Garam masala (P)

1. Data: 2002-07-18 18:57:14

Temat: Garam masala (P)
Od: Jaroslaw Lech <e...@N...yahoo.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Zgodnie z obietnicą przesyłam przepis(y) na garam masala.

Przyprawa garam masala I

3 łyżki nasion czarnego kardamonu
3 kawałki cynamonu długości 9-10 cm
łyżka goździków
ćwierć szklanki ziaren czarnego pieprzu
pół szklanki nasion kminku (Zeera)
poł szklanki nasion kolendry

Strączki kardamonu rozbić, wyjąć nasiona, cynamon pokruszyć. Patelnię
rozgrzać przez 2 min. na małym ogniu, dodać przyprawy i stale
mieszając (potrząsając patelnią) ogrzewać przes 2-3 min. Ostudzić,
włożyć do młynka, zemleć. Przełożyć do słoika, szczelnie zakręcić.
Przechowywać w suchym i chłodnym miejscu.

Uwaga:
Kminek indyjski Zeera (zwany też nieraz kminkiem rzymskim) można kupić
w sklepach z żywnością indyjską lub delikatesach. Kminek polski jest
mocniejszy i zmieni smak przyprawy. Kardamon czarny można zastąpić
zielonym, wtedy dać 3 łyżki nasion (75 sztuk).

Przyprawa garam masala II

2 łyżki nasion kardamonu
4 łyżki kolendry
2 łyżki goździków
łyżka macy (cokolwiek to jest :)))
duża szczypta świeżo utartej gałki muszkatałowej

Wszystkie przyprawy wymieszać, wsypać do żaroodpornego naczynia i
wstawić do uprzenio nagrzanego do 180C piekarnika, na górną półkę, na
20 minut. Wyjąć, ostudzić i zemleć w elektrycznym młynku. Przechowywać
w szczelnie zamknietym słoiku.

Pozdrowienia
Jarek

1. Data: 2002-07-18 19:26:45

Temat: Re: Garam masala (P)
Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jaroslaw Lech" <e...@N...yahoo.com> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Zgodnie z obietnicą przesyłam przepis(y) na garam masala.

Serdecznie dziekuje :-)

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
www.akwarium.pl
AkwaForum
www.malawi.org.pl
Serwis poswiecony rybom z jeziora Malawi

Zupy latem
zwijam manele
Mąka - pilne
Jak gotowac kukurydze?