Halloween

1. Data: 2005-09-27 11:04:40

Temat: Halloween
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Oto co dzis zrobilam:
http://de.pg.photos.yahoo.com/ph/monikalegov/detail?
.dir=69a2&.dnm=b7e0.jpg&.src=ph

Kilka wskazowek, gdyby ktos chcial zrobic:
1. odcinajac "wieczko" nalezy noz trzymac pod pewnym katem, wtedy latwiej
sie dynia zamyka a miejsce naciecia najlatwiej zaznaczyc cyrklem
2. najlatwiej dynie "wybebeszyc" lyzka do lodow (taka do robienia kulek)
3. wzor przeniesc na dosc ceinki papier, przymocowac do dyni tasma klejaca i
miejscami zrobic faldki aby papier przylagel do dyni
4. linie wzoru najlepiej przejechac dlugopisem i dosyc mocno cisnac aby wzor
odbil sie ny dyni
5. ja wycinalam pilka w ksztalcie wiegachnego "U" a male elementy np. oczy
kota sama cieciwa pilki (tak to nazywam, fachowej nazwy nie znam). Ta pilka
to taka gdzie sie umocowuje cieciwe z dwoch stron, tak ze przebijalam dynie
drutem do robienia swetrow, przeciagalam przez ta dziure cieciwe i mocowalam
na pilce.
6. nie wkladac zbyt duzej swieczki do srodka bo sie wieczko dyni podsmazy i
bedzie smierdziec ;)

Pozdrawiam

Monika

2. Data: 2005-09-27 11:33:56

Temat: Re: Halloween
Od: Justyna <w...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

wow
ladne !
tylko do halloween daleko jeszcze :))))))

my co roku z rodzinka robimy lampiony z dyni i stawiamy na parapecie
wyglada zabojczo! :)
pozdrawiam
Justyna

3. Data: 2005-09-27 11:44:32

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Justyna" <w...@l...pl> schrieb im Newsbeitrag
> wow
> ladne !
> tylko do halloween daleko jeszcze :))))))

Szczerze mowiac nie wiem kiedy sie to dokladnie obchodz i raczej powiazuje
to z jesienia. Hmm, w Niemczech, szczegolnie jesli o takie swieta chodz jest
zawsze wszystko do przodu- mi sie udalo u nas w sklepie dostac ostatnia jako
tako wygladajaca danie, lezala obok gwiazdkowych slodyczy.

Monika

4. Data: 2005-09-27 12:12:41

Od: Justyna <w...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zawsze wszystko do przodu- mi sie udalo u nas w sklepie dostac ostatnia jako
> tako wygladajaca danie, lezala obok gwiazdkowych slodyczy.

mam wrazenie ze na swiecie [czyt. poza polska] powariowali - gwiazdka
zaczyna sie 1.5 miesiaca wczesniej.. i inne swieta rowneiz - przez co
kompletnie sie zatraca caly klimat ..

a halloween jest 30 pazdziernika
pozdrawiaam
Justyna

5. Data: 2005-09-27 14:50:44

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 27 Sep 2005 14:12:41 +0200, Justyna <w...@l...pl>
wrote:

>mam wrazenie ze na swiecie [czyt. poza polska] powariowali - gwiazdka
>zaczyna sie 1.5 miesiaca wczesniej.. i inne swieta rowneiz - przez co
> [...]

aaa tam poltora miesiaca...u nas kartki swiateczne juz w lipcu
mozna bylo kupic

pierz
K.T. - starannie opakowana

6. Data: 2005-09-27 15:08:31

Od: Justyna <w...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson napisał(a):

> aaa tam poltora miesiaca...u nas kartki swiateczne juz w lipcu
> mozna bylo kupic

u nas to znaczy gdzie ? :D

bo u nas to sie pojawiaja regularnie dopiero w grudniu ;p

zreszta moze gdzies juz mozna byloby sie nawet teraz czegos dopatrzec.
Pisalam o swoim osobistym doswiadczeniu - czlowiek sobie flaki wypruwa,
dekoracje, aniolki na choinke, swieczniki z masy solnej itepe.. zaczyna
sie na miesiac przed - a gdy nadchodzi TEN dzien - to klapa.. bo
atmosfere tworza ludzie.
A gdy ide do sklepu w ktorym przez miesiac leca koledy - w wykonaniu
amerykanskiego bojsbandu - to mam odruch wymiotny - i chce mi sie wyc.

> pierz
> K.T. - starannie opakowana

pozdr
Justyna

7. Data: 2005-09-27 16:44:40

Od: m...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

gratuluje pomyslu!
Poprostu R E W E L A C J A !!!

pOZDRAWIAM!
Ala

8. Data: 2005-09-27 18:00:28

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 27 Sep 2005 17:08:31 +0200, Justyna <w...@l...pl>
wrote:

>u nas to znaczy gdzie ? :D

A po adresie nie widac? :P Anglia ( akonkretnie
polnocno-wschodnia!).

>bo u nas to sie pojawiaja regularnie dopiero w grudniu ;p

Dzis sprzedalama w sklepie charytatywnym, w ktorym pomagam raz w
tygodniu - chyba z 6 opakowan kartek swiat.

Ja z roku na rok wysylam coraz mniej kartek, dawniej dochodzilo
do stu, teraz moze 10, z tzw przyzwoitosci, bo my obchodzimy
swieta i tak inaczej i dziwnie (dla wiekszosci ludzi...) - w ub.
roku od syna dostalam male dzrewko a la choineczke i dziecko
taktownie przekreslilo Bozen Narodzenie w nazwie i wpisalo
"drzewko na okazje rownonocy" :)))))

> [...]
>A gdy ide do sklepu w ktorym przez miesiac leca koledy - w wykonaniu
>amerykanskiego bojsbandu - to mam odruch wymiotny - i chce mi sie wyc.

stress przed tym wszystkim, bardzo czesto udawany humor czy
przyjmowanie lrezentow, od ktorych zgrzytaja zeby same, badz
dawanie prezentow wypracowanych (kilka lat temu dalam takie
patchworkowe obrazki rozne - chyba z 10 osobom/rodzinom...wole
nie mowic, gdzie je poizniej znajdywalam....). Przestalismy sobie
dawac prezenty, robimy to w ciagu roku, kiedy nas stac/kiedy jest
potrzeba badz chcica/kiedy cena jest dobra i kiedy chcemy komus
zrobic przyjemnosc...bo o tym sie na codzien zapomina.....mam
strasznie , ze tak powiem, umoralniajace podejscie do swiat i
chyba nie starcza mnie juz na Swieta, bo sie "rozdaje" w ciagu
roku - za krotko zyjemy, za malo mamy usm,iechu dla innych, a z
kazdym czlonkiem rodziny sie zegnam rano, jakbysmy sie juz mieli
nie zobaczyc...im jestem starsza, tym glebsze sie to we mnie
robi...a rownonoc to niejako siweto natury. Czy widac, ze nie
jestem wlasciwie religijna? ALE TO JA i kazdy niech robi wedlug
siebie...ale zgadzam sie - nie aniolki, nie ozdoby - a
ludzie....no i PRAWDZIWA pachnaca choinka (ale to tez nalezy do
mich Swiat Natury...)

dobra, juz sobie pojde, w tym roku bede przystrajac dom, czemu
nie, ale nie wiem - mikolaje czy balwany..... mam kilka balwanow,
ktore w ub. latach byly jakby pochowane i porozstawiane po calym
domu - a to jeden wystawal zza kwiata w doniczce, a to inny
siedzial na owocach, a jeszcze inny, z noga na noge na parapecie
:))))

rozpisalam sie, juz spadam

pierz, co go do pasji dooprowadza lista oczekiwanych prezentow w
stylu "list do mikolaja"...dzieci do pewnego wieku tak moga,
potem juz nie pozwalam :PPPPPPPPPPP
K.T. - starannie opakowana

9. Data: 2005-09-28 06:31:14

Od: Justyna <w...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A po adresie nie widac? :P Anglia ( akonkretnie
> polnocno-wschodnia!).

heheheh ja tez moge miec taki adres mailowy :P~
ale daleko daleko :)))

> [...]
> roku od syna dostalam male dzrewko a la choineczke i dziecko
> taktownie przekreslilo Bozen Narodzenie w nazwie i wpisalo

nie powiem ze "mlodzi" nie pamietaja o tradycji - bo i ja mloda jestem
:D ale fakt - ze teraz wygodniej wyjechac na karaiby niz spedzac
tradycyjne swieta. W dodatku te prezenty!!! Jak co komu dac zeby
zadowolic te osobe a nie siebie ?!

> [...]
> siebie...ale zgadzam sie - nie aniolki, nie ozdoby - a
> ludzie....no i PRAWDZIWA pachnaca choinka (ale to tez nalezy do

ot wlasnie to samo zauwazylam!!!
I z tymi prezentami...
wciaz sie gryze co np dac tesciowej [ktora i tak mimo moich wyscilkow
mnie nei zaakcpetuje], co tesciowie - skarpetki? kapcie?! dezodorant?! -
jakos nie znosze takich podarkow. A wszelkie prezenty ktore pracowicie
wydziergalam tez znajdywalam wszedzie tylko nie tam gdzie bylo ich
miejsce :(((((

a co do choinki - to w zeszlym roku po raz pierwszy w zyciu kupilismy
sztuczna - i... musze przyznac ze jest bardzo przywoita - pachniec nie
pachnie - ale jaka ladna jest!! i nie musze po Swietach spedzac pol dnia
z nosem przy dywanie i odkurzaczem zeby wydlubac igly!!

> [...]
> domu - a to jeden wystawal zza kwiata w doniczce, a to inny
> siedzial na owocach, a jeszcze inny, z noga na noge na parapecie
super pomysl :)) ja lubie taki bardziej romantyczne dekoracje okien [w
bloku mieszkalnym hehehe] zamazane szyby, swiatelka, lampiony, sniezynki...
a po calym przedpokoju poutykalam gdzieniegdzie swieczki oraz srebrne
lancuchy - i wygladalo owszem owszem :)

> [...]
>
> pierz, co go do pasji dooprowadza lista oczekiwanych prezentow w
> stylu "list do mikolaja"...dzieci do pewnego wieku tak moga,

hehehehhe
moj syn wlasnie od miesiaca zbiera sie z listem... mlodszy na szczescie
pisac nie umie!!!

pozdrawiam
Justyna

10. Data: 2005-09-28 07:25:05

Od: "Monika" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Biermann" <m...@g...de> napisał w wiadomości
> Oto co dzis zrobilam:
> http://de.pg.photos.yahoo.com/ph/monikalegov/detail?
.dir=69a2&.dnm=b7e0.jpg&.src=ph

Moniczko śliczna dynia, naprawde gdybys nie napisała ze to Twoje dzielo to
bym myslala ze kupiłas taka :o)

Monika z Rybnika + Mateuszek (ur. 25.10.2004 r.)
m.m.markowska malpka poczta.fm
( ' ""()

http://m.m.markowska.fm.interia.pl/index.html
http://www.7ya.ru/photos/private.aspx?Rubrid=70832&o