Dlaczego azalie mają niewiele kwiatów ?

1. Data: 2001-05-16 20:09:37

Temat: Dlaczego azalie mają niewiele kwiatów ?
Od: "marchewa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od dwóch lat mam w ogródku azalie.W ubiegłym roku nie mialy zbyt wiele
kwiatów ale uznałam, że po posadzeniu jest to normalne.W tym roku mają ich
jeszcze mniej. W kilku miejscach widziałam krzewy azalii mniejsze od moich
ale z większą ilością kwiatów .-
Moje azalie rosną w słonecznym miejscu, późnym latem i jesienią podlewałam
je dość mocno, po przekwitnięciu oberwałam zawiązki owoców. Czy coś zrobiłam
źle?

Katarzyna Szeffer
marchewa74 [at poczta.onet.pl]

2. Data: 2001-05-17 06:37:59

Temat: Re: Dlaczego azalie mają niewiele kwiatów ?
Od: "AO" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Takie objawy czesto maja rododendrony posadzone w podlozu o niewlasciwym pH
lub/i przesuszone. Dlaczego dopiero poznym latem zaczelas podlewac?

Pozdrawiam
Andrzej

3. Data: 2001-05-17 11:31:51

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Od dwóch lat mam w ogródku azalie.W ubiegłym roku nie mialy zbyt wiele
> kwiatów ale uznałam, że po posadzeniu jest to normalne.W tym roku mają ich

Dołączę się tematu azalii.
Kupiona w Pisarzowicach azalia 'golden flare', ma wysokość jakieś 50 - 60 cm.
Liście są tyko na wierzchołkach i kwiatki, a cała gałązka jest bezlistna.
Nieciekawie to wygląda. :-((
Czy zrobię krzywdę roślince jak przytnę te gałęzie w połowie wysokości?
Na przykład po przekwitnięciu.
Co Wy na to?

Pozdrawiam Krystyna.

4. Data: 2001-05-19 07:42:05

Od: "marchewa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AO" napisał
> Takie objawy czesto maja rododendrony posadzone w podlozu
o niewlasciwym pH
> lub/i przesuszone. Dlaczego dopiero poznym latem zaczelas
podlewac?

Zaczęłam podlewać dużo wcześniej ale od lata, przed
zawiązaniem pąków, znacznie obficiej.Jeśli zaś chodzi o
odczyn gleby to na pewno jest kwaśny, podsypałam azalię
torfem a z wierzchu korą (z wierzchu ziemi, oczywiście :-)).
Rododendron posadzony ok. metr dalej ma całkiem sporo
kwiatów, być może przyczyna braku kwiatów na azalii tkwi
gdzie indziej ?

Pozdrawiam,
marchewa.

5. Data: 2001-05-19 13:12:46

Od: "Jerzy Zając" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
W tamtym roku mialem podobny problem. Niektore krzewy wogole nie kwitly.
Pozniej Rafal W. zwalil wine na przenawozenie, wiec zasililem tylko na
wiosne. Efekt jest taki, ze wszystkie kwitna, no moze nie tak jak kiedys,
ale kwitna. Z kolei brak odpowiedniego ph wywolalby prawdopodobnie chloroze
lisci, tak mi sie przynajmniej wydaje.
Czytalem gdzies o pdkladkach pod rozaneczniki, swietnie spisujacych sie w
glebach o obojetnym odczynie. Moze ktos wie cos wiecej? Moze taka ma?
Pozdrawiam
Jurek

AO napisał(a) w wiadomości: <3...@n...home.net.pl>...
>Takie objawy czesto maja rododendrony posadzone w podlozu o niewlasciwym pH
>lub/i przesuszone. Dlaczego dopiero poznym latem zaczelas podlewac?

> [...]
podlewałam

6. Data: 2001-05-19 15:59:08

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja slyszalem. Sa juz do nabycia w Polsce (podkladki dla ph obojetnego). Na
pewno byly na ubieglorocznej Zielen to Zycie. Szczegolow nie znam.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

7. Data: 2001-05-21 07:31:57

Temat: Odp: Dlaczego azalie mają niewiele kwiatów ?
Od: "Yaro C2" <J...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

O podkładkach różaneczników na gleby obojętne można przeczytać artykuł w:
http://szkolkarstwo.haslo.pl/artykul.php?np_id=2&np_
rok=2001&id=590

Pozdrawiam
Yaro

8. Data: 2001-05-21 08:28:05

Od: "AO" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Zając" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czytalem gdzies o pdkladkach pod rozaneczniki, swietnie spisujacych sie w
> glebach o obojetnym odczynie. Moze ktos wie cos wiecej? Moze taka ma?

Tylko kto teraz szczepi rozaneczniki poza Kórnikiem?

Andrzej

9. Data: 2001-05-21 10:50:24

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AO" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
> Takie objawy czesto maja rododendrony posadzone w podlozu o niewlasciwym
pH
> lub/i przesuszone. Dlaczego dopiero poznym latem zaczelas podlewac?

A dlaczego nie zakwitła azalia "japońska", która ma odpowiedni odczyn,
nawożenie, podlewanie i okrywę zimową? (zgrzytam zębami, staram się jak
mogę, a ta niewdzięczna).

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2001-05-21 12:20:42

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

(...)
> A dlaczego nie zakwitła azalia "japońska", która ma odpowiedni odczyn,
> nawożenie, podlewanie i okrywę zimową? (zgrzytam zębami, staram się jak
> mogę, a ta niewdzięczna).

A moje kupione w Pisarzowicach właśnie kwitną :-)))

Pozdrawiam Krystyna.

Czy i jak przycinać magnolie?
Tamaryszek
pytanie laika- pelargonie