Ficus benjamin - mokre liscie, plamy na podlodze

1. Data: 2003-10-02 12:43:34

Temat: Ficus benjamin - mokre liscie, plamy na podlodze
Od: "" <p...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy naturalne jest, że u tego fikusa (mam dwa egzemplarze - z kolorowymi
lisciami i z jednolitymi) na lisciach gromadzi sie kleisty nalot (jakas ciecz),
zas pod drzewkami na podlodze ta sama ciecz tworzy klejace plamy?
Fikusy rosna dobrze, ale sprzatanie po nich stacje sie uciazliwe :(

Paweł

2. Data: 2003-10-02 14:13:41

Temat: Re: Ficus benjamin - mokre liscie, plamy na podlodze
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zas pod drzewkami na podlodze ta sama ciecz tworzy klejace plamy?
> Fikusy rosna dobrze, ale sprzatanie po nich stacje sie uciazliwe :(

Gutacja, tak? Z hoją jest to samo - polubić!

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-10-02 14:38:44

Temat: Odp: Ficus benjamin - mokre liscie, plamy na podlodze
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ciecz),
>
> Gutacja, tak? Z hoją jest to samo - polubić!

A nie tarcznik? Ja mam przez to świństwo plamy klejące na liściach ,
podłodze i gdzie tylko ma zasięg (i nie tylko beniamin, ale też anturium)
Fikus też rośnie dobrze nie zważając na pasożyta... Na szczęście mam
zarażonego tylko jednolitego a "łaciaty" jest zdrowy:)
Pozdrav.Rene

4. Data: 2003-10-02 14:44:09

Od: "" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie tarcznik? Ja mam przez to świństwo plamy klejące na liściach ,
> podłodze i gdzie tylko ma zasięg (i nie tylko beniamin, ale też anturium)

Może tarcznik - pewnie zaniedbałem profilaktykę.
Co należy zrobić? - umyć liście, potraktować jakimś środkiem i przejdzie?
Jeden z nich (ten z ciemnymi liścimi) jest duży (1,8m) - tyle liści do mycia :(

Paweł

5. Data: 2003-10-03 10:45:40

Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co należy zrobić? - umyć liście, potraktować jakimś środkiem i przejdzie?
> Jeden z nich (ten z ciemnymi liścimi) jest duży (1,8m) - tyle liści do

W moim przypadku - stosuję mycie denaturatem lub ludwikiem (rozcieńczonym)
ale wiem że to żmudna praca... Może ktoś w grupie zna metodę chemiczną????
Pozdrav. Rene

6. Data: 2003-10-03 11:04:03

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rene" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
(..)
> W moim przypadku - stosuję mycie denaturatem lub ludwikiem (rozcieńczonym)
> ale wiem że to żmudna praca... Może ktoś w grupie zna metodę chemiczną????

Na czerwce - Confidor 200 SL. Na wełnowce działa, tarczników nigdy u
mnie nie było, więc nie stosowałam. Trzeba jednak przede wszystkim
sprawdzić dokładnie, czy te tarczniki rzeczywiście są, żeby nie
truć się bez potrzeby.

Z pozdrowieniami, Maria

7. Data: 2003-10-03 14:24:38

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> wrote in message

> [...]
> mnie nie było, więc nie stosowałam. Trzeba jednak przede wszystkim
> sprawdzić dokładnie, czy te tarczniki rzeczywiście są, żeby nie

Ja bym proponowal po prostu - nie truc sie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2003-10-03 15:53:07

Temat: Odp: Ficus benjamin - mokre liscie,
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wszystkim
> sprawdzić dokładnie, czy te tarczniki rzeczywiście są, żeby nie
U mnie są na 200% - najczęściej usuwam je po prostu mechanicznie ale to malo
efektywne...
Pozdrav.Rene

9. Data: 2003-10-03 15:55:03

Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja bym proponowal po prostu - nie truc sie.

Ale ile lat można rozgniatać rękami te paskudztwa?!?!?! (bo ja walczę już z
tym latami - jeszcze bardziej atakuje mi anturium)
Pozdrav,Rene

10. Data: 2003-10-03 17:27:03

Temat: Re: Ficus benjamin - mokre liscie,
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Rene" <r...@i...pl> wrote in message

> U mnie są na 200% - najczęściej usuwam je po prostu mechanicznie ale to malo
> efektywne...

Zauwaz, ze jezeli sa na 200%, to jesli je wszystkie usuniesz, to
ciagle je jeszcze masz na 100% :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure

glicynia i korzenie
Pleśń w dymionie - jak się jej pozbyć?
Skleroza? - to bardzo przyjemne :-)
Wierzba energetyczna - patyczki do nasadzeń, potrzebuje ktoś ?
problem