Głupie winoroślowe pytanie

1. Data: 2003-10-02 14:07:47

Temat: Głupie winoroślowe pytanie
Od: "Paweł L." <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie.
Mam w mojej totalnie zorganizowanej i obliczonej jednorocznej winnicy kilka
krzewów od teścia, pewnie w przyszłym roku dałyby pierwsze owoce. Są to
"jakieś dobre fioletowe" i "jakieś jasne". Wiem tylko, że są najbardziej
podatne na mączniaka rzekomego ze wszystkich moich krzewów.
Pytanie1: Czy mam dobry pomysł żeby posadzić obok nich (z myślą o
zastąpieniu za rok-po posmakowaniu owoców) jakąś ładną ciemną odmianę?
Pytanie2: Która odmianę wybrać :Festivee czy Venus?
Chodzi mi o smak na żywo i również mrozoodporność, ale uroda krzewów jest
też istotna (będzie widoczne z domu).
Ciągle kombinujący Paweł L.

2. Data: 2003-10-03 12:15:10

Temat: Re: Głupie winoroślowe pytanie
Od: "Paweł L." <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może nie jest całkiem głupie, więc może ktoś mi podpowie: czy starszy 3
letni krzew pozwoli rosnąć młodemu?
Paweł L.

3. Data: 2003-10-03 13:22:57

Temat: Odp: Głupie winoroślowe pytanie
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paweł L. <l...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:blhbc4$dcr$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
> Pytanie1: Czy mam dobry pomysł żeby posadzić obok nich (z myślą o
> zastąpieniu za rok-po posmakowaniu owoców) jakąś ładną ciemną odmianę?

Nie wiem czy dobry bo nie wiem czy "siekierki na kijek" nie będziesz
zamieniał. ;-)
Poza tym jezeli masz zamiar wykopywać dorosłe krzewy (o dość rozległym
systemie korzeniowym) rosnące obok młodych to istnieje obawa uszkodzenia
korzeni tych ostatnich. No.. chyba, ze będziesz to robił wystarczajaco
troskliwie.

> Pytanie2: Która odmianę wybrać :Festivee czy Venus?
> Chodzi mi o smak na żywo i również mrozoodporność, ale uroda krzewów jest
> też istotna (będzie widoczne z domu).

Festivee ma bez wątpienia dorodniejsze owoce. I smak nieco lepszy. I liście
też się przebarwiają, choć nie tak atrakcyjnie jak Venus. Mrozoodpornosć
zbliżona. Venus ma owoce beznasienne.
Posadź obie odmiany.
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2003-10-03 13:25:24

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paweł L. <l...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bljp5c$gr3$...@a...news.tpi.pl...
> Może nie jest całkiem głupie, więc może ktoś mi podpowie: czy starszy 3
> letni krzew pozwoli rosnąć młodemu?

Oczywiście. Jezeli chodzi o korzenie to bez problemu.
A owocowanie? Jeżeli zapewnisz im właściwe rozłożenie latorośli w
przestrzeni...
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2003-10-03 16:05:23

Od: "Paweł L." <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba ta beznasienność zwycięży.
Dzięki
Paweł L.

Ficus benjamin - mokre liscie, plamy na podlodze
glicynia i korzenie
Pleśń w dymionie - jak się jej pozbyć?
Skleroza? - to bardzo przyjemne :-)
Wierzba energetyczna - patyczki do nasadzeń, potrzebuje ktoś ?