HEMOFER szkodzi?

1. Data: 2000-11-02 19:11:36

Temat: HEMOFER szkodzi?
Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W sierpniu maluch (wtedy 5 i pol miesiaca) byl troche blady. Lekarz zalecil
HEMOFER. O ile wczesniej mlody czlowiek spal jak susel od 21 do 7 rano(!) i
poslusznie pil mleko (NAN2), hemofer go „zmasakrowal". Budzil sie co 2 godziny,
prezyl sie, wil, rzucal i RYCZAL wnieboglosy. Odstawilismy hemofer i po kilku
dniach maluch znacznie sie poprawil. Spi troche gorzej (ale stale bierze inne
leki), ale je i daje nam pospac. Jedni lekarze dziwia sie, inni twierdza, ze to
normalne - hemofer zawiera zelazo, a niektore maluchy tak reaguja na plynne
zelazo. Tymczasem maluch znowu jest blady... Czym zastapic hemofer, zeby
maluchowi dostarczac zelazo, ale niekoniecznie hemoferem???
mjk

2. Data: 2000-11-02 20:55:20

Temat: Re: HEMOFER szkodzi?
Od: Angie <u...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 02 Nov 2000 20:11:36 +0100, <g...@p...onet.pl>
wrote:
Czym zastapic hemofer, zeby
>maluchowi dostarczac zelazo, ale niekoniecznie hemoferem???
>mjk

Kiedys było takie cudo - Ferro 66 w kropelkach - ale nie mam
gwarancji, czy bywa obecnie w aptekach. Niestety, większość preparatów
żelaza powoduje sensacje żołądkowo-jelitowe (u dorosłych czasami
również), więc nie obiecuj sobie za wiele. Można je złagodzić podając
lek nie na czczo - co prawda działa słabiej, ale i mniejsze są
działania niepożądane.
Poza tym może warto byłoby wyjaśnić przyczynę niedokrwistości a nie
tylko znosić objawy.
Jezeli to prosty brak żelaza w diecie, to może spróbuj zadziałać
naturalnie (mięsko i surówka) o ile oczywiście Twojemu maluszkowi
wolno juz jeść takie rzeczy (chude mięsko od 7 mies życia). Poza tym
spróbuj samą vit.C - ułatwia wchłanianie żelaza dostarczonego z
pożywieniem.
Pozdrowienia
Angie

3. Data: 2000-11-03 06:16:18

Od: "A.K." <b...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć.
Mój syn też pił Ferro 66, wtedy sprowadzalam go z Austrii.
Poza tym pił mleko wymieszane ze szpinakiem, chyba przez rok.
Obeszło sie bez transfuzji.
Ola

Użytkownik <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...onet.pl...

4. Data: 2000-11-03 20:57:32

Od: Angie <u...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 3 Nov 2000 07:16:18 +0100, "A.K." <b...@f...onet.pl>
wrote:

>Cze?.
>Mój syn te? pi? Ferro 66, wtedy sprowadzalam go z Austrii.
>Poza tym pi? mleko wymieszane ze szpinakiem, chyba przez rok.
>Obesz?o sie bez transfuzji.
>Ola

Szpinak niekoniecznie - zawiera zelazo zwiazane i trudne do
wchłoniecia. Odpusc dziecku, jesli nie lubi, nic to nie da dla
hemoglobiny.
Pozdrowienia
Angie

5. Data: 2000-11-07 21:57:17

Od: "Looki" <r...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ????> napisał
Tymczasem maluch znowu jest blady... Czym zastapic hemofer, zeby
> maluchowi dostarczac zelazo, ale niekoniecznie hemoferem???
> mjk

U mnie bylo podobnie, ostra anemia u Basi w okolicy 5-go miesiaca, hermofer
w dodatku zostawil slady na wyzynajacych sie zabkach,
po 2 tygodniach zrezygnowalam, do diety (po konsultacji z lekarzem)
wprowadzilam zoltko (to zelazna bomba) i ku mojemu ubolewaniu (chcialam
chowac wegetarianskie niemowle) mieso z indyka i krolika (miksowane z np
burakami, kapustą) po miesiacu badania pokazaly HGB 12, odetchnelam...
Gosia+Basia7m

Naczelna Izba Lekarska rozpowszechnia nieprawde.
Jelito grube
Świetlówki ultrafioletowe
USG stawów biodrowych met. Grafa
chlopcy od rozpoczecia mutacji rosna najwyzej 10 cm???