Pallet opinie

1. Data: 2013-10-29 19:29:14

Temat: Pallet opinie
Od: Oliwka <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jesteśmy w trakcie wykańczania instalacji grzewczej i niedługo będziemy kupowac piec
z podajnikiem . Mąż uparł się na opał pallet . Natomiast ja chciałabym wiedzieć czy
to jest opłacalne . Czy bardzo pyli,czy smoli komin,czy dużo popiołu ,jaki jest wybór
i gdzie go można kupić?

2. Data: 2013-10-29 19:45:03

Temat: Re: Pallet opinie
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Oct 2013 11:29:14 -0700 (PDT), Oliwka napisał(a):

> [...]
czy to jest opłacalne . Czy bardzo pyli,czy smoli komin,czy dużo popiołu ,jaki jest

Wybraliście piec nawet nie wiedząc podstawowych rzeczy jak np dostęp do
opału?
:-O

PS. http://www.forumbudowlane.pl/vt/25137/0/piec-na-pall
et-czy-ekogroszek
--
XL
W polskiej historii istnieją dwie tradycje, które mają taki sam wpływ na

3. Data: 2013-10-29 20:14:30

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-29 19:29, Oliwka pisze:
> [...]
czy to jest opłacalne . Czy bardzo pyli,czy smoli komin,czy dużo popiołu ,jaki jest

Pellet kosztuje tyle co ekogroszek, a wartość energetyczną ma dużo mniejszą.

Resztę sobie sama dopowiedz.

Pozdrawiam,
MW

4. Data: 2013-10-30 08:07:48

Od: "Jan Koval" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Oliwka" <e...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
to jest opłacalne . Czy bardzo pyli,czy smoli komin,czy dużo popiołu ,jaki jest

Opinie są takie, że czasem może się zaciąć podajnik. A z jakością pelletu jest tak z
jakością wszystkiego. Można kupić coś dobrego i można kupić byle g... Ale o tym się
dowiesz po kupnie na podstawie popiołu.

J.

5. Data: 2013-10-30 09:53:08

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-30 08:07, Jan Koval pisze:

> [...]
>wybór i gdzie go można kupić?
>
> Opinie są takie, że czasem może się zaciąć podajnik.

Czyli dokładnie tak samo, jak z ekogroszkiem.

> A z jakością pelletu jest tak z jakością wszystkiego. Można kupić coś dobrego i
można kupić byle g... Ale o tym się dowiesz po kupnie na podstawie popiołu.

Popiół z pelletu chyba nie może być inny niż pył. Przecież to są trociny.

Kupowanie pieca na pellet ma sens tylko w przypadku, gdy ma się dostęp
do naprawdę taniego paliwa. Np. mieszka się przy fabryce paneli,
parkietu, itp.

W innym przypadku zwyczajnie jest to nieopłacalne. Ceny pelletu na
allegro wahają się w przedziale 750-850 zł za tonę. Za 840 zł można
kupić porządny ekogroszek o kaloryczności ok. 24-25 MJ z tony (właśnie
mi taki przywieźli tydzień temu), a za 700 można kupić ekogroszek
rosyjski (20-22 MJ z tony), który i tak ma większą wartość opałową niż
najlepszy pellet (nie więcej jak 17-18 MJ z tony i to, wg mnie, naciągane).

Do tego dochodzi obsługa. Jeśli palisz mniej kalorycznym opałem
(pellet), to musisz się go więcej nadźwigać. Nie wiem jak jest z
czystością, bo pelletem nie paliłem. Pewnie dym ładniej pachnie i nic
poza tym :)

Pozdrawiam,
MW

6. Data: 2013-10-30 12:04:37

Od: "Jan Koval" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości
> [...]
> najlepszy pellet (nie więcej jak 17-18 MJ z tony i to, wg mnie, naciągane).

To drętwo. Raz, że okropnie drogo. W porównaniu z ceną miału węglowego to prawie dwa
razy drożej.
Dwa, że zysk tylko z ładowania wsadu a czyścić i tak trzeba ręcznie.

J.

7. Data: 2013-10-30 12:57:16

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 30 października 2013 12:04:37 UTC+1 użytkownik Jan Koval napisał:
> [...]
dwa razy drożej.

> Dwa, że zysk tylko z ładowania wsadu a czyścić i tak trzeba ręcznie.

Zgadzam się że pellet jest za drogi. Powinien być tańszy od miału. Chociażby dlatego
że nakłady finansowe żeby produkować pellet są o wiele niższe przy kosztach
wydobywania węglą. A surowcem do jego produkcji są odpady. Gdyby nie cena byłby
dobrym paliwem bo ma same zalety w stosunku do węgla. Ma i zalety pomimo że drogi.
Jest z 3 razy tańszy od peletu sprzedawanego jako wkład do kocich kuwet. Z
powodzeniem używamy od kilku lat do tego celu pelletu. Nie spotkałem się ze
zmechanizowanymi piecami co na brykiet. Brykiet z parametrami i ceną mniej więcej
odpowiada ekogroszkowi. Oczywiście brykiet z drewna bo jest jeszcze brykiet z węgla
brunatnego. Ci co go produkują chyba sypią do niego pył diamentowy bo cena w stosunku
do parametrów jest absurdalna.

8. Data: 2013-10-30 15:37:19

Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

jasne, że jest to opłacalne, w porównaniu np. z ekogroszkiem jest to i tańsze, i
bardziej czyste (ekogroszek strasznie brudzi...). Osobiście polecam Olimp albo Lavę,
używam tych pelletów do ogrzewania swojego domu i jestem zadowolona!

9. Data: 2013-10-30 15:48:47

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-30 15:37, b...@g...com pisze:
> [...]
używam tych pelletów do ogrzewania swojego domu i jestem zadowolona!

Ile płacisz za tonę tego pelletu?

Pozdrawiam,
MW

10. Data: 2013-10-30 15:50:25

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 30 października 2013 15:37:19 UTC+1 użytkownik b...@g...com
napisał:
> [...]
>Lavę, używam tych pelletów do ogrzewania swojego domu i jestem zadowolona!

Powiedz jakim cudem tańsze?
http://grilliogrod.pl/product_info.php/pellet-lava-p
-942
Lava jesli dobrze licze to 1100zł tona
http://grilliogrod.pl/index.php/pellet-c-90
Olimp cena tez ponad 1000zł
Jak może byc tańsze grzanie pelletem skoro tona pelletu jest 30% droższa od tony
groszku a wartośc energetyczna niższa?

Do wypalaczy sadzy w kominie
Wyciąg do łazienki
Obeysnapbacks www.obeysnapbacks.net
Zabierz babci mieszkanie.
Skąd/jaka butelka plastikowa odporna na wysokie temperatury?