Dlaczego kopytka wychodzą mi szare?

1. Data: 2012-10-10 05:52:46

Temat: Dlaczego kopytka wychodzą mi szare?
Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
No właśnie - dlaczego kopytka wychodzą mi szare, a nie takie ładne
jasne, żółte jak w sklepach? Ziemniaki, jajko, mąka. Co tu trzeba
zmienić/dodać?

2. Data: 2012-10-10 06:19:53

Temat: Re: Dlaczego kopytka wychodzą mi szare?
Od: ISKA <o...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-10 07:52, tomjas pisze:
> Witam.
> No właśnie - dlaczego kopytka wychodzą mi szare, a nie takie ładne
> jasne, żółte jak w sklepach? Ziemniaki, jajko, mąka. Co tu trzeba
> zmienić/dodać?

użyć mąki 450 a nie 650.

--
Jestę Aniołę mówię ci...

3. Data: 2012-10-10 06:32:46

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Oct 2012 08:19:53 +0200, ISKA wrote:

> użyć mąki 450 a nie 650.

Oooo, to może i jest pomysł. Nie ukrywam, że używam mąki-taniochy.
Sprawdzę z 450.

4. Data: 2012-10-10 06:56:14

Od: ISKA <o...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-10 08:32, tomjas pisze:

> Oooo, to może i jest pomysł. Nie ukrywam, że używam mąki-taniochy.
> Sprawdzę z 450.

może i jest pomysł, ale poczekaj na iksie, ona z pewnością
wynajdzie mądrzejszy powód ;->
dodam tylko, ze ich kolor możne tez zależeć od koloru ziemniaka.
z irgi(czerwona skorupka ziemniak biały)kopytka wyjdą ci jaśniejsze
niże z ziemniaka o miąższu świecowo-żółtym czy zielonego -
wysokoskrobiowego.

--
Jestę Aniołę mówię ci...

5. Data: 2012-10-10 07:21:24

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Oct 2012 08:56:14 +0200, ISKA wrote:

> może i jest pomysł, ale poczekaj na iksie, ona z pewnością
> wynajdzie mądrzejszy powód ;->

Taki urok grup - każdy może mieć coś do powiedzenia (czyt. "mieć
ostatnie słowo")

> [...]
> z irgi(czerwona skorupka ziemniak biały)kopytka wyjdą ci jaśniejsze
> niże z ziemniaka o miąższu świecowo-żółtym czy zielonego -

Nie sądze, żeby w sklepach czy garmażerkach przejmowali się jakością
ziemniaka. Obstawiam więc mąkę:)

6. Data: 2012-10-10 07:24:21

Od: Größe <Größe@einer.Zahl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-10 08:56, ISKA pisze:

> może i jest pomysł, ale poczekaj na iksie, ona z pewnością
> wynajdzie mądrzejszy powód ;->

A jak sobie jeszcze golnie tej cudownej, mięciutkiej wody ze studni po
spływach gruntowych to dopiero doznamy objawienia.

7. Data: 2012-10-10 07:38:43

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> No właśnie - dlaczego kopytka wychodzą mi szare, a nie takie ładne
> jasne, żółte jak w sklepach? Ziemniaki, jajko, mąka. Co tu trzeba

Nie wiem, jak robią te sklepowe, ale ja (jak już robię) to dodaję trochę
twarogu. Nie mam stałych proporcji. Wychodzą jasne.

Ewa

8. Data: 2012-10-10 07:48:29

Od: ISKA <o...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-10 09:21, tomjas pisze:

> Taki urok grup - każdy może mieć coś do powiedzenia (czyt. "mieć
> ostatnie słowo")

może każdy może, ale ona musi :)

> Nie sądze, żeby w sklepach czy garmażerkach przejmowali się jakością
> ziemniaka. Obstawiam więc mąkę:)

nie kupuj ziemniaków w sklepie tylko ze wsi. przeciez
musisz mieć tam jakąś wieś w pobliżu. najlepiej pojechać
na taką wioskę daleko od szosy, poszukać najbiedniejsze
gospodarstwo i kupic worek ziemniaków dając ludziom
nawet dwa razy tyle co w sklepie. czemu? ano temu, ze biedny nie nasypie
ci szprycy bo nie ma za co ewentualnie jakiś gnojek, a to
od od wieków nie szkodzi ludziom. najlepsze ziemniaki jakie
jadałam - ziemniaki "wielozadaniowe" sama mam od 20 lat- to astra, ale
to odmiana bardzo stara i wątpię byś je gdzieś dostał ew jakies
wielokrotnie zmodyfikowany erzac. ziemniak a ziemniak to rzecz oczywista.
i przypomniałam sobie, ze z irgi kopytka da się, ale ona jest
za rzadka więc trzeba się nagimnastykować. ja do kopytek dodaje odrobinę
mąki ziemniaczanej - łyżeczkę na kilo ziemniaków.

--
Jestę Aniołę mówię ci...

9. Data: 2012-10-10 07:58:41

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomjas" <t...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam.
> No właśnie - dlaczego kopytka wychodzą mi szare, a nie takie ładne
> jasne, żółte jak w sklepach? Ziemniaki, jajko, mąka. Co tu trzeba
> zmienić/dodać?
Umyć ręce (przed robotą)? :)))))
pozdr
Stefan

10. Data: 2012-10-10 07:58:56

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Kiepska mąka. Zdecydowanie. To samo się działo, kiedy zrobiłam pierogi z taniej mąki
z reala. Od tamtej pory już jej nie kupuję.

Ania

Forma do bagietek - warto?
Czajniki
Nadmiary