Daglezja

1. Data: 2004-08-18 12:02:16

Temat: Daglezja
Od: "Wiesław Kaniowski" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W moim leksykonie jest wyraźnie napisane "drzewo bardzo szybko rosnące". Jak szybko
toto rośnie? Orientuje się ktoś? Po
ilu latach można się spodziewać drzewa, powiedzmy 4-metrowego?

Pozdrawiam - WK

2. Data: 2004-08-18 12:21:29

Temat: Re: Daglezja
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesław Kaniowski" <o...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:cfvgns$lan$1@nemesis.news.tpi.pl...
> W moim leksykonie jest wyraźnie napisane "drzewo bardzo szybko rosnące".
Jak szybko toto rośnie? Orientuje się ktoś? Po
> ilu latach można się spodziewać drzewa, powiedzmy 4-metrowego?

Toto rośnie różnie w zależności od warunków, na jakie trafi... Podam Ci
przykład moich modrzewi. Dwa drzewka z tej samej szkółki posadzono jakieś
prawie 20 lat temu. Jeden rośnie w miejscu wilgotnym na żyznej glebie, tam
mu dobrze, jest dużym drzewem o grubym pniu. Drugi rośnie na piachu z
sosnami. Urósł juz na jakiś metr a pień ma jak patyczek :) Dodam, ze modrzew
to obok daglezji to jedno z najszybciej rosnacych drzew.
Pozdrawiam, Agata

3. Data: 2004-08-18 12:31:52

Od: "Wiesław Kaniowski" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sosnami. Urósł juz na jakiś metr a pień ma jak patyczek :) Dodam, ze modrzew
> to obok daglezji to jedno z najszybciej rosnacych drzew.

Dzięki za odpowiedź. No i jeszcze nasłonecznienie pewnie ważne. A u mnie i z jednym,
i z drugim problemów nie ma.

Pozdrawiam - WK

4. Data: 2004-08-19 10:45:01

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesław Kaniowski" <o...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:cfvi8p$37a$1@atlantis.news.tpi.pl...

U mnie na słonecznym stanowisku rośnie co najmniej 0,5 metra rocznie,
zarówno w góre jak i w boki. Jesli lato jest mokre a ja nie zapomnę sypnąć
nawozu, to potrafi i metr.

Edyta

5. Data: 2004-08-19 12:37:54

Od: "Wiesław Kaniowski" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie na słonecznym stanowisku rośnie co najmniej 0,5 metra rocznie,
> zarówno w góre jak i w boki. Jesli lato jest mokre a ja nie zapomnę sypnąć
> nawozu, to potrafi i metr.

Wielkie dzięki. Ale w sumie nie tak dużo. To już brzoza szybsza.

Pozdrawiam - WK

Szkolki na trasie Warszawa-Zakopane
kreciska
Świerk kłujący - 2 przewodniki?