Dziecko przestalo chodzic do szkoly...

31. Data: 2007-12-09 16:50:59

Temat: Re: Dziecko przestalo chodzic do szkoly...
Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Carol" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
news:fjh1h0$gob$1@achot.icm.edu.pl...

> Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
>
> IMO zamin zaczną zmuszać, powinni dowiedzieć się dlaczego dziecko odmawia
> pójścia, bo może się okazać, że wcale nie należy zmuszać, tylko np zmienić
> szkołę lub leczyć depresję (zwłaszcza, gdy największe hobby dziecka to
> siedzenie samemu w domu). Ale o tym, co dziecko gnębi rodzice nie dowiedzą
> się wydając nakazy, zmuszając i robiąc wyrzuty.

Skąd się bierze skojarzenie "zmusić do chodzenia do szkoły"="wydając nakazy,
zmuszając i robiąc wyrzuty"? Czy Ty troszeczkę nie przesadzasz? Tak trudno
zinterpretować to, co napisałam jako całokształt metod wychowawczych, które
mają doprowadzić do rozwiązania problemu/zapobiec jego powstaniu? A takie
wynajdowanie depresji przy każdej okazji skończy się w końcu codziennymi
wizytami u psychologa bo "rodzice ZMUSILI mnie do zdjęcia butów po przyjściu
do domu i umycia zębów przed snem". Tyle pokoleń dzieci i młodzieży można
było nauczyć, że są pewne zasady, obowiązki i nakazy, których przestrzegać
trzeba i już, a dzieci w wieku XXI trzeba z każdą pierdołą analizować u
psychoterapeuty, bo takie delikatne i wszystkim się załamują...

Agnieszka, wredna matka tradycjonalistka

32. Data: 2007-12-09 17:24:29

Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 9 Dec 2007 17:50:59 +0100, Agnieszka napisał(a)
w:<news:475c1347$0$19143$f69f905@mamut2.aster.pl>:

> Agnieszka, wredna matka tradycjonalistka

I całe szczęście, że ten gatunek jeszcze nie wymarł.

--
Quid leges sine moribus?

33. Data: 2007-12-10 11:43:03

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...net> napisał
[...]
| Agnieszka, wredna matka tradycjonalistka

ja tam myślę nad tym żeby sobie jakąś fobie wynaleźć - to ostatnio takie
modne ;)

--
Kasia + Weronika (za dwa m-ce 7-latka)
gg 181718

34. Data: 2007-12-11 14:37:00

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...net> napisał w wiadomości

> Skąd się bierze skojarzenie "zmusić do chodzenia do szkoły"="wydając
> nakazy, zmuszając i robiąc wyrzuty"?
Skąd się bierze znak równości pomiędzy "zmusić" a "wydając nakazy,
zmuszając"? Hm... trudno powiedzieć ... ;)

> wynajdowanie depresji przy każdej okazji skończy się w końcu codziennymi
> wizytami u psychologa
Nie chodzi o wynajdowanie depresji, tylko o szukanie przyczyn niepokojącego
zachowania dziecka, zanim zacznie się to dziecko zmuszać do zmiany tego
zachowania. Moje dzieci też czasem nie chcą iść do przedszkola, ale ja
_wiem_ dlaczego i mogę im pomóc sytuację rozwiązać, stres/lęk
przezwyciężyć, jeśli to konieczne stanąć w ich obronie lub dopilnować, że
się do czegoś przyznają, przeproszą i wyrzuty sumiena ich nie zadręczą, a
dopiero potem je "zmuszam". Chciaż nie. Właściwie potem to już nie muszę icj
do niczego zmuszać.

pozdrówka
Karolina

35. Data: 2007-12-12 12:40:08

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea"

> Wydaje mi się, że mnożenie grup nie ma większego sensu. O wiele lepsze
> byłoby "przedłużenie" grupy pl.soc.dzieci na dzieci do wieku szkolnego
> (może nawet do 10 roku życia), a od 11 roku powiedzmy
> pl.soc.dzieci.starsze. Bo inaczej problemy z czterolatkami odsyłane są
> tutaj (chociaż chyba coraz rzadziej, bo jednak w naturalny sposób grupa
> młodszodzieciowa przyjmuje takie problemy ;-) ).

Dokładnie, ten proces zachodzi samoistnie. :)

EwaSzy

Prezent - pewnie setny raz, ale co mi tam...
zabawki - opinia
programy edukacyjne dla 8latka
strój śniezynki ?
Gdzie zabawki kreatywne?