Dlaczego kopytka wychodzą mi szare?

11. Data: 2012-10-10 08:14:57

Temat: Re: Dlaczego kopytka wychodzą mi szare?
Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Oct 2012 09:48:29 +0200, ISKA wrote:

> może każdy może, ale ona musi :)

> nie kupuj ziemniaków w sklepie tylko ze wsi. przeciez
> musisz mieć tam jakąś wieś w pobliżu. najlepiej pojechać
> na taką wioskę daleko od szosy, poszukać najbiedniejsze
> gospodarstwo i kupic worek ziemniaków dając ludziom
Jasne - ale nie każdy ma samochód. Co do wiejskich ziemniaków nie musisz
mnie przekonywać. W zeszłym roku znajomi mi przywiezli 50 kg swoich.
Kompletnie inna jakość niż te ze sklepu (w sklepie od kilku lat mają
jakąś chorobę - znaczy ciemne plamy w środku lub w ogóle jakieś gnicie
od środka).

12. Data: 2012-10-10 08:15:28

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Oct 2012 09:38:43 +0200, medea wrote:

> Nie wiem, jak robią te sklepowe, ale ja (jak już robię) to dodaję trochę
> twarogu. Nie mam stałych proporcji. Wychodzą jasne.

To chyba pierogi leniwe.

13. Data: 2012-10-10 08:16:49

Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ISKA" <o...@k...pl>
> [...]
> nawet dwa razy tyle co w sklepie. czemu? ano temu, ze biedny nie nasypie
> ci szprycy bo nie ma za co ewentualnie jakiś gnojek, a to
> od od wieków nie szkodzi ludziom. najlepsze ziemniaki jakie
> jadałam - ziemniaki "wielozadaniowe" sama mam od 20 lat- to astra, ale to
> odmiana bardzo stara i wątpię byś je gdzieś dostał ew jakies wielokrotnie
> zmodyfikowany erzac. ziemniak a ziemniak to rzecz oczywista.
> i przypomniałam sobie, ze z irgi kopytka da się, ale ona jest
> za rzadka więc trzeba się nagimnastykować. ja do kopytek dodaje odrobinę
> mąki ziemniaczanej - łyżeczkę na kilo ziemniaków.

Możesz mi wytłumaczyć, co to za mania pisania po polskawemu?

14. Data: 2012-10-10 08:25:22

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-10 10:15, tomjas pisze:

> To chyba pierogi leniwe.

Leniwe są w większości z twarogu z niewielkim dodatkiem mąki (bez
ziemniaków). Kopytka odwrotnie i z ziemniakami. Przynajmniej u mnie.

Ewa

15. Data: 2012-10-10 08:36:16

Od: ISKA <o...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-10 10:16, Andy Niwinski pisze:

> "ISKA" <o...@k...pl>
>>
> Możesz mi wytłumaczyć, co to za mania pisania po polskawemu?

pewnie ze moge! ale mi sie nie chce

--
Jestę Aniołę mówię ci...

16. Data: 2012-10-10 09:38:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10 Oct 2012 06:32:46 GMT, tomjas napisał(a):

> Nie ukrywam, że używam mąki-taniochy.

...czyli fałszowanej mąką jęczmienną. Mąka jęczmienna daje efekt białości -
na sucho, ale po ugotowaniu jest szara.
(by XL)

17. Data: 2012-10-10 09:39:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Oct 2012 08:56:14 +0200, ISKA napisał(a):

> poczekaj na iksie, ona z pewnością
> wynajdzie mądrzejszy powód ;->

Owszem, własnie go podałam, bez wynajdowania.
(by XL)

18. Data: 2012-10-10 09:40:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Oct 2012 09:38:43 +0200, medea napisał(a):

> Nie wiem, jak robią te sklepowe, ale ja (jak już robię) to dodaję trochę
> twarogu. Nie mam stałych proporcji. Wychodzą jasne.
>
> Ewa

To Ty pierogi leniwe robisz.
(by XL)

19. Data: 2012-10-10 09:40:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Oct 2012 09:48:29 +0200, ISKA napisał(a):

> może każdy może, ale ona musi :)

Owszem, jesli chodzi o pomoc, to tak. Zawsze.
(by XL)

20. Data: 2012-10-10 09:42:05

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Oct 2012 11:38:40 +0200, Ikselka wrote:

> ...czyli fałszowanej mąką jęczmienną. Mąka jęczmienna daje efekt białości -
> na sucho, ale po ugotowaniu jest szara.
O, coś więcej na ten temat? Jakieś źródła? Bo o ile wszelkiego rodzaju
podróbki to codzienność to o tym jeszcze nie słyszałem.

Forma do bagietek - warto?
Czajniki
Nadmiary
Zacierki