Głupie pytanie

1. Data: 2012-01-31 19:03:10

Temat: Głupie pytanie
Od: "smint" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jak napełnie powiedzmy 4 butelki 1,5l wodą, wystawię za okno i takie
zamarźnięte wstawię do lodówki (nie do zamrażalnika), powtarzając czynność 2
razy na dobę to czy lodówka będzie pobierała mniej prądu/godzinę?

Pozdrawiam
Marcin

2. Data: 2012-01-31 19:18:20

Temat: Re: Głupie pytanie
Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

smint <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> zamarźnięte wstawię do lodówki (nie do zamrażalnika), powtarzając czynność 2
> razy na dobę to czy lodówka będzie pobierała mniej prądu/godzinę?

Butelka plastikowa. Jasne że mniej pobierze.

3. Data: 2012-01-31 20:45:28

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 31 stycznia 2012, 20:03:10 UTC+1 użytkownik smint napisał:
> Czy jak napełnie powiedzmy 4 butelki 1,5l wodą, wystawię za okno i takie
> zamarźnięte wstawię do lodówki (nie do zamrażalnika), powtarzając czynność 2
> razy na dobę to czy lodówka będzie pobierała mniej prądu/godzinę?

Z całą pewnością, tylko nie przemroź części chłodniczej. Jeśli masz dwa agregaty w
lodówce to będzie ok, ale jak jeden to może rozmarznąć Ci zamrażalnik - znacznie
niższa temperatura ogłupi automat sterujący chłodzeniem obu części.
W ramach oszczędności możesz też zastąpić papier toaletowy szkłem wielokrotnego
użytku.

--
ZZ@private

4. Data: 2012-02-01 17:05:02

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Sty, 20:03, "smint" <s...@g...pl> wrote:
> Czy jak napełnie powiedzmy 4 butelki 1,5l wodą, wystawię za okno i takie
> zamarźnięte wstawię do lodówki (nie do zamrażalnika), powtarzając czynność 2
> razy na dobę to czy lodówka będzie pobierała mniej prądu/godzinę?

Musisz policzyć, czy otwarcie okna nie spowoduje większej ucieczki
ciepła na dwór niż zyskasz na wniesieniu lodu :>
Poza tym zimą straty na lodówce idą na grzanie domu, więc nie marnują
się aż tak bardzo.

L.

5. Data: 2012-02-02 12:05:05

Od: "t-1" <t...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyłącz lodówkę a jej zawartość wystaw na balkon.
Oszczędność będzie 100%.

t-1

6. Data: 2012-02-02 12:13:54

Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 02 Feb 2012 13:05:05 +0100, t-1 napisał(a):

> Wyłącz lodówkę a jej zawartość wystaw na balkon.
> Oszczędność będzie 100%.

u Ciebie to zapewne sarkazm, ale przyznam ze tak wlasnie robilem rok
temu :) w polaczeniu z kilkoma innymi praktykami (wymiana najczesciej
uzywanych zarowek na energooszczedne, wylaczanie wszelkich stand by i
wysiaganie ladowarek z kontaktu, wylaczanie swiatel w pokojach w ktorych
akurat mnie nie ma) rachunki spadly ze 100zl do 50zl. nie wiem ktory z
tych czynnikow mial znaczenie najwieksze, ktory w ogole nie mial, ale
fakt ze efekt byl widoczny :)

--
pozdrawiam, Konrad Karpieszuk \n http://tradematik.pl

7. Data: 2012-02-02 12:27:39

Od: "t-1" <t...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Karpieszuk" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> akurat mnie nie ma) rachunki spadly ze 100zl do 50zl. nie wiem ktory z
> tych czynnikow mial znaczenie najwieksze, ktory w ogole nie mial, ale

Widzę, że sprawę należy traktować poważnie więc trochę obliczeń:

Ciepło właściwe wody 4100 J/kgk
Ciepło właściwe lodu 2100 J/kgk
ciepło topnienia lodu 335000J/kg

Powiedzmy wystawiasz butelki na balkon i marzną do temperatury -10 stopni.
Temperatura końcowa w lodówce wynosi +2 stopnie.
Więc zgromadzone zimno wynosi:

(10x2100+2x4100+335000)x6 = 2185200 [J]

aby obliczyć oszczędzone koszty (cenę prądu przyjmijmy 50gr/kWh) dzielimy
wynik przez 3600 (tyle sekund w godzinie) i przez 1000 (tyle Watów w kWacie)
i mnożymy przez cenę.

W wyniku otrzymujemy 0,3035 zł

A więc mamy szansę w ten sposób oszczędzić maksimum 30gr.

pozdrawiam

t-1

8. Data: 2012-02-02 12:41:05

Od: "t-1" <t...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzupełnienie.
W założeniach było 2 razy na dobę.
A więc przy 30 dniach w miesiącu to nawet 20zł. teoretycznej oszczędności

t-1

9. Data: 2012-02-02 13:07:55

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 2 lutego 2012, 13:41:05 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:
> Uzupełnienie.
> W założeniach było 2 razy na dobę.
> A więc przy 30 dniach w miesiącu to nawet 20zł. teoretycznej oszczędności

Raczej się nie uda.
Wymiana cieplna przy takiej temperaturze jest bardzo słaba (większość wymiany będzie
przez dyfuzję jako że konwekcja będzie znikoma).
Trzeba by doświadczenie zrobić czy da radę 2 razy dziennie.

--
ZZ@private

10. Data: 2012-02-02 14:21:19

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

>Uzupełnienie.
>W założeniach było 2 razy na dobę.
>A więc przy 30 dniach w miesiącu to nawet 20zł. teoretycznej oszczędności

Coś nie tak te wyliczenia. Lodówki wg katalogów zużywają ok 500 kWh/rok
energii czyli ok 40 kWh/miesiąc czyli ok 20 zł na miesiąc zużywa taka np
dość duża lodówka. Więc mrożenie 1,5litrowej butelki wody nie może
spowodowac tego ze lodówka przestanie pobierac energię

czym uszczelnic?
Miesięczny koszt pralki i suszarki
Czyszczenie kuchenki
ogrzanie garażu gazem z butli - co wybrać?
Odporna ta pralka