Gołąbki z groszkiem na lato

1. Data: 2003-06-27 13:20:38

Temat: Gołąbki z groszkiem na lato
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gołąbki na lato w sosie koperkowym.

- kasza 3 rodzai - jaglana, wrocławska, gryczana w równych częściach - ok 1
szklanki w sumie.
- duża cebula, albo i 2
- 1/2 paczki groszku mrożonego (pracowici i nie łakomi mogą sobie świeżego
nałuskać), albo puszka konserwowego
- duża kapusta młoda
- wywar warzywny

Kapustę z wyciętym głąbem "obgotować" na parze (ustawiamy na sicie głąbem do
dołu, żeby para wchodziła między liście - wcześniej warto postarać się
trochę liście poluzować), aż liście dadzą się oddzielać (kapusta obgotowana
na parze ma więcej smaku).
Kasze ugotować w dwukrotności wody +sól i trochę oliwy, bez odlewania.
Cebule posiekać i podsmażyć - bardziej raczej zeszklić.
Cebulę i groszek dodać do gotowej kaszy - doprawić solą, pieprzem, sosem
sojowym.
Zawijać w liście kapusty i układać w żaroodpornym naczyniu wysmarowanym
olejem i podlane wywarem warzywnym (ok 1/2 szklanki). Zapiekać pod
przykryciem w gorącym piekarniku (200-220 stC) aż liście kapusty lekko
zbrązowieją

Sos:
wywar warzywny (ew rozpuszczony rosołek warzywny)
śmietana 18%
sól, pieprz
pęczek koperku

Rosołek warzywny doprowadzić do wrzenia, dodać śmietanę wymieszaną z mąką,
zagotować wrzucić posiekany koperek doprawić.

Gołąbki polewać sosem koperkowym, lub olejem lnianym.

( źródło przepisu - Sowa)
Smacznego

Sowa

P.S.
Raczej nie należy robić tego sosu na rosole kurzęcym, czy innym mięsnym -
smak gołąbków jest na tyle delikatny, że klasyczny "rosół" go zdominuje i to
już nie będzie to.
Będzie po prostu prozaicznie. :)

1. Data: 2003-06-27 13:31:21

Temat: Re: Goł?bki z groszkiem na lato
Od: "gdaMa" <g...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa wrote:
> Kapustę z wyciętym gł?bem "obgotować" na parze (ustawiamy na sicie
> gł?bem do dołu, żeby para wchodziła między li?cie - wcze?niej warto
> postarać się trochę li?cie poluzować), aż li?cie dadz? się oddzielać
> (kapusta obgotowana na parze ma więcej smaku).

Ja stosuję ostatnio sposób Magdy Basset - w torebkę i do mikrofali:-)

> Goł?bki polewać sosem koperkowym, lub olejem lnianym.

Ciekawy ten przepis... muszę wypróbować tylko obawiam się że będzie tak
jak z dolmades - będe sama musiała zjeść a panowie sie pokrzywią:-(

gdaMa (Magda)

1. Data: 2003-06-27 13:49:41

Temat: Re: Gołąbki z groszkiem na lato
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gdaMa" <g...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

> Ja stosuję ostatnio sposób Magdy Basset - w torebkę i do mikrofali:-)

Ja nie mam.

> Ciekawy ten przepis... muszę wypróbować tylko obawiam się że będzie tak
> jak z dolmades - będe sama musiała zjeść a panowie sie pokrzywią:-(

Można zrobić tak samo, ale z pieczarkami zamiast groszku - o dziwo, moi
mięsożerni ojciec i brat co wymysłow nie jadają, zżerali to w tempie
błyskawicznym - nędzne 2 ostatnie wyrwałam im z paszcz i ocaliłam dla
siostry - może Twoi też zaskoczą Cię mile :)

Sowa

1. Data: 2003-06-27 13:53:50

Od: "gdaMa" <g...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa wrote:

> [...]
> tempie błyskawicznym - nędzne 2 ostatnie wyrwałam im z paszcz i
> ocaliłam dla siostry - może Twoi też zaskoczą Cię mile :)
O! z pieczarkami to co innego - grzybki w każdej postaci przechodzą:-)
Dzięki:-)
gdaMa (Magda)

1. Data: 2003-06-27 17:50:19

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa wrote:
> Gołąbki na lato w sosie koperkowym.

o rrrrany! ale apetycznie (bez smietany :) brzmi... i koperek....mmmmm.....
sama sie nie podejme, ale koniecznie musze pojechac z tym do mamy :)

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2003-07-02 12:31:02

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

gdaMa wrote:

> O! z pieczarkami to co innego - grzybki w każdej postaci przechodzš:-)

Niedawno faszerowałam cukinie kasza z grzybkami moon, mysle, ze do
golabkow tez by sie nadala.

Krycha

Co z agrestu ?
automat do pieczenia chleba