Flambułajany :-) - najpiękniejsze drzewo

11. Data: 2007-03-03 16:41:43

Temat: Re: Flambułajany :-) - najpiękniejsze drzewo
Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota ***" <d...@W...op.pl> napisał w wiadomości
news:es1u45$kvs$1@news.onet.pl...
> Witam
Ja się skusiłam w tamtym roku na nasionka. Kupiłam dwa. jedno zgniło, drugie
wykiełkowało bardzo szybko bo po trzech dniach. Obydwa były moczone 24
godziny w ciepłej wodzie (ok 30 *) następnie nacięta skóra na nasionach.
Rośnie błyskawicznie i uważam ze przez regularność liści jest naprawdę
ozdobną rośliną. Bardzio łatwo traci liście przy zmianach wilgotności,
bardzo szybko też wypuszcza następne i szybko rośnie. Chyba nie lubi
przycinania bo słabo się rozgałazia i traci częśc liści po uszczknięciu
wierzchołka. Ja niestety jestem bardzo kiepskim ogrodnikiem, więc mi na
zimę zdechło(ale np wszystkie buougenville tez mi zdychają.zimą)

Teraz kupiłam sobie nasionaYlang Ylang i zobaczę co będzie.....
TMK

12. Data: 2007-03-05 16:43:23

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

TMK wrote:

> Rośnie błyskawicznie i uważam ze przez regularność liści jest naprawdę
> ozdobną rośliną.

Szybki wzrost przy złym znoszeniu przycinania nie jest atutem w
przypadku roślin domowych.

> Bardzio łatwo traci liście przy zmianach wilgotności,

Delonix regia _traci_ większość liści w porze suchej.

> Chyba nie lubi przycinania bo słabo się rozgałazia i traci
> częśc liści po uszczknięciu wierzchołka.

Bo to jest po prostu duże drzewo nienadające się na bonzai.

> Teraz kupiłam sobie nasionaYlang Ylang i zobaczę co będzie.....

Jeśli to Artabotrys hexapetalus powinno być lepiej - znosi przycinanie :)
Jeśli to Cananga odorata to nie jest to dobry wybór.

Pozdrawiam
Baśka

Ps. Naprawdę nie rozumiem czemu sie upieracie na egzoty naprawde nie
posiadające dużych wartości zdobniczych jako roślina domowa. Są
ładniejsze i bardziej efektowne rośliny. Nie wszystko złoto co się na
Allegro świeci.

13. Data: 2007-03-05 16:49:40

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dobranoc" <a...@a...art.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> posiadające dużych wartości zdobniczych jako roślina domowa. Są
> ładniejsze i bardziej efektowne rośliny. Nie wszystko złoto co się na

No bo to żyłka eksperymentatorska + kolorowe obrazki:)

Pozdrawiam, Basia.

14. Data: 2007-03-05 17:12:38

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> No bo to żyłka eksperymentatorska + kolorowe obrazki:)

Taaaa...reklama dźwignią handlu.

Pozdrawiam
Baśka

15. Data: 2007-03-05 17:46:48

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ps. Naprawdę nie rozumiem czemu sie upieracie na egzoty naprawde nie
> posiadające dużych wartości zdobniczych jako roślina domowa. Są ładniejsze
> i bardziej efektowne rośliny. Nie wszystko złoto co się na Allegro świeci.

Bo człowiek ma takie ciągoty, dawno temu była moda na cytrynę skierniewicką.
Pamiętam ze wydałam całe kieszonkowe i zpozyczyłam się. Kupwałam w znanej
krakowskiej kwaciarni. Cytryna kazala się trzmieliną. Tak więc na
niespodzianki jestem zawsze przyotowana.
Oprócz tego uwielbiam pachnące rośliny. Niestety o takie bardzo trudno.

>Jeśli to Artabotrys hexapetalus powinno być lepiej - znosi przycinanie :)
>Jeśli to Cananga odorata to nie jest to dobry wybór.

To będzie Cananga. W kazdym razie kupiłam w 2 różnych miejscach, więc jeśli
beda takie same nasiona, to będzie to. Dlaczego zły wybór? nie chcę
przerabiać jej na bonsai :)

16. Data: 2007-03-05 17:49:55

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

17. Data: 2007-03-05 18:40:09

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

TMK wrote:

> To będzie Cananga. W kazdym razie kupiłam w 2 różnych miejscach, więc jeśli
> beda takie same nasiona, to będzie to. Dlaczego zły wybór? nie chcę
> przerabiać jej na bonsai :)

Jeśli nie chcesz ciąć to jak chcesz uprawiać TO w domu ? To jest duże
drzewo wielkości Delonix regia.
Wydaje mi się, że do uprawy domowej lepszy jest Artabotrys hexapetalus -
też pachnie, ma krzaczasto - pnączowaty pokrój i można go ciąć.

Pozdrawiam
Baśka

18. Data: 2007-03-05 18:55:45

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wydaje mi się, że do uprawy domowej lepszy jest Artabotrys hexapetalus -
> też pachnie, ma krzaczasto - pnączowaty pokrój i można go ciąć.

No cóz tego drugiego nigdzie nie widziałam w ofercie. A co do uprawy, to
jak kiedys sadziłam do doniczki zołędzie , kasztany i cieszyłam się ze
rosną- oczywiście trwało to krótko....
Wiem zeszanse na wyhodowanie pięknej trwałej rośliny z takiego nasionka mam
jak w totolotku, nie mam szklarenki, szklarni, ogrodu zimowego ani nawet
wschodniego okna,
Bardzo dziękuję za odpowiedzi, są na wagę złota bo takich onformacji nie ma
nigdzie w necie.
życzę wszystkim radości ze swoich roślinek jakie by nie były
pozdr TMK

19. Data: 2007-03-05 19:38:24

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

TMK wrote:

> Wiem zeszanse na wyhodowanie pięknej trwałej rośliny z takiego nasionka mam
> jak w totolotku, nie mam szklarenki, szklarni, ogrodu zimowego ani nawet
> wschodniego okna,

Z wyhodowaniem nie powinno być problemu, gorzej z utrzymaniem w dobrej
kondycji. To są jednak rośliny z zupełnie odmiennej strefy klimatycznej,
i mniejszym łatwiej zapewnić odpowiednie warunki. Dlatego 'tulipanowca
gabońskiego' (niezły wymysł swoją drogą) i plumerii też nie kupuj.
Możesz spróbować z Eucaliptusem gunnii (pachnie cała roślina) albo np z
Albizia julibrissim (niestety nie pachnie).

> Bardzo dziękuję za odpowiedzi, są na wagę złota bo takich onformacji nie ma
> nigdzie w necie.

Prosze bardzo :) Opisów na Allegro lepiej nie traktuj serio. Właśnie
rzuciłam okiem - nawet zdjęcia nie odpowiadają poszczególnym gatunkom.

> życzę wszystkim radości ze swoich roślinek jakie by nie były

Dziękujemy :)

Pozdrawiam
Baśka

Mięta?