Świerk kłujący - 2 przewodniki?

1. Data: 2004-08-17 20:50:42

Temat: Świerk kłujący - 2 przewodniki?
Od: "Marek" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanowne Grono,

Mam w ogródku świerk kłujący (srebrny). Rośnie ok 8 lat, przyrosty coroczne
w normie.
Problem zaczął się 2 lata temu, gdy zauważyliśmy na szczycie 2 przewodniki -
pędy przewodnie powstały dwa i rozwidliły się. Rok temu oba miały taki sam
przyrost, ale w tym roku nic. Tzn. gałęzie boczne miały przyrost normalny,
natomiast w górę drzewko już nie idzie i sytuacja na szczycie zaczyna się
"gmatwać".
Czy są jakieś sposoby na przywrócenie 1 przewodnika? Np. poprzez ucięcie
drugiego? Ale który wybrać?
Czy ktoś miał podobny problem?

Dzięki

Marek

2. Data: 2004-08-17 21:08:32

Temat: Re: Świerk kłujący - 2 przewodniki?
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

".
> Czy są jakieś sposoby na przywrócenie 1 przewodnika? Np. poprzez ucięcie
> drugiego? Ale który wybrać?

Ciachnij silnieszy i zdrowszy.

Elfir

3. Data: 2004-08-17 23:10:04

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir" <e...@p...fm> wrote in message news:cfts4a$229$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Ciachnij silnieszy i zdrowszy.

??? Ja jakbym juz cial, to raczej ten silniejszy i zdrowszy bym zostawil
(ale oczywiscie ja bym nie cial, niech drzewo rosnie wedlug wlasnych
zachcianek).

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2004-08-18 07:17:31

Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy są jakieś sposoby na przywrócenie 1 przewodnika? Np. poprzez ucięcie
> drugiego? Ale który wybrać?

Ciachnij obydwa :)

pozdrawiam
pluton

5. Data: 2004-08-18 14:21:15

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:gfwUc.21052$Nl1.7329@fe1.columbus.rr.com...
> (ale oczywiscie ja bym nie cial, niech drzewo rosnie wedlug wlasnych
> zachcianek).
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Powiem Ci, Drogi Michale że również przychylam się do Twego zdania,
myślę że Jegomość Elfir się pomylił.
Ale ja bym jednak ucięła konkurenta, lepiej mieć jedno serce dla jednego
czubka ;-)

Serdecznie Miłka

6. Data: 2004-08-18 14:29:52

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miłka wrote:

> myślę że Jegomość Elfir się pomylił.

A to nie Jejmość ?
;-)

--
richo

7. Data: 2004-08-18 14:50:31

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "richo nazca" <n...@n...nospam.com.pl> napisał w wiadomości

> A to nie Jejmość ?
> ;-)
> richo

Ups, od razu pomyślałem o Jegomościu, ponieważ nie sądzę aby takie
głupoty Jejmość klepała ;-)))

Serdecznie Miłka

8. Data: 2004-08-18 14:56:28

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2004-08-18 16:38:13

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Miłka" <m...@t...pl> wrote in message news:cfvqn7$dop$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Ups, od razu pomyślałem o Jegomościu, ponieważ nie sądzę aby takie
> głupoty Jejmość klepała ;-)))

Nie glupoty, tylko przejezyczenie. Kazdemu moze sie zdarzyc, zwlaszcza po
kilku piwach :-) A sprostowac oczywiscie trzeba.

Pozdrowienia,
Michal

10. Data: 2004-08-18 17:07:35

Od: "Marek" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:gfwUc.21052$Nl1.7329@fe1.columbus.rr.com...
> (ale oczywiscie ja bym nie cial, niech drzewo rosnie wedlug wlasnych
> [...]

Problem właśnie polega na tym, że nie rośnie...
To co, mogę ciachnąć - ten co bardziej w bok idzie?

Marek

Buki..
Jakie są koszty projektu ogrodu?
brzoza - ukorzenianie