Gaśnie piecyk gazowy.

następny post »
From: Marcin Malinowski <m...@i...inval.id>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Gaśnie piecyk gazowy.
Date: Tue, 17 Oct 2006 22:20:49 +0200

Witam.

Mam problem z gasnącym piecykiem gazowym w łazience.

Piecyk to model termet 0089. Gdy się odkręci ciepłą wodę, to wszystko
jest ok, gaz się zapali i płonie, ale przy dłużej odkręconej wodzie
(np. przy kąpieli albo myciu naczyń) w pewnej chwili słychać pstryk i
gaz gaśnie razem ze świeczką, a z kranu zaczyna lecieć lód. Nic
przyjemnego gdy się człowiek kąpie :-)

Problem jest identyczny z tym, który znalazłem na forum elektrody,
nawet model piecyka jest ten sam:

Ciekawe jest to, że piecyk gaśnie tylko gdy jest zimno. Do mieszkania
wprowadziłem się w lutym, wynajmuję je tylko tymczasowo. Problem
zniknął gdy tylko trochę się ociepliło. Przez całe lato piecyk nie gasł
w ogóle, ani razu. Przyszła jesień, zrobiło się zimno i wszystko
zaczęło się od nowa.

Na forum elektrody ktoś napisał, że to może być problem z uszkodzonym
czujnikiem przegrzewu albo z odprowadzaniem spalin. Nie wydaje mi się,
żeby to miało coś wspólnego z przegrzewaniem się, bo wtedy przez cały
rok byłyby problemy. A co do odprowadzania spalin, to czy jest jakiś
sposób na sprawdzenie tego?

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

--
Pzdr,