Dieta ketogeniczna w leczeniu padaczki?

1. Data: 2005-06-02 06:27:40

Temat: Dieta ketogeniczna w leczeniu padaczki?
Od: "Ewa" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Ostatnio oglądałam film o dziecku chorym na padaczkę, które było leczone przez
zastosowanie diety ketogenicznej.

Sama jestem chora na epilepsję i nigdy wcześniej nie słyszałam o takiej
możliwości. Wczoraj poszperałam trochę na internecie i znalazłam parę
informacji ale tylko o leczeniu dzieci. Czy u dorosłych ta metoda też może
zadziałać? Dodam, że mam 28 lat.

Bardzo będę wdzięczna za jakiekolwiek informacje na ten temat.
Biorę leki już długo, ale ostatnio zaczynam mieć problemy i szukam wszelkich
dodatkowych informacji...

Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2005-06-02 07:24:23

Temat: Re: Dieta ketogeniczna w leczeniu padaczki?
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Jun 2005 08:27:40 +0200, Ewa wrote:

> Ostatnio oglądałam film o dziecku chorym na padaczkę, które było leczone przez
> zastosowanie diety ketogenicznej.

Ja też widziałem jakieś fragmenty. Włos mi się jeżył na głowie i nóż
otwierał w kieszeni. Tłumaczenie było bardzo kiepskie, a i merytorycznie
film był "tendencyjny".
Bardzo szkoda, że telewizja nie ma ochoty zatrudniać kompetentnych
konsultantów medycznych.

> Sama jestem chora na epilepsję i nigdy wcześniej nie słyszałam o takiej
> możliwości. Wczoraj poszperałam trochę na internecie i znalazłam parę
> informacji ale tylko o leczeniu dzieci.

Zgadza się - u dzieci i tylko w niektórych przypadkach.

> Czy u dorosłych ta metoda też może
> zadziałać?

Nie. Pomijając cuda i inne takie.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

3. Data: 2005-06-02 10:00:12

Od: "Ewa" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za odpowiedź.
Nie mam nic wspólnego z medycyną i nie moge okreslic "tendencyjnosci" tego
filmu. Niemniej jednak mysle, że chyba nie zaszkodzi spróbować też tej meody w
prypadku dziecka w takim razie.

A co do mnie, no to cóż - będę pracować dalej nad sytuacjach, a w cięższych
chwilach zawsze mogę się "pocieszyć" słodkimi drożdżówkami, skoro jednak nie ma
dla mnie sensu z nich rezygnować :)

Pozdrawiam
Ewa

4. Data: 2005-06-02 10:19:28

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Jun 2005 12:00:12 +0200, Ewa wrote:

> [...]
> filmu. Niemniej jednak mysle, że chyba nie zaszkodzi spróbować też tej meody w

Jak pisałem - w niektórych przypadkach jest to wskazane. W innych nie
jest wskazana, czyli jest przeciwwskazana, bo ta dieta nie jest obojętna
dla zdrowia.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

Gabinet stomatologiczny we Wrocławiu
szukam gastrologa
Co to za bąbel? [zdj]
BSM ?? :)
jakie badanie krwi przy podejrzeniu alergii ?