Gra w FakeNewsy: uodPOrni czy wytre-n/s-uje?

1. Data: 2018-02-24 17:42:25

Temat: Gra w FakeNewsy: uodPOrni czy wytre-n/s-uje?
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

http://kopalniawiedzy.pl/fake-news-falszywa-informac
ja-gra-Bad-News,27810

Gra ma nauczyć rozpoznawania fałszywych informacji
wczoraj, 06:36 | Technologia
Bad News
Gra Bad News to dzieło naukowców z University of Cambridge, które ma nauczyć ludzi
rozpoznawania fałszywych informacji. Pozwala ona na budowanie serwisu
społecznościowego poprzez wybieranie sensacyjnych nagłówków i zdjęć oraz dzielenie
się nimi z wyimaginowanymi fanami portalu. Punkty są przyznawane za obrażanie
celebrytów i rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji. Twórcy gry chcą, by stała
się ona szczepionką przeciwko tzw. fake newsom.

Pokazane tu techniki są dostępne w internecie i są używane przez prawdziwych ludzi.
Próbujemy odsłonić mechanizmy, stojące za tymi technikami i pokazać graczom, jak one
działają, jak można je rozpoznać i jak chronić się przed ich wpływem, mówi doktor
Sander van der Linden, dyrektor Social Decision-Making Laboratory. Gdy idziesz na
występ prestidigitatora to jesteś zadziwiony wykonywanymi tam sztuczkami i nie wiesz,
jak to działa. Jeśli jednak magik pokaże ci mechanizm, nie dasz się już drugi raz
oszukać, stwierdza naukowiec.

Van der Linden zauważa też, że rozpowszechnianiem fałszywych informacji zajmują się
nie tylko nieznane, anonimowe osoby. Często robią to też politycy ze wszystkich stron
sceny politycznej. Dlatego też nie można przypisywać autorstwa fake newsów tylko
jednej ze stron sporu politycznego. Należy uważać, by nie popaść w ideologiczną
przesadę. Uczony zapewnia, że projektując grę starano się, by była ona jak
najbardziej obiektywna i wyważona.

2. Data: 2018-02-24 18:13:18

Temat: Re: Gra w FakeNewsy: uodPOrni czy wytre-n/s-uje?
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.02.2018 o 17:42, m...@g...com pisze:
> [...]
> przesadę. Uczony zapewnia, że projektując grę starano się, by była
> ona jak najbardziej obiektywna i wyważona.

Naiwniak. Żeby posiąść zdolność bezwarunkowego odróżniania Prawdy od
Fałszu trzeba być obiektywnym, a więc niezależnym, obserwatorem. Inaczej
zawsze znajdzie się ktoś kto wymyśli fałszywkę, której wcześniej jeszcze
nie było. W efekcie każdy obserwator, który nie jest obserwatorem
niezależnym, może popełnić błąd i nie będzie w stanie dać jednoznacznej
odpowiedzi, czy jest to fałsz czy też prawda. Rezultatem może być błąd,
niezdolność do podjęcia decyzji lub przyjęcie fałszu za prawdę. Do tego
by być obserwatorem niezależnym trzeba mieć wbudowany w świadomość
uniwersalny wzorzec pozwalający na odróżnienie prawdy od kłamstwa
niezależnie czego wiadomość dotyczy. Takie wzorce mają wbudowane
wyłącznie osobniki o umysłach androgynicznych.

LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a - http://leotar.net/year_2018

3. Data: 2018-02-25 10:12:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@g...com> wrote:
> http://kopalniawiedzy.pl/fake-news-falszywa-informac
ja-gra-Bad-News,27810

> Gra ma

Chyba nikt tu poza Tobą nie gra. No ja na pewno nie. Moje jedyne, wymuszone
zresztą przez moje dzieci, spotkanie z gra (,,Prince"), przed laaaaaty - nie
zaowocowało miłością, delikatnie mowiąc. Wolałam pisać programy.
Daj sobie spokoj z tymi grami - dorośli ludzie nie grają w gierki na kompie
?

--
XL

4. Data: 2018-02-25 10:27:49

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 25 lutego 2018 10:12:14 UTC+1 użytkownik XL napisał:
> [...]
> zaowocowało miłością, delikatnie mowiąc. Wolałam pisać programy.
> Daj sobie spokoj z tymi grami - dorośli ludzie nie grają w gierki na kompie
czy naprawdę tak trudno wam obojgu z androgEnikiem zrozumieć w sumie prosty przekaz
tytułu tego wątku? ;P

5. Data: 2018-02-25 10:40:48

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@g...com> wrote:
ja-gra-Bad-News,27810

> czy naprawdę tak trudno wam obojgu z androgEnikiem zrozumieć w sumie
> prosty przekaz tytułu tego wątku? ;P

Od biedy można go podciągnąć pod psychologiczny ?

--
XL

6. Data: 2018-02-25 10:56:19

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.02.2018 o 10:27, m...@g...com pisze:

>>> http://kopalniawiedzy.pl/fake-news-falszywa-informac
ja-gra-Bad-News,27810

> czy naprawdę tak trudno wam obojgu z androgEnikiem zrozumieć w sumie
> prosty przekaz tytułu tego wątku? ;P

Na pewno nie uodporni gdyż - jak już wcześniej napisałem - wytresuje
tylko jeszcze doskonalszych oszustów. Nie chodzi o to by ciągle
doskonalić i doskonalić szczepionki lecz o to by usunąć PRZYCZYNĘ, która
powoduje, że ludzie wciąż mają potrzebę oszukiwania i podporządkowywania
sobie innych za pomocą oszustwa. Zastanów się DLACZEGO ludzie dążą do
sprawowania niczym nie skrępowanej władzy? I DLACZEGO - gdy już tę
władzę posiądą - coraz bardziej obawiają się o to by jej nie stracić.
Boją się utracić władzę do tego stopnia, że sa gotowi zabijać; i
zabijają! Ci, którzy mają/mieli niczym nie ograniczoną władzę zabijają /
zabijali na masową skalę...

7. Data: 2018-02-25 11:14:48

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

LeoTar Gnostyk <l...@l...net> wrote:

ja-gra-Bad-News,27810

> Na pewno nie uodporni gdyż - jak już wcześniej napisałem - wytresuje
> tylko jeszcze doskonalszych oszustów.

Właśnie.
--
XL

8. Data: 2018-02-25 12:22:40

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-02-25 o 10:12, XL pisze:

> Wolałam pisać programy.

Ależ ty jesteś wszechstronna!
Wolałaś pisać programy... Serio?

Ja pierdolę, czasem mam wyrzuty sumienia, że nabijam się z chorej osoby.
Ale szybko mi mijają, gdy wyskakujesz ze swoim faszyzmem i rasizmem.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

9. Data: 2018-02-25 12:48:05

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<Kviat> wrote:

> Ależ ty jesteś wszechstronna!

Owszem. Są też na to inne terminy:
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Polihistor
Czyli człowiek renesansu.
Uprzedzając twoje kwiki - tak, oczywiście, maluję, rzeźbię i gram (na
skrzypcach).
Dziś może mniej, niż kiedyś, bo tracę cenny czas na gadki z tobą i czas to
zmienić.

> Wolałaś pisać programy... Serio?

Tak, serio. I strony internetowe. C, C#, Delphi, VB, Java, JS, SQL, HTML,
XHTML, ASP, JSP, PHP... Fajnie było.
Ale najbardziej lubię relacyjne bazy danych. Systemy Oracle, MySQL. To
niesamowite - potrafić komunikować się z bazą danych, aby w ułamku sekundy
mieć na talerzu wszelkie dane wybrane według własnego widzimisia,
przetwarzać je w dowolny sposb itp.

> Ja pierdolę, czasem mam wyrzuty sumienia, że nabijam się z chorej osoby.
> Ale szybko mi mijają, gdy wyskakujesz ze swoim faszyzmem i rasizmem.

Cóż, jesteś chory. Trzeba ci wybaczyć.

--
XL

10. Data: 2018-02-25 13:03:42

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-02-25 o 12:48, XL pisze:

> Owszem. Są też na to inne terminy:
> https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Polihistor
> Czyli człowiek renesansu.

Kłamiesz. Człowiek renesansu nie jest faszystą, fanatykiem religijnym i
nie zgadza się z pedofilami.

> Uprzedzając twoje kwiki - tak, oczywiście, maluję, rzeźbię i gram (na
> skrzypcach).

I programujesz. Nie zapomnij o programowaniu.

> [...]
> zmienić.

> Tak, serio. I strony internetowe. C, C#, Delphi, VB, Java, JS, SQL, HTML,

LOL :)

> [...]
> niesamowite - potrafić komunikować się z bazą danych, aby w ułamku sekundy
> mieć na talerzu wszelkie dane wybrane według własnego widzimisia,

Rzeczywiście niesamowite. Normalnie czarna magia :):)

Ale zdajesz sobie sprawę, że programowanie to nie to samo co kurs
obsługi komputera dla emerytów zorganizowany w wioskowej bibliotece?
A lepienie garnków z gliny to nie to samo co rzeźbienie :):):)

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Kto zabijał w Katyniu?
Nie chciałem być rasistą