Gruszka półtorafuntowa?

1. Data: 2018-09-23 22:07:02

Temat: Gruszka półtorafuntowa?
Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktoś coś słyszał o tej odmianie? Ponoć monstrualne gruszki
rosną, teściowa coś bajała dzisiaj przy kawie.
Taka gruszka to by było coś :]

L.

2. Data: 2018-09-23 22:52:27

Temat: Re: Gruszka półtorafuntowa?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lisciasty pisze:

> Ktoś coś słyszał o tej odmianie? Ponoć monstrualne gruszki
> rosną, teściowa coś bajała dzisiaj przy kawie.
> Taka gruszka to by było coś :]

Kilka lat temu opisywłem tu na grupie jak dostałem taką w prezencie.
Dostałem ją jeszcze wiele lat wcześniej, ale dobrze pamiętam i dzisiaj.
Mogła spokojnie ważyć półtora funta. Przezent miał karteczkę z podpisem
"Gruszka Niejadka", który był bardzo dobrze oddawał istotę owocu. Poza
tym była śliczna, zielona, nakrapiana w jakieś ciapki. Twarda jak kamień,
co jej wraz z upływem czasu ani trochę nie przechodziło.

--
Jarek

3. Data: 2018-09-24 08:31:02

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 23 września 2018 22:52:29 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
napisał:
> Twarda jak kamień,
> co jej wraz z upływem czasu ani trochę nie przechodziło.

Teściowa twierdzi, że te gruszki się trzymało na półce w spiżarni
żeby dojrzały, nie wiem jak długo im to zajmowało ale rzekomo
były miękkie i soczyste.

L.

4. Data: 2018-09-24 08:53:59

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lisciasty pisze:

> Teściowa twierdzi, że te gruszki się trzymało na półce w spiżarni
> żeby dojrzały, nie wiem jak długo im to zajmowało ale rzekomo
> były miękkie i soczyste.

Może faktycznie o ten sam owoc idzie. Ja trzymałem ją w temperaturze
pokojowej, wytrwała tak dość długo, ale nie zmiękła i nie dojrzała.
Już nie pamiętam jaki był jej koniec, ale zjeść się jej nie dało.
Może gdyby ją trzymać czas dłuższy w chłodzie, to by jej na dobre
wyszło. Natomiast gugiel twierdzi, że półtorafuntowe są, owszem, ale
antonówki. Jabłka takie.

--
Jarek

5. Data: 2018-09-24 09:45:58

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 24 września 2018 08:54:00 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
napisał:
> wyszło. Natomiast gugiel twierdzi, że półtorafuntowe są, owszem, ale
> antonówki. Jabłka takie.

Te gruszki rosły dziesiątki lat przed góglem więc nie ma po co się
go pytać o takie rzeczy...

L.

6. Data: 2018-09-24 10:22:12

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.09.2018 09:45, Lisciasty pisze:

> Te gruszki rosły dziesiątki lat przed góglem więc nie ma po co się
> go pytać o takie rzeczy...

O bitwę na Psim Polu też nie ma co pytać tam, bo onaż była nawet
nie dziesiątki a setki lat przed owym "góglem", panie. Rozumiem,
że ten "gógiel" to przez "ó" z kreską dlatego, że się wymienia
na dwa "o"? Śprytny jezdeś, chopie.

7. Data: 2018-09-24 11:08:25

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lisciasty pisze:

> Te gruszki rosły dziesiątki lat przed góglem więc nie ma
> po co się go pytać o takie rzeczy...

Ten prezent to ja dostałem prawie dwie dziesiątk lat przed
guglem.

--
Jarek

8. Data: 2018-09-24 13:49:50

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.09.2018 o 22:07, Lisciasty pisze:
> Ktoś coś słyszał o tej odmianie? Ponoć monstrualne gruszki
> rosną, teściowa coś bajała dzisiaj przy kawie.
> Taka gruszka to by było coś :]
U mnie w ogrodzie jest jeszcze taka grusza, która miała tej wielkości
owoce. U nas się na to mówiło "gruszka butelkowa". Owoce były zielone o
wydłużonym kształcie (podobne do butelek). Z kształtu trochę podobne do
odmiany konferencja, ale dużo większe.
Jak się ta odmiana nazywa, to już się nie dowiem, bo ten, kto ją sadził
nie żyje już 30 lat, a w przekazie pozostała tylko nazwa "butelkowa".
Niestety grusza zapyla się krzyżowo z innymi drzewami i prawdopodobnie
takie duże gruchy były, gdy w okolicy rosły jeszcze inne grusze. Od
jakichś 10 lat już takich dużych owoców nie ma. Podejrzewam, że wycięta
została inna grusza, z którą się moja zapylała.
Od kilku lat drzewo choruje i zostało z dawnego drzewa może 1/4 i na
jesień idzie do wycinki.
Jacek

9. Data: 2018-09-24 14:57:01

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Jacek napisał:

> [...]
> została inna grusza, z którą się moja zapylała.
> Od kilku lat drzewo choruje i zostało z dawnego drzewa może 1/4 i na

Moim zdaniem usycha z tęsknoty.

--
Jarek

10. Data: 2018-09-24 16:06:02

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> Moim zdaniem usycha z tęsknoty.
Coś w tym jest. Żona, jak była w sanatorium, to ja musiałem więcej
podlewać, bo groziło mi uschnięcie ;-)
Jacek

brzoskwinia saturn
Czy to jest tawuła? Jaka?