Gofry

1. Data: 2007-10-25 15:45:50

Temat: Gofry
Od: "Spider.pl" <s...@s...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo bym prosił was o dobry przepis na gofry. Wypróbowałem już kilka
ale albo wychodzą naleśniki w kształcie gofrów albo są strasznie
ciężkie. Dodam, że mam niezbyt rewelacyjną gofrownicę bo tylko 700W

Tomek

2. Data: 2007-10-25 17:52:50

Temat: Re: Gofry
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dodam, że mam niezbyt rewelacyjną gofrownicę bo tylko 700W

Obawiam się, że ciężko będzie upiec dobre gofry w takim sprzęcie....w każdym
razie ja próbowałam - wychodziły naleśniki....

Pozdr. Ewa

3. Data: 2007-10-25 18:11:38

Od: "Spider.pl" <s...@s...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa W pisze:
> Dodam, że mam niezbyt rewelacyjną gofrownicę bo tylko 700W
>
> Obawiam się, że ciężko będzie upiec dobre gofry w takim sprzęcie....w
> każdym razie ja próbowałam - wychodziły naleśniki....
>
> Pozdr. Ewa
Ostatnio byłem w Saturnie oglądać m.in. gofrownice i w oko wpadła mi
jedna o mocy 100W, myślałem że to literówka ale zapytałem i rzeczywiście
miała tylko 100W
W 700W gofrownicy wychodzą gofry na 100% tylko potrzebne jest
odpowiednie ciasto. Jakiś czas temu kupiłem ciasto babkowe dr oetkera i
wyszły z niego rewelacyjne gofry. Od tej pory szukam tego ciasta po
całym Krakowie i nigdzie nie ma.

Tomek

4. Data: 2007-10-25 18:35:11

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Spider.pl pisze:

> odpowiednie ciasto. Jakiś czas temu kupiłem ciasto babkowe dr oetkera i
> wyszły z niego rewelacyjne gofry. Od tej pory szukam tego ciasta po
> całym Krakowie i nigdzie nie ma.

Spróbuj zrobić gofry biszkoptowe, ja zawsze takie robię. Na 5 jaj tylko
150g mąki, 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia, 100g cukru, 5 łyżek
stołowych wody. Żółtka ucierasz z cukrem i wodą (można też dodać cukier
waniliowy), potem dodajesz ubite na sztywno białka, mąkę z proszkiem.
Powinny wyjść lekkie, kruche i szybko się piec.
Najgorsze są te przepisy ze śmietaną albo mlekiem, zawsze wyjdą gumiaste.

Pozdrawiam
Ewa

5. Data: 2007-10-25 19:08:26

Od: "Spider.pl" <s...@s...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> [...]
> Powinny wyjść lekkie, kruche i szybko się piec.
> Najgorsze są te przepisy ze śmietaną albo mlekiem, zawsze wyjdą gumiaste.

Oczywiście wypróbuje. Dzięki

Tomek

6. Data: 2007-10-26 07:13:48

Od: Romer <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo bym prosił was o dobry przepis na gofry. Wypróbowałem już kilka
> ale albo wychodzą naleśniki w kształcie gofrów albo są strasznie
> ciężkie. Dodam, że mam niezbyt rewelacyjną gofrownicę bo tylko 700W

hey,

Tez dlugo probowalem zrobic dobre gofry w takim slabym sprzecie i
myslalem ze to ciasto jest do d.
Jak zobaczylem profesjonalna gofrownice (2500W) za 3000 PLN
zrozumialem ze to nie ciasto tylko sprzet do d.

Przepisu nie pamietam dokladnie ale zasada byla taka: (zreszta tak jak
podal ktos wczesniej)

Duzo jajek,
troche mleka lub wody
Koniecznie ubic zoltka z cukrem a osobno bialko ze szczypta soli
oraz 1 lyzeczka sody oczyszczonej. Na proszku mi nie smakuja.

roman

7. Data: 2007-10-26 08:11:12

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Najgorsze są te przepisy ze śmietaną albo mlekiem, zawsze wyjdą gumiaste.

<tajemnica handlowa>Ciasto do gofrow na smietanie robiono w budce z
goframi na nadmorskim deptaku (pracowalam tam kilka sezonow). Byly
pyszne i super chrupiace. Zadnych innych tajemnych skladnikow (poza
standardowymi maka, jajka, cukier itp) nie dodawano</tajemnica>

th

8. Data: 2007-10-26 09:24:01

Od: Romer <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

hey,

>Zadnych innych tajemnych skladnikow (poza
> standardowymi maka, jajka, cukier itp) nie dodawano</tajemnica>

Zapomniales o tych 3000W ukrytych pod taflami profesjonalnej
gofrownicy!!
Zrobienie chrupiacych i puszystych gofrow w domu na 500W graniczy z
cudem

szarlotka
Z SCP
Shortbread