrobili? Czy wogóle da
się ukwasić bez soli?
Kupiłam taką kapustę w woreczku, pasteryzowaną, wrzuciłam do zupy , próbuję i
porażka. Niesamowicie obrzydliwy smak, bo zupa wcześniej nie solona ze względu
na dodatek kapusty, z która różnie bywa. Posoliłam i zupa smakuje normalnie,
wręcz jest smaczna, ale smaku kapuśniaku bez soli nie zapomnę nigdy. Nawet
trochę się przestraszyłam, że w torebeczce przypaw był jakiś preparat
chemiczny. Sprawdziłam, nie było.
Zupa zjedzona, wszyscy żyją, ale mnie dręczy pytanie, co to za kapusta była?

2. Data: 2006-04-05 18:28:14

Temat: Re: Jeśli kapusta kwaszona nie słona ?
Od: *ZBIG* <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 5 Apr 2006 09:03:18 +0000 (UTC), Zora napisał(a):

> Kupiłam taką kapustę w woreczku, pasteryzowaną,

Może po prostu to nie była kapusta kiszona?

Kapustę oczywiście można zakisić bez soli, ale nie wiem kto tak robi.
Można spróbować samemu.

3. Data: 2006-04-05 20:30:03

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"*ZBIG*" <z...@o...pl> wrote in message

> Może po prostu to nie była kapusta kiszona?
>
> Kapustę oczywiście można zakisić bez soli, ale nie wiem kto tak robi.
> Można spróbować samemu.

Półprodukt. Nietrwały.
A solenie do kiszenia musi być i nie może być za mało jak i za dużo soli.
No chyba, że jest to kapusta zakwaszana roztworem kwasy mlekowego, trzeba
ostrożnie
zestarzała ma posmak zjełczały...

4. Data: 2006-04-06 15:49:58

Od: *ZBIG* <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 5 Apr 2006 22:30:03 +0200, Panslavista napisał(a):

> Półprodukt. Nietrwały.
> A solenie do kiszenia musi być i nie może być za mało jak i za dużo soli.

Czyli że próbowałeś bez soli?

Jedyny warunek jaki trzeba spełnić robiąc kiszonkę to wyeliminować z masy
bąbelki powietrza, gdyż w warunkach tlenowych rozwijają się bakterie
gnilne.
Tak więc wystarczy kapustę porządnie ugnieść i nie trzeba wcale soli.

5. Data: 2006-04-06 16:00:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"*ZBIG*" <z...@o...pl> wrote in message

> [...]
> gnilne.
> Tak więc wystarczy kapustę porządnie ugnieść i nie trzeba wcale soli.

Kiszę ze solą, ale miałem problemy dopóki nie zacząłem dokładnie ważyć
kapustę, ingrediencje i sól...

6. Data: 2006-04-06 16:59:03

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "*ZBIG*" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> gnilne.
> Tak więc wystarczy kapustę porządnie ugnieść i nie trzeba wcale soli.

A czy ty próbowałeś bez soli? Bo raczej wątpię, by ktokolwiek na grupie się
z tobą zgodził. Chyba, że kisisz krótkoterminowo, albo potem zamykasz w
słoiki. Sól to konserwant naturalny. A ja kiszę beczkę w październiku i ma
starczyć mi do lata albo do 2 sezonu w należytym stanie. Za mało osolona
staje się sucha i kwaśna, albo się psuje.

Pozdrawiam,
Akulka

7. Data: 2006-04-06 17:15:18

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Akulka" <s...@g...pl> wrote in message
> [...]
> starczyć mi do lata albo do 2 sezonu w należytym stanie. Za mało osolona
> staje się sucha i kwaśna, albo się psuje.

Ooooo, robię to samo!!! Około 200-300kg kapusty...

8. Data: 2006-04-06 19:33:45

Od: Kyllyan <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

. Sól to konserwant naturalny.

W kiszonkach głównym konserwantem jest kwas mlekowy.
Kiszonki jako pokarm dla bydła robi się bez soli i są bardzo trwałe ;)

--

Sławomir J Marusiński
Gdańsk

9. Data: 2006-04-09 20:17:40

Od: *ZBIG* <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 6 Apr 2006 18:59:03 +0200, Akulka napisał(a):

> A czy ty próbowałeś bez soli?

Tak.
Dokładnie tak jak mówi Kyllyan robi się kiszonki bez soli dla zwierząt i
się nie psują. To znaczy nie całkiem się psują.
Najlepiej zrobiona kiszonka przez wielu mogła by zostać uznana za zepsują.
Ja nie twierdzę że kiszonka bez soli jest lepsza. Kiszonkę robioną dla
zwierząt da się jeść, co nie zmienia faktu że śmierdzi i smakuje ohydnie.
No ale kapuśniak może będzie lepszy?

10. Data: 2006-04-09 23:58:51

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja nie twierdzę że kiszonka bez soli jest lepsza. Kiszonkę robioną dla
> zwierząt da się jeść, co nie zmienia faktu że śmierdzi i smakuje ohydnie.
> No ale kapuśniak może będzie lepszy?

E, to ja dziękuję - staram się trzymać zasady: twój żołądek twoim
przyjacielem. A jestem fanka kiszonej kapusty, nie zadawala mnie smak i
wygląd wyżej opisany. Ale co kto lubi... w telewizji widziałam nawet kobietę
co robiła koktajl z dżdżownic i mleka (ponoć wysokobiałkowy i pożywny). Ja
choć wszystkożerna pewnych rzeczy nie tykam z założenia, a jak jedzenie
przyrządzam to nie z myślą o wpakowaniu jej w kosz albo skarmieniem nią
ptactwa wszelakiego.;-)

Pozdrawiam,
Akulka

Czym umyć patelnię teflonową?