Czynniki wplywajace na ilosc godzin snu

1. Data: 2009-11-26 17:43:19

Temat: Czynniki wplywajace na ilosc godzin snu
Od: Mariusz <s...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Ponoc ilosc godzin snu na dobe potrzebna kazdemu czlowiekowi jest cecha
indywidualna, zalezna np. od wieku, ale gdyby sprobowac wyszczegolnic
czynniki wspolne, to jakie by one byly?
Na podstawie moich obserwacji:
- temperatura w sypialni, ja ustawiam na 16 stopni Celsjusza, bo ponizej
dyskomfort z powodu zimna, a gdy zbyt goraco to tez niedobrze;
- komfort snu, czyli jakies np. czynniki zewnetrzne typu halasy,
swiatlo, niewygodne poslanie..
- pora roku - latem krocej;
- dieta - zauwazylem ze gdy nie pozywam miesa, to spie krocej i budze
sie bardziej "rzeski";

A jakie beda z medycznego punktu widzenia?
Gdyby to bylo mozliwe, to chcialbym bez szkody dla organizmu przesypiac
mniej niz 1/3 zycia, stad pytanie :-)

Mariusz

2. Data: 2009-11-26 21:01:48

Temat: Re: Czynniki wplywajace na ilosc godzin snu
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - temperatura w sypialni, ja ustawiam na 16 stopni Celsjusza, bo ponizej
> dyskomfort z powodu zimna, a gdy zbyt goraco to tez niedobrze;
To za mało, nawet krytykowane komunistyczne normy zakładały minimum 18.
A i tyleż jest za mało.
Ale rozumiem zależność:
czym zimniej tym bardziej niedosypiasz, to naturalne.

> - komfort snu, czyli jakies np. czynniki zewnetrzne typu halasy, swiatlo,
> niewygodne poslanie..
O..............., taaaaaaaaaaaaak, te deski wżynające się w kręgosłup.

> - pora roku - latem krocej;
Nie.

> - dieta - zauwazylem ze gdy nie pozywam miesa, to spie krocej i budze sie
> bardziej "rzeski";
Zwykle ludzie jak mają niestrawność to nie moga spać.

> A jakie beda z medycznego punktu widzenia?
> Gdyby to bylo mozliwe, to chcialbym bez szkody dla organizmu przesypiac
> mniej niz 1/3 zycia, stad pytanie :-)
Boisz się spać?
Spanie jest bardzo pszyjemne.
I ma zalety.
W czasie snu można rozwiązywac nieświadomie problemy,
budząc się z gotowym rozwiązaniem, nieosiągalnym w trakcie czuwania, nawet
bezstresowej laby.
Po w pełni przespanej nocy człowiek budzi się zdrowy, pełen energi, życia.
Ja lubię spać, i nie wyobrażam sobie życia bez spania.

Jesteś pracoholikiem, ciągle myślisz, że nie zdążysz, dlatego myślisz, że
skracając sen nadrobisz. Nie tędy droga do zdrowia, szczęścia, dobrobytu.

3. Data: 2009-11-26 22:02:42

Od: "pawelj" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czym zimniej tym bardziej niedosypiasz, to naturalne.
Ale co w tym naturalnego? Mariusz nie pisze o zimnie tylko 0 16 st.
Sam mam ustawioną na 17- 18. I śpi mi się dobrze. Jak mi się trafi spanie w
21 st to budzę się bo pot mnie topi

> Zwykle ludzie jak mają niestrawność to nie moga spać.

> Boisz się spać?
Chyba mi czytnik nawala. Gdzie tak pisze, że ktoś się boi? w tym wątku ?

> Spanie jest bardzo pszyjemne.
Jakie jest? Nawet w idiotycznym wymyśle półgłówka od nowej ortografii
którego tak promujesz w stopce powinno kolnąć po oczach to słowo.
> I ma zalety.
> W czasie snu można rozwiązywac nieświadomie problemy,
Zapewne te związane z ortografią. A może inne?

> Ja lubię spać, i nie wyobrażam sobie życia bez spania.
Gratulujemy. Cieszę się że odnalazłaś sens życia.

> Jesteś pracoholikiem, ciągle myślisz, że nie zdążysz, dlatego myślisz, że
> skracając sen nadrobisz. Nie tędy droga do zdrowia, szczęścia, dobrobytu.
Szok po prostu. Gdyby poszedł do psychoanalityka albo innego takiego maga to
chodziłby z 15 razy.
A stokrotka po 8 linijakch tekstu wie wszystko o gościu.

--
PawełJ

4. Data: 2009-12-02 00:09:00

Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mariusz" <s...@m...com> wrote in message
> [...]
>
> A jakie beda z medycznego punktu widzenia?
> Gdyby to bylo mozliwe, to chcialbym bez szkody dla organizmu przesypiac

Fizlologia to około 7 - 8 godzin. Organizm tez przyzwyczaja się do innch
trybów sypiania (przerywanego snu krótkiego, dłuższego, krótszego) ale
wypływa to bardzo negatywnie na zdrowie psychiczne oraz sprawność
intelektualną. Charakterystyczną cechą "zbyt długiego spania" jest łatwe
budzenie się pod koniec snu oraz częste pamiętanie snu. Ponadto nie należy
dezorientować organizmu i sypiać o stałych porach, zgodnych z długością dnia
przy zgaszonym świetle i przesłoniętych oknach.

Pomijam kwestię stresu, depresji etc.

Pozdrawiam.

--
Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

Ksiundz zarazal swinska grypa.
Media: nowa grypa to farsa? Sensacyjne wyniki śledztwa
rumienienie się
borelioza?
gazometria