Debiuty

41. Data: 2012-04-16 11:35:01

Temat: Re: Debiuty
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Kwi, 22:23, Anai <a...@g...pl> wrote:

> A pączki?
> ...bo moja śp babka pączki smażyła na smalcu, a naleśniki na słoninie...

A faworki? - nie wyobrażam sobie innych niż smażonych na smalcu.
Przedtem jednak długo szukam smalcu, któryby nie jechał nerkowym/
jelitowym tłuszczem z wieprza. Trudno kupić dobry smalec.

42. Data: 2012-04-16 11:35:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Kwi, 23:59, Animka <t...@w...pl> wrote:

> Ja tam smażę na maśle. Do ciasta nie dodaję soli, bo naleśniczki polewam
> sokiem albo z serkiem i śmietanką+cukier.
>
> Mam pytanie:
> Jak robicie flaki? Takie kupione wyczyszczone, często zamrożone.
> Osobiście lubie gęste i ze sproszkowaną papryką. czasami kupuje tekie
> jedne w słoiku, które mi smakują, ale chciałabym przyrządzić sama, tak
> po swojsku (ale bez żadnego czosnku oczywiście).
>
> --

Troszkę czosnku być musi. Przepis wrzucę, jak wystukam na klawiszach,
teraz nie za bardzo mam czas.

43. Data: 2012-04-16 11:38:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Kwi, 09:04, czeremcha <1...@g...com> wrote:

> Ale naleśnik bez soli jest bardziej elastyczny, tak jak ciasto na
> pierogi.

Wystarczy składać naleśniki w stosik w miarę ich przybywania,
nakrywając plastikową miską, byle nie całkiem szczelnie żeby para
wodna się nie skraplała. Staj się elastyczne, w sam raz do
nadziewania.

44. Data: 2012-04-16 11:45:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Kwi, 09:58, "Nixe" <n...@n...pl> wrote:

> Wcześnie zaczynałaś :)
> Ja dopiero w wieku ok. 14 lat, gdy moja mama stwierdziła, że jak mam się
> obijać podczas wakacji, to chociaż niech obiady zacznę gotować. No i
> zaczęłam robić zupy, takie z prawdziwego zdarzenia, broń Boże mrożnki itp.
> Nic trudnego, ale podziw w oczach moich koleżanek - bezcenny ;-)
> Potem to już nie pamiętam - były jakieś faworki, ciasta, kotlety,
> strogonowy, ale to już trochę później, raczej w ogólniaku.

Ja zaczynałam bardzo późno, właściwie dopiero jako mężatka. W
panieństwie bowiem nie byłam prawie wcale dopuszczana do gotowania -
zapracowana mama chciała wszystko zrobić szybko i pewnie, nie mając
czasu na moje "próby".
Moje córki miały pod tym względem nieco lepiej, ale też niezbyt
chętnie je dopuszczałam do gotowania - z podobnych powodów jak moja
mama mnie. Doszłam do wniosku, że jak będą musiały, to się nauczą -
jak ja, ale pozwalałam im obserwować i coniebądź zrobić samemu,
zresztą było co obserwować, więc...
I miałam rację, bo przyzwyczajone do dobrego jedzenia, na studiach
będąc poza domem świetnie sobie radziły i radzą, mając mnie "pod
telefonem".

45. Data: 2012-04-16 11:50:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Kwi, 10:11, "Nixe" <n...@n...pl> wrote:

> Ja jadam zupę mleczną z makaronem na słono. I do tego bułkę z dżemem.
> Z kolei moja babcia smażyła słodkie placko-racuchy na słonince. PYCHA!

Pewnie tutaj szok wywoła np ten przepis:
http://pychotka.pl/przepisy-kulinarne/ciastka/ciaste
czka-ze-skwarek.html
:-)

> A Amerykanie mieszają słodki dżem ze słonym masłem orzechowym :)

A ja do słonego mięsa uwielbiam słodkie borówki z gruszkami...

46. Data: 2012-04-16 11:51:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Kwi, 10:25, Theli <p...@w...pl> wrote:

> Dokładnie, tłuszcz słoniny tylko leciutko pokrywał patelnię, tyle że
> była tłusta, nic nie pływało w tym smalcu. Nie chodziło przecież o
> położenie kawałka smalcu.
> A nikt nie jadł ciastek ze skwarkami?

O, masz, własnie przed chwilą o nich wspomniałam :-)

47. Data: 2012-04-16 11:53:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Kwi, 11:15, "Nixe" <n...@n...pl> wrote:
> Użytkownik "czeremcha" <1...@g...com> napisał w wiadomości

> My też soli używamy bardzo umiarkowanie, niemniej jednak w moim mniemaniu
> naleśniki bez szczypty soli są po prostu jałowe i przez to niesmaczne. To
> samo tyczy się pieczywa, ciasta na pizzę, ziemniaków czy masy innych
> produktów.

Dokładnie tak. Szczyptę soli dodaję do każdego słodkiego wypieku, czy
to jest drożdżowe, czy kruche, czy biszkopt itp.
Bez tego nie ma "wyważenia" smakowego.

48. Data: 2012-04-16 11:54:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Kwi, 12:21, "Nixe" <n...@n...pl> wrote:
> Użytkownik "czeremcha" <1...@g...com> napisał w
wiadomościnews:bfb3159c-f640-4d62-aeb3-45bab182350f@
b14g2000vbz.googlegroups.com...

> No właśnie nie. Raczej podkreśla smak.
> Kiedyś w pośpiechu nie dodałam soli i wszyscy się krzywili ;-)
> Z pieczywem jest to samo. Wydaje się, że jest całkowicie neutralne w smaku,
> a to nieprawda.
> Moja mama kiedyś upiekła chleb bez soli. Pachniał przepięknie, ale był
> jałowy jak wata.

Odrobina soli w potrawie (nawet słodkiej) pobudza zakończenia kubków
smakowych do odczuwania wszelkich innych smaków - może działa to na
zasadzie elektrolitycznej...

49. Data: 2012-04-16 12:10:33

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

Niestety muszę rozczarować.

qr.a

50. Data: 2012-04-16 12:28:15

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> Dokładnie, tłuszcz słoniny tylko leciutko pokrywał patelnię, tyle że była
> tłusta, nic nie pływało w tym smalcu. Nie chodziło przecież o położenie
> [...]
ciastka ze skwarków - to był rarytas za tow. Wiesława. W mięsnym czasami
(rzadziej niż pomarańcze w Delikatesach) można było kupić skwarki wytłaczane
podczas wytopu smalczanego.
Tam powyżej któraś Pani pisze o trudnościach dostania dobrego smalcu. Otóż
proszę sobie zakonotować: na smalec najlepsza jest słonina z grzbietu zwana
bilem (bil) gruba przynajmniej na dwa palce. Konieczny także gruby, żeliwny
rondel. I tutaj robimy podział: na czysty i podprawiany - skwarki, przyprawy
do woli co kto chce.
pozdrawiam
Stefan

TWO Unique Floral Designs for F.REE
Autorski przepis na rosół
Przepis za zupę cebulową
Kamionka z Bochni - forma na babę.
AD: ~~** Enjoy Our New FREEBIES & embroidery designs for F.REE !! **~~