Filet z indyka z jabłkami

1. Data: 2003-04-22 06:28:06

Temat: Filet z indyka z jabłkami
Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie poświątecznie :).
Pewnie wszyscy przejedzeni, ale może komuś się przyda i zechce
spróbować.
Zainspirowana wątkiem o filecie faszerowanym śliwkami i migdałami,
popełniłam co następuje.
Filet z indyka (około dag - opłukany i osuszony ) natarłam solą i
curry, oprószyłam słodką papryką i w naczyniu żaroodpornym schowałam
do lodówki na 2-3 godz. Po tym czasie cały filet przykryłam grubymi
plastrami Szarej Renety (ze skórką), wlałam trochę wody i wstawiłam
do piekarnika. Piekłam około 1godz. 20min. W tym czasie kuchnia
wypełniła się pięknym aromatem.
Po upieczeniu mięso było bardzo soczyste i aromatyczne o lekko
słodkawo-kwaśnej nucie. Pokrojone w plastry i obłożone rozprażonymi
jabłkami natychmiast zniknęło ze stołu. Chwalił nawet mój TŻ, który
nie lubi łączenia mięsa z owocami. Następnym razem (bo wkrótce to
powtórzę) zmiksuję jabłka po upieczeniu i tym musem poleję plastry
mięsa.
Mam nadzieje, że ktoś zechce spróbować i podzieli się wrażeniami.

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2003-04-22 06:40:23

Temat: Re: Filet z indyka z jabłkami
Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> napisał w
wiadomości news:b82n6i$6fg$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Filet z indyka (około dag - opłukany i osuszony ) ....

Powinno być : około 90 dkg... :)

Stokrotka

1. Data: 2003-04-22 08:47:00

Od: "Rudy" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

A pytanie ma, a nawet 2 - w jakiej temperaturze piekłaś i czy pod
przykryciem?

Rudy

1. Data: 2003-04-22 08:55:22

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rudy" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> A pytanie ma, a nawet 2 - w jakiej temperaturze piekłaś i czy pod
> przykryciem?

Przepraszam :) Piekłam w 200 stop.C (termoobieg) w naczyniu
żaroodpornym z pokrywą.

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2003-04-23 08:20:38

Od: Kuba Skublicki <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hello

ja robie to samo z kurakowymi cycami, nie mają charakterystycznego dla indyka
zapaszku :)
tylko na patelni - duszę z ćwiartkami jabłek,
zamiast curry spróbuj wsypać DUŻO (!) majeranku, najlepiej prosto z doniczki :)
To jest BOSKIE :)

Kubek

1. Data: 2003-04-23 08:27:46

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]