Do wypalaczy sadzy w kominie

1. Data: 2013-10-29 18:38:49

Temat: Do wypalaczy sadzy w kominie
Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jest kominek, przewód spalinowy w domu to rura fi 20cm żaroodporna
otoczona 5 cm wełny mineralnej, a ta z kolei rurą fi 30 cm z blachy
nierdzewnej.
Zastanawiam się nad skutkami zapalenia się sadzy w tym kominie- nie ma
żadnych kolan, prosta 6metrowa rura.
Rura może popłynąć?
Bo sobie pomyślałem,że taka dobrze nagrzana rura mogłaby się sama
katalitycznie oczyszczać.
Jeżeli sadza się zapali, osiąga o ile się nie mylę ok 1000stC. lecz
warstwa sadzy na rurze nie będzie nigdy zbyt gruba, wiec powinno sie to
szybko odbyć. Blacha powinna wytrzymać też coś kolo tego 1kstC?

2. Data: 2013-10-29 19:42:30

Temat: Re: Do wypalaczy sadzy w kominie
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Oct 2013 18:38:49 +0100, Rentier napisał(a):

> [...]
> warstwa sadzy na rurze nie będzie nigdy zbyt gruba, wiec powinno sie to
> szybko odbyć. Blacha powinna wytrzymać też coś kolo tego 1kstC?

http://forum.gazeta.pl/forum/w,25,51234020,,Preparat
_Antysadza_do_kominka_czy_warto_.html?v=2
--
XL
W polskiej historii istnieją dwie tradycje, które mają taki sam wpływ na

3. Data: 2013-10-29 20:26:08

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> http://forum.gazeta.pl/forum/w,25,51234020,,Preparat
_Antysadza_do_kominka_czy_warto_.html?v=2
Nie w tym rzecz.

4. Data: 2013-10-29 22:26:23

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-29 19:42, Ikselka pisze:
> http://forum.gazeta.pl/forum/w,25,51234020,,Preparat
_Antysadza_do_kominka_czy_warto_.html?v=2
Te wynalazki powodują wypalenie sadzy w miejscu, gdzie się posypie, a
jakoś nie wyobrażam sobie posypywania pionowego komina od środka.
Też się dałem nabrać (konkretnie na Sadpal) i miałem okazję przećwiczyć
na własnym kominku.
Palenisko od środka, to ja sobie spokojnie przeczyszczę szczotką bez
żadnych "wynalazków".
Jacek

5. Data: 2013-10-29 23:56:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Oct 2013 20:26:08 +0100, Rentier napisał(a):

_Antysadza_do_kominka_czy_warto_.html?v=2
> Nie w tym rzecz.

Nie chodzi o preparat, tylko o doświadczenia i refleksje ludzi na tym forum
- warto je sobie przemyśleć.

6. Data: 2013-10-29 23:57:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2013-10-30 08:04:01

Od: "Jan Koval" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> warstwa sadzy na rurze nie będzie nigdy zbyt gruba, wiec powinno sie to
> szybko odbyć. Blacha powinna wytrzymać też coś kolo tego 1kstC?

Blach ale która? Ta na dachu. Przy paleniu się sadzy w kominie to chyba tylko dwie
sprawy są niepokojące
możliwość zapalenia się dachu lub innych obiektów od snopu iskier z komina
możliwość uszkodzenia konstrukcji komina (pęknięcia) od wysokiej temperatury.

J.

8. Data: 2013-10-30 16:22:24

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> możliwość uszkodzenia konstrukcji komina (pęknięcia) od wysokiej temperatury.

No tak, ta blisko papy może być zbyt ciepła, mimo izolacji z wełny.
Komin nie pęknie-stal.
Iskry- owszem realne zagrożenie.
Tyle,ze podczas akcji wskoczę na dach i mogę coś poasekurować.
Nie wiem ile sadzy może się nalepić na gładką rurę stalową, a co za tym
idzie jak długo miałoby się to palić.
Kiedy są optymalne warunki do zapłonu?
Bo skoro warstewka cienka, tempo palenia szybkie, to i ilość
wydzielonego ciepła nie powinna być destrukcyjna ( mimo wysokiej
temperatury)

9. Data: 2013-10-30 16:40:28

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-30 16:22, Rentier pisze:

> [...]
> Bo skoro warstewka cienka, tempo palenia szybkie, to i ilość
> wydzielonego ciepła nie powinna być destrukcyjna ( mimo wysokiej

Chcesz asekurować spalanie się sadzy w kominie? :)

A nie prościej, zwyczajnie wyczyścić komin?

Pozdrawiam,
MW

10. Data: 2013-10-30 16:56:19

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Chcesz asekurować spalanie się sadzy w kominie? :)
>
> A nie prościej, zwyczajnie wyczyścić komin?
>
> Pozdrawiam,
> MW
Bardziej chcę znać przebieg procesu, skutki a potem czyścic/nieczyścić.

Wyciąg do łazienki
Obeysnapbacks www.obeysnapbacks.net
Zabierz babci mieszkanie.
Skąd/jaka butelka plastikowa odporna na wysokie temperatury?
Jak to było...