Hibiscus - ratujcie!

1. Data: 2002-11-25 11:02:06

Temat: Hibiscus - ratujcie!
Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiosną kupiłem pięknego doniczkowego hibiskusa (ok. metra wysokości). Całe
lato do późnej jesieni miał wspaniałe zółte kwiaty, był po prostu ozdobą
salonu. A teraz liście żółkna i więdną!!! Nie wiem co się dzieje? Może
ogrzewanie? Albo jakaś choroba? Jak go ratować?
Pozdrawiam i czekam na porady,
Janek

2. Data: 2002-11-25 19:32:40

Temat: Re: Hibiscus - ratujcie!
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janek" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> salonu. A teraz liście żółkna i więdną!!! Nie wiem co się dzieje? Może
> ogrzewanie? Albo jakaś choroba? Jak go ratować?

1) Sprawdzić spodnią stronę liści (przędziory, mszyce itp.?)
2) Dać na południowe okno
3) Obniżyć temperaturę - WAŻNE
4) Ewent. zwiększyć wilgotność powietrza (niekoniecznie)
5) Dostosować podlewanie do temperatury
6) Przyciąć wiosną o 1/3 minimum

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2002-11-27 10:06:15

Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za pomoc. Liście obejrzałem, żadnych przędziorków nie ma, ale
rzeczywiście prawdopodobne, że to kwestia temperatury - mam ogrzewanie
podłogowe więc teraz przestawiłem roślinę na parapet okienny, żeby nie stała
na ciepłej podłodze - mam nadzieje że to
pomoże.
Pozdrawiam serdecznie
Janek

> [...]
> 2) Dać na południowe okno
> 3) Obniżyć temperaturę - WAŻNE
> 4) Ewent. zwiększyć wilgotność powietrza (niekoniecznie)

randap - jak użyć?
rozwazania za plecami Tadzia
Kielkowanie
Niezidentyfikowany obiekt doniczkowy