Dziedziczenie koloru oczu

1. Data: 2001-12-19 00:36:01

Temat: Dziedziczenie koloru oczu
Od: "Dominika NM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Który gen odpowiedzialny za kolor oczu jest dominujący - niebieski czy
brązowy? Po kim dziecko (chłopiec) odziedziczył niebieskie oczy? - ja mam
brązowe, mój tata też, a mama niebieskie; męża ojciec i rodzeństwo ma
brązowe a mama niebieskie. Po którejś babci synek ma niebieskie? Jeżeli tak
to po której?
Zaznaczam że nie ma możliwości aby dziecko nie było mojego męża :-)
Pozdrawiam
DominikaNM

2. Data: 2001-12-19 06:47:57

Temat: Re: Dziedziczenie koloru oczu
Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominika NM" napisała ...

> Który gen odpowiedzialny za kolor oczu jest dominujący - niebieski czy
> brązowy?

brązowy

> /.../ Po którejś babci synek ma niebieskie? Jeżeli tak
> to po której?

W sumie to po obu. Spotkały się po prostu dwa geny
recesywne (odpowiedzielne za niebieski kolor oczu).
Musiałaś mieć go i Ty i Twój mąż (po swoich mamach),
ale u Was nie miały szansy się ujawnić
(bo te "od brązowych" je zdominowały).

A dziecko nie jest przypadkiem noworodkiem ?
Jeżeli tak, to kolor oczu może się jeszcze zmienić.
Ale nie musi - błękitnookie potomstwo u brązowookiej
pary jest jak najbardziej możliwe.

Pozdrawiam !
Mała Mi

3. Data: 2001-12-19 13:31:50

Od: "Dominika NM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mała Mi" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> brązowy

No jak brązowy dominujący to wszystko jasne!!!! Pytałam bo znajoma lekarka
powiedziała że niebieski jest dominujący i dlatego nie mogłam wykreślić
schematu - skomplikowane to mi się wydawało...:-)))
Dziecko nie jest już niemowlęciem - niestety :-))) Ale moja teściowa
twierdzi że mężowi zmienił się kolor oczu jak miał 7,8 lat.... Jakoś dla
mnie nie brzmi to bardzo prawdopodobnie... Słyszałam że kolor oczu się
zmienia do 2 roku życia...
Pozdrawiam
DominikaNM

4. Data: 2001-12-19 14:51:50

Od: "kejti" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominika NM" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
tak
> to po której?
> Zaznaczam że nie ma możliwości aby dziecko nie było mojego męża :-)

Kobieta o niebieskich oczach,ktorej matka byla zielonooka, poslubila
mezczyzne o oczach brazowych, ktorego bratanek mial oczy szare. Z tego
malzenstwa narodzilo sie dziecko o oczach fiolkowych. Jakie oczy ma kot?
:-))))))

kejti

" Zyj tak, zebys po latach mogl powiedziec: Przynajmniej sie nie
nudzilem..."

5. Data: 2001-12-19 20:40:17

Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominika NM" napisała ...

> /.../ Ale moja teściowa
> twierdzi że mężowi zmienił się kolor oczu jak miał 7,8 lat.... Jakoś dla
> mnie nie brzmi to bardzo prawdopodobnie...

Może odcień. Ten to i mnie samej bardzo się zmienił gdzieś
około 14-15 roku życia. Ale żeby tak z niebieskich na brązowe
(lub odwrotnie) to raczej niemożliwe.

> Słyszałam że kolor oczu się zmienia do 2 roku życia...

Chyba nawet i to przesada, raczej do kilku miesięcy.

Pozdrawiam !
Mała Mi

6. Data: 2001-12-20 10:54:13

Od: "wm" <i...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może odcień. Ten to i mnie samej bardzo się zmienił gdzieś
> około 14-15 roku życia. Ale żeby tak z niebieskich na brązowe
> (lub odwrotnie) to raczej niemożliwe.
Moje dzieci (3) po urodzeniu sie mialy ciemno niebieskie oczy, zrobily sie
brazowe w 3 m-cu (przed tem byly bure :)))

Pozdrawiam
R.

PS u mnie w rodzinie wszyscy mieli niebieskie oczy oprocz ojca, ktory mial
ciemne. Ja mam piwne a moj maz czarne. Wynik by do przewidzenia. O wiele
wazniejsza przy ustalaniu ojcostwa jest grupa krwi (sorry, to zart :))).

Kot a bezplodnosc.
Nieplodnosc!
Granica miedzy badaniem a molestowaniem
ARICEPT - Zastosowanie ?