Gastroskopia

1. Data: 2006-05-31 09:17:00

Temat: Gastroskopia
Od: "MMG" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy mozecie mi powiedziec ile kosztuje takie badanie prywatnie? Nie chce
czekac miesiacami ale zalezy ile to kosztuje. Jestem w ciązy i mam
dolegliwości z zoladkiem - bol zoladka i wymioty ale te objawy juz mialam
przed zajciem leczylam sie przed ciaza tabletkami takimi jak: polprazol i
metoclopramidum mialo mi po tym przejsc tak mowila lekarz bo nie chcial mnie
od razu skierowac na badanie gast. i powiedzial ze jak po tym nie przejdzie
to wtedy da mi skierowanie. Po leczeniu zaszlam w ciaze a to wrocilo -
myslalam ze mi przejdzie ze nie ma co panikowac a tu po miesiacu wrocilo.
Ja nie chce brac jakis lekarstw jak jestem w ciazy a badania chce zrobic usg
jamy brzusznej i gastroskopie - zobaczyc od czego te zaburzenia.

pozdrawiam
MMG

2. Data: 2006-05-31 09:34:20

Temat: Re: Gastroskopia
Od: " hjk" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja nie chce brac jakis lekarstw jak jestem w ciazy
> ...chce zrobic ... gastroskopie ....
nie rób tego
to może być dużo gorsze od lekarstw

3. Data: 2006-05-31 10:57:20

Od: e...@w...pl (Tomas) szukaj wiadomości tego autora

Nieprawda,

Obecne kamery gastroskopowe lub okolonoskopowe sa bezpieczne dla zdrowia.
Sa to nowoczesne japonskie kamery dezynfekowane automatycznie. Oczywiscie
jest ulamek procentu zazkazen helikobakterem lub Hepatitis B lecz przypadki
sa bardzo zadkie. Badanie trwa do 5 minut i dawany jest alo aerozol do ust
lub zastrzyk. Zawsze pros o zastrzyk! Bedziesz mial niej ruchow
wymiotnych.
Pros takze o ustawienie monitora tak abys podczas zabiegu mogl sam widziec
swoj zoladek lub jelito duze. Takze pros o natychmiastowy wydruk kolorowych
zdjec bo maszyny maja tak mozliwosc.

Tomas

4. Data: 2006-05-31 11:38:46

Od: "Platnik" <a...@k...fajne.som> szukaj wiadomości tego autora

Tomas <e...@w...pl> napisal nam:

> Nieprawda,
>
> Obecne kamery gastroskopowe lub okolonoskopowe sa bezpieczne dla

ale stare gowna sa nadal w uzyciu sam sie na takim czyms badalem :(
Helikobakter zresza mi wykryli bo po to sie badalem :)
Ale HCV.... na HBV jestem zaszczepiony ale HCV grozne.

Dalo sie przezyc to ;) choc troche łez polecialo hehe

5. Data: 2006-05-31 14:45:56

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Hm, ja miałem coś podobnego, ale chyba o mniejszym nasileniu (bóle
brzucha i
odbijanie się kwasem). W końcu poszedłem z tym do lekarza. Dostałem
właśnie
lek z grupy -prazoli. Pomogło na 3 miesiące, później z powrotem i
jeszcze gorzej.
I to tak źle, że dopiero wtedy byłem chory...
W końcu (po x miesiącach) gastroskopia. Ale gastroskopia pokazała,
że nic nie ma.
No i dopiero później się okazało.
Od dziecka (pamiętam, że już w drugiej klasie podstawówki)
odreagowywałem stres
"przez żołądek". Taki nawyk. Ciężko to opisać, ale po prostu
zaciskałem żołądek.
Na tym polegał mój refluks.
Dopiero uświadomiłem to sobie po zażyciu nospy (rozluźnia mięśnie
żołądka).
Jakiś prazol też wtedy dostałem. Najważniejsze, że minęło i
nauczyłem nie
zaciskać sobie żołądka.
Od tej pory nie odczuwam nic niepokojącego. Okazało się to w sumie
błahostką.
Ale droga do odkrycia tego była długa.

Więc po pierwsze: być może ciąża powoduje, że monitorujesz
podświadomie
okolice brzucha
i wtedy on Ci się zaciska (takie moje zdanie).
Może pomogłaby nospa, ale to trzeba skonsultować z lekarzem (z
powodu ciąży).

Po drugie: gastroskopia nie taka straszna, jak ją malują, ale trzeba
znaleźć dobry aparat.
Czy aparat dobry, czy zły - ceny są zbliżone...
Ceny - po wpisaniu w google: gastroskopia cena
Zawsze, niezależnie od podjętych innych działań, warto jest
wiedzieć, co
się tak naprawdę dzieje. Czyli zrobić.
Ewentualnie można jeszcze zrobić test na helicobacter pylori (ale nie
z krwi,
bo ten jest do kitu - jak usłyszałem w tv)

Po trzecie:
Na to też są jakieś leki wspomagające, których lekarz Ci nie
przepisze.
Najlepiej chyba pytać w Aptece, tylko też nie można się nabrać.
Wiadomo, że pomaga siemię lniane (sam to piłem, z miernym skutkiem).
Podobno mechanizm jego działania nie jest oparty na "smarowaniu"
substancjami
śluzowymi w nim zawartymi, ale na zwiększaniu produkcji substancji
gojących ścianę
żołądka (cox-1, patrz np.
http://www.thenutritionreporter.com/remedies_for_inf
lammation.html).
Jeśli tak, to jeszcze warto brać tabletki typu "Omega-3", czyli olej
rybi.
No ale to bardziej na wrzody, niż refluks.

Czynnik reumatoidalny
Encorton rano czy wieczorem?
wzrok...
Relaksacja/biofeedback