Dylemat czy posłać 6-latka do pierwszej klasy

21. Data: 2009-09-01 03:43:53

Temat: Re: Dylemat czy posłać 6-latka do pierwszej klasy
Od: pol_cia <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Aug 29, 4:08 pm, Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl>
wrote:
> [...]
> uczyć. Pokątnie się dowiedziałam, że nauczycielki przemycą to i owo, ale
> to już nie będzie coś w rodzaju zerówki.
> Michał czyta i pisze. Czyta dosyć płynnie (trudne słowa literuje, znane
> czyta od razu), pisze koślawcami, ale potrafi odtworzyć litery. Boję
> się, że się zanudzi w tej 'zerówce'. W pierwszej klasie ma być
> dziewięcioro dzieci i z tego co wiem od dyrektorki(jej syn tez idzie do
> pierwszaków) grupa zna się od przedszkola i są to zgrane i zdolne dzieci.
> Tż twierdzi, że zapisując go do pierwszej klasy zabieram mu rok z zabawy

Ja poszlam rok wczesniej do szkoly, i bylo OK.
Wazny przy wczesniejszym posylaniu do szkoly jest IMO rozwoj
emocjonalny.
Czy Maly jest dojzaly, w miare samodzielny???
Ja bym pomyslala jeszcze raz: pisalas ze zgrana grupa dzieci z
przedszkola
idzie razem do pierwszej klasy,moze mial tam przyjaciela,i szkoda by
bylo tej przyjazni....
Pomysl jeszcze....

pozdrawiam

pol_cia

22. Data: 2009-09-01 08:13:32

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e wrote:

> A ja mam na odwrót, posłałabym wszędzie, pozwoliła na wiele, a dziecko
> nie chce :)
> Aaaaa przepraszam jest postęp- rolki.

A ja dla odmiany bardzo się cieszę, że rolki porastają pajęczyną w szafie;-)
( nie złapał bakcyla). Jak poszłam z Młodym, to oczami wyobraźni widziałam
połamane kończyny, rozbitą potylicę etc. Do wody też nie pozwalam, bo
przecież na mur beton się utopi. Na szczęście tata ma więcej rozumu i zimnej
krwi. A Młody przebąkuje coś o koniku, i tu raczej z tatą sobie nie
poszaleje, ale od spraw zwierzęcych jest w końcu mama.

Justyna

23. Data: 2009-09-01 13:54:39

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

krys pisze:

> A ja dla odmiany bardzo się cieszę, że rolki porastają pajęczyną w szafie;-)

Jaki rozmiar? Spakuj i wyślij ;)

> Jak poszłam z Młodym, to oczami wyobraźni widziałam
> połamane kończyny, rozbitą potylicę etc.

Dlatego bez kompletnego oprzyrządowania ochraniającego nie wypuszczam,
ochraniacze i kask muszą być.
Poza tym "śmiga" w wydaniu mojego dziecka oznacza, że jeździ ruchem
powolnym jednostajnym ;), ale ja się niezmiernie cieszę, że wreszcie
jest jakaś forma ruchu, która go nie przeraża. A kontrolne badanie SI
wykazało, że nazwijmy to "grawitacyjnie" jeszcze nie wszystko jest jak
należy.

> Do wody też nie pozwalam, bo
> przecież na mur beton się utopi. Na szczęście tata ma więcej rozumu i zimnej
> krwi.

To u nas na odwrót. Mina w podkówkę i tata odpuści ;), ale za to ma
więcej cierpliwości od mamy, nie wkurza się od razu i nie pyszczy jak ja ;)

--
waruga_e

24. Data: 2009-09-01 14:14:39

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e wrote:

> Jaki rozmiar? Spakuj i wyślij ;)

Chyba 32, rosnący taki.

> Dlatego bez kompletnego oprzyrządowania ochraniającego nie wypuszczam,
> ochraniacze i kask muszą być.

No mój normalnie jak żółw ninja był wyekspediowany.

> [...]
> jest jakaś forma ruchu, która go nie przeraża. A kontrolne badanie SI
> wykazało, że nazwijmy to "grawitacyjnie" jeszcze nie wszystko jest jak

Ja mam bujna wyobraźnię;-). mój tez nie jeździł jak na wyścigach. I nie
narzekam na brak ruchu, łażenie po drzewach mnie nie rusza;-).

> To u nas na odwrót. Mina w podkówkę i tata odpuści ;), ale za to ma
> więcej cierpliwości od mamy, nie wkurza się od razu i nie pyszczy jak ja
> ;)

U mnie nie chodzi o odpuszczanie, tylko o dobrą zabawę. Tata może się
normalnie pobawić z Młodym w wodzie, bez wizji topielców. Najlepiej, jak ja
zostanę w domu.
Justyna

25. Data: 2009-09-01 18:48:35

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

waruga_e pisze:

> Ale przez rok ta szkoła się nie zmieni? Też będzie mała i z dwoma
> paniami na klasę? (Integracyjna?- bo skąd inaczej dwie panie?)

Szkoła funkcjonuje razem z przedszkolem i świetlicą jako społeczna
inicjatywa mieszkańców małego osiedla oddalonego dość znacznie od
Wrocławia. Chodzą tam właściwie tylko dzieci z tego osiedla. Nie ma
raczej szans na jakiś wielki bum demograficzny.
Mnie dzisiaj zadziwiła umowa, którą podpisałam. Dowiedziałam się, że
rodzice, których nie stać na czesne/fundusz rodzicielski (zawrotne 50
zł) mogą w ramach prac społecznych na rzecz przedszkola tej opłaty nie
wnosić.

--

Paulinka

26. Data: 2009-09-01 19:28:43

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> tak oto plecie:

> [...]
> mogą w ramach prac społecznych na rzecz przedszkola tej opłaty nie wnosić.

Pomysł wcale niegłupi. Taki hydraulik czy elektryk więcej weźmie za godzinę,
a rodzica się poprosi, a on poczuwszy się zobowiązanym zrobi za więcej.

Qra

27. Data: 2009-09-01 19:32:54

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:
> [...]
>
> Pomysł wcale niegłupi. Taki hydraulik czy elektryk więcej weźmie za
> godzinę, a rodzica się poprosi, a on poczuwszy się zobowiązanym zrobi za

Więcej zrobi, czy więcej zarobi, bo nie zakumałam ;)

--

Paulinka

28. Data: 2009-09-01 19:50:18

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> tak oto plecie:

> Więcej zrobi, czy więcej zarobi, bo nie zakumałam ;)

Tak się narobi, aż zwolnienia z czesnego na rok sobie narobi.

Qra, jaśniej się zrobiło?

29. Data: 2009-09-01 19:54:47

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:
> W Usenecie Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> tak oto plecie:

> Tak się narobi, aż zwolnienia z czesnego na rok sobie narobi.

W tym cała idea. W końcu to popegeerowskie towarzystwo jest na tym osiedlu.

> Qra, jaśniej się zrobiło?

Oślepłam od tej Prawdy ;)

--

Paulinka ślepa jak nie przymierzając Qra :)

Młody giercownik
Początek sądowej tyranii
niedługo zacznie się szkoła...
Koniec ulg dla dyskeltyków