[Dekoracje]Sciana z kamienia przy kominku i kolory kominka

1. Data: 2003-06-26 13:25:02

Temat: [Dekoracje]Sciana z kamienia przy kominku i kolory kominka
Od: "Anula" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Prosze poradzcie mi, bo nie mam za bardzo zmyslu arystycznego.
Mam sciane w domu ok 2 m, przy ktorej w pokoju ma byc kominek.
Insteresuje mnie ta strona od pokoju. Chcialabym polozyc na niej plytki
imitujace kamien albo cegle rustykalna zeby wprowadzic troche nastroju.
Sa ladne w castoramie i OBI Stegu albo Stone Master ale kremowe (imitacja
piaskowca) wiec boje sie ze przy kominku moga sie szybko odymic.Ale sa tez
ze Stone Master'a takie same o kolorze ceglasto bordowym. I nad nimi sie
zastanawiam czy:
1) aby nie bedzie ta sciana zbyt ciemna,
2) jaki kolor fuge dobrac (a jest szeroka nieregularna, nmiejscami do 2-och
centymetrow)
3) z czego powinien byc kominek - chcialam zrobic z rystykalnych ceglanych
plytek, ale wtedy wyjda dwa odcienie - ceglasty i brdowy i chyba nie bedzie
dobrze. Piaskowiec - brudzi sie ? Granit bialy ? Polaczenie dwoch kamieni ?
Czy bedzi ladnie ?
4) a moze kominek powinien byc tylko wymurowany na jasny kolor (kremowy lub
bialy) tak jak norweskie Dovre w ekspozycjach.
Moze ktos ma polozone plytki Stone Master ciemne z OBI-ego?

A tak w ogole to czy fajnie to bedzie wygladac jak kominek jest jasny a
sciana ciemna ? Czy ktos widzial cos takiego na wlasne oczy i moze mi
doradzic ? Czy to nie jest czasami niepraktyczne bo kominek bedzie sie
brudzil, ale zawsze mozna go pomalowac jak jest tylko murowany. Gorzej chyba
z piaskowcem bo trzeba szorowac.

I drugi moj dylemat to taki:
Z drugiej strony tej sciany jest kuchnia i dochodzi sie do niej przez wykusz
okrazajac ta sciane. Na brzegu bedzie stac lodowka ale jakies 10-20 cm od
tego wolnego brzegu. Czy plytki tez powinnam polozyc dookola sciany (tj.
wraz z jej bokiem i tymi 10-20 cm po drugiej stronie tak zeby weszly lekko
za lodowke) czy tylko na scianie przy kominku ? Sęk w tym że bede
potrzebowac duzo naroznych plytek i nie wiem jak to wyjdzie na boku sciany
(grubosc 25 cm). A jesli nie zakrece na scianie z plytkami to bedzi wuidac
ze to plytki a nie tak jakby kamien.

Bede wdzieczna za wszelkie sugestie.
Anula

Jaki materac do łóżka?