Dlaczego mak rozdyma i w jakim zestawieniu go jeść?

1. Data: 2014-12-28 15:06:26

Temat: Dlaczego mak rozdyma i w jakim zestawieniu go jeść?
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mak
W wigilię jest to danie tradycyjne, tak jak gżyby, pewnie z podobnej
pszyczyny :
ma działanie lekko narkotyczne.
Borowiki, maślaki, koźlaki i kurki ujdą bez szwanku w kawśnym zestawieniu:
w barszczu kiszonym więc kwaśnym albo z kapustą kiszoną.
Byle gżybka nie mieszać z alkoholem i mlekiem.

A co z makiem?
Mak rozdyma, jest ciężko strawny, wszyscy wiedzą.
Dlatego, że ciężkostrawny powinno się go pewnie rozcieńczyć,
i tak jest w prawie każdej potrawie: rozcieńczamy go
ciastem, łamańcami , pszenicą, kluskami...
Łatwo się psuje: makowiec należy jeść świeży...
inaczej człowiek staje się odżutowcem.
Co robić by się nie psuł (pieczenie to za mało)
i z czym jeść by był łatwiej strawialny?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

2. Data: 2014-12-28 22:20:31

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Dec 2014 15:06:26 +0100, Stokrotka napisał(a):

> Mak
> W wigilię jest to danie tradycyjne, tak jak gżyby, pewnie z podobnej
> pszyczyny :
> ma działanie lekko narkotyczne.

Skoro musisz się jarać tymi "grzybkami" akurat w Wigilię... ;-PPP

> Borowiki, maślaki, koźlaki i kurki ujdą bez szwanku w kawśnym zestawieniu:
> w barszczu kiszonym więc kwaśnym albo z kapustą kiszoną.
> Byle gżybka nie mieszać z alkoholem

Zależy, jakiego "grzybka" - bo pod wszystkie wyżej wymienione wódeczka jest
jak najbardziej OK, a już maślaki i borowiki w śmietanie (wszak ci owa z
mleka pochodzi) to ja nawet w ostatnim konwulsyjnym przedśmiertnym
stężeniu... spożywać mam zamiar 333333-)

> [...]
> inaczej człowiek staje się odżutowcem.
> Co robić by się nie psuł (pieczenie to za mało)
> i z czym jeść by był łatwiej strawialny?

Same nowości piszesz - albo ja mam żelazny żołądek i wszelkie inne wątpia
33333-)

3. Data: 2014-12-29 09:06:25

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
net...

> [...]

mleka pochodzi) to ja nawet w ostatnim konwulsyjnym przedśmiertnym
stężeniu... spożywać mam zamiar 333333-)

Rydzyki kwaszone spożywane BEZ np litworówki grożą śmiercią lub ciężkim
kalectwem umysłowym. Prawda Stokrotko? szkoda że o tym nie wiedziałaś i
taaakie nieszczęście ...
pozdr
Stefan

---
Avast.

4. Data: 2014-12-29 18:34:23

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oboje bzdury piszecie z alkoholem do borowika, maślaka, kurki, koźlaża.
To, że alkoholu nie miesza się z gżybami to prawda tak stara,
i tak znana, że aż trudno mi uwieżyć, że ktoś może takie bzdury pisać,
albo pomyliliście z rybką.
To rybka powinna pływać, to też wszyscy wiedzą.
A że rybka jest na wigilię, to coś komuś mogło odbić.

W wigilię jest tradycyjny post (oficjalnie już nie obowiązujący)
wydaje się, że między innymi właśnie z powodu gżybka.
Zaś co do wigilijnej ryby to może być bez alkoholu,
bo jako karp powinna być świeża,
a to pewnie ryzyko nieświeżości i konsekwencja poważnego zatrucia
są podstawą powiedzenia "rybka lubi pływać".

Co do mleka, to śmietanka nie jest tym samym co mleko,
ale łączenie gżybka w większej ilości ze śmietanką też nie jest częste.
Jest typowe dla pieczarki uprawnej - ale to prawie ważywko,
a nie gżyb, więc się nie liczy.
Do gżyba z lasu dodaje się żadko śmietanki,
i gżybek wtedy jest małym dodatkiem jako sos.

O rydzu nie niapiszę bo się nie znam.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ zakładce 'inne', nowe wersje:
syntezatora mowy Gdak (z możliwością zmiany szybkości mowy),

5. Data: 2014-12-29 18:36:46

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 29 Dec 2014 09:06:25 +0100, Stefan napisał(a):

> Rydzyki kwaszone spożywane BEZ np litworówki grożą śmiercią lub ciężkim
> kalectwem umysłowym.

Dokładnie :-)))

6. Data: 2014-12-29 18:38:50

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 29 Dec 2014 18:34:23 +0100, Stokrotka napisał(a):

> [...]
>
> Co do mleka, to śmietanka nie jest tym samym co mleko,
> ale łączenie gżybka w większej ilości ze śmietanką też nie jest częste.

U mnie jest WYŁĄCZNE - zwłaszcza w czasie grzybobrań, w przypadku maślaków
w śmietanie, mniaaaaammmm :-)

> [...]
> a nie gżyb, więc się nie liczy.
> Do gżyba z lasu dodaje się żadko śmietanki,
> i gżybek wtedy jest małym dodatkiem jako sos.

O rydzu, na rydzu i nie tylko na tym 33333-)

7. Data: 2014-12-29 18:42:33

Od: Hans Kloß <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" >
> O rydzu nie niapiszę bo się nie znam.

A na czym ty się w ogóle znasz? Bo na razie, to w jakim temacie gęby nie
otworzysz, to same bzdury....

Piernik taki jak Babci - wreszcie.
życzeniowo
Pulpety z karpia w galarecie.