Czyszczenie starego miedzianego młynka

1. Data: 2018-09-05 09:16:02

Temat: Czyszczenie starego miedzianego młynka
Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
W starych szpargałach znalazłem młynek, do pieprzu zapewne, ładny ale w
kiepskim stanie.
Zbudowany jest z
- miedzi (ścianki)
- stali (podstawa, wnętrze szuflady, ramię rączki, oś mechanizmu)
- drewna (uchwyt)
- żeliwa/stali (?) - mechanizm

Szukam sposobu jak doprowadzić go do jako takiego wyglądu bo:
- miedź jest zaśniedziała
- stal zardzewiała
- mechanizm mielący wygląda jak jedna wielka rdza

Ponieważ nigdy nie miałem do czynienia z takim zadaniem szukam wskazówek:
- czy miedź czyścić mechanicznie czy chemicznie, jeśli chemicznie to
czym i jak?
- czy da się jakimś środkiem pozbyć rdzy z mechanizmu? Dostęp jest
niestety tylko przez wyjętą szufladę, więc czyszczenie mechaniczne nie
zadziała
- czy da się jakimś środkiem zabezpieczyć mechanizm, żeby powstrzymać
dalsze rdzewienie?
- czy da się zabezpieczyć miedź przed korozją (patyną)?

Ewentualnie może ktoś poleci jakieś forum, gdzie mógłbym znaleźć fachową
pomoc?

2. Data: 2018-09-05 22:17:14

Temat: Re: Czyszczenie starego miedzianego młynka
Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-09-05 o 09:16, Miroo pisze:
> [...]
> - czy da się zabezpieczyć miedź przed korozją (patyną)?
>
> Ewentualnie może ktoś poleci jakieś forum, gdzie mógłbym znaleźć fachową

spróbuj
pl.sci.inzynieria

3. Data: 2018-09-07 09:15:02

Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ponieważ nigdy nie miałem do czynienia z takim zadaniem szukam wskazówek:
> - czy miedź czyścić mechanicznie czy chemicznie, jeśli chemicznie to
> czym i jak?

Moim zdaniem miedź to tylko polerowanie mechanicznie, np. pasta do zębów

> - czy da się jakimś środkiem pozbyć rdzy z mechanizmu? Dostęp jest
> niestety tylko przez wyjętą szufladę, więc czyszczenie mechaniczne nie
> zadziała

Do usuwania rdzy najlepszy jest fosol, to kwas fosforowy wiec lepiej
zeby nie pochlapac nim elementow drewnianych

> - czy da się jakimś środkiem zabezpieczyć mechanizm, żeby powstrzymać
> dalsze rdzewienie?

oliwa, olej ?

> - czy da się zabezpieczyć miedź przed korozją (patyną)?

polakierowac?

4. Data: 2018-09-07 13:03:43

Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-09-07 o 09:15, tomekp pisze:

> Moim zdaniem miedź to tylko polerowanie mechanicznie, np. pasta do zębów

> Do usuwania rdzy najlepszy jest fosol, to kwas fosforowy wiec lepiej
> zeby nie pochlapac nim elementow drewnianych

A miedziane/mosiężne?

> oliwa, olej ?

> polakierowac?

Czym?

Temat zgodnie z radą t-1 przeniosłem na grupę pl.sci.inzynieria.
Dodałem tam więcej informacji.

5. Data: 2018-09-10 09:29:14

Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A miedziane/mosiężne?

Nic się im nie stanie

> Czym?

Nie wiem, jakims lakierem albo smarować oliwą...

6. Data: 2018-09-10 19:57:15

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak nie wiesz to po co sie udzielasz?

7. Data: 2018-09-10 21:54:08

Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak nie wiesz to po co sie udzielasz?

Najpierw przeczytaj wątek ze zrozumieniem a potem napominaj.

Dlaczego teflon sie zle myje?
Promienniki podczerwieni - warto?
Słupek drewniany powichrował sie
Problem - jak wzmocnić deskę w łóżku