randap - jak użyć?

1. Data: 2002-11-25 08:34:39

Temat: randap - jak użyć?
Od: "Ani@Sil" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, wszystkich grupowiczów. Proszę poradźcie jak użyć randapu na mojej
nowej działce, która jest polem chwastów. Czy teraz to dobry moment (przed
mrozami)? Na działkę będzie jeszcze nawożona ziemia i to sporo, ale podobno
chwasty i tak by wylazły. Chciałabym w przyszłym roku posiać tam chociaż
trawkę. Ile tego kupić na powierzchnię 750 m2, z jakim kosztem muszę się
liczyć, jak to rozpylać? Jestem kompletnym lajkonikiem w tych sprawach i
będę wdzięczna za dobre rady.
Pozdrawiam
Ania

2. Data: 2002-11-25 09:10:57

Temat: Re: randap - jak użyć?
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:arsnbl$14q$1@foka.acn.pl Ani@Sil
<a...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
> muszę się liczyć, jak to rozpylać? Jestem kompletnym lajkonikiem w tych
> sprawach i będę wdzięczna za dobre rady.

Aniu, czy Ty ten randap kupiłaś na targu na litry od Ruskich czy w
sklepie ogrodniczym?. Jak w sklepie to na opakowaniu jest instrukcja użycia.
Trzeba po prostu przeczytać. Jest kilka rodzajów tego preparatu Roundup 360
SL, Roundup H Hobby AL, Roundup Ultra 360 SL, Roundup Pro 360 SL i Roundap
Ultra 170 SL. Każdy z nich ,mówiąc najprościej, ma inne stężenie. Dlatego
przed użyciem koniecznie należy zapoznać się z instrukcją!!!
Moim zdaniem teraz jest już za późno na stosowanie Roundupu. Skoro masz
jeszcze w planach dowozić ziemie, to jak już teren działki będzie wyrównany
i uprawiony, zaczną wyłazić chwasty. Poczekaj i jak już porządnie urosną
możesz je opryskać. A w zimie jest dużo czasu, żeby znaleźć materiały o tym,
jak założyć trawnik. Poszperaj w archiwum grupy.
Pozdrawiam Ja...cki

3. Data: 2002-11-25 09:42:33

Od: "Ani@Sil" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ultra 170 SL. Każdy z nich ,mówiąc najprościej, ma inne stężenie. Dlatego
> przed użyciem koniecznie należy zapoznać się z instrukcją!!!

Przepraszam, że śmiałam zapytać. Gdybym go już kupiła z pewnością
poradziłabym sobie z instrukcją ;-) Z pewnych względów nie mogę w
najbliższym czasie pojechać do sklepu i sprawdzić na opakowaniu. Poza tym
chciałam wiedzieć czy stosuje się go na takich powierzchniach, czy to dobry
moment i czy mnie to nie zrujnuje.

> [...]
tym,
> jak założyć trawnik. Poszperaj w archiwum grupy.

Dziękuję, może faktycznie poczekać. A artykuły i posty z archiwum o
zakładaniu trawnika już mam.
Ania

4. Data: 2002-11-25 09:49:04

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli chciałabys ograniczyć koszty, to w sprzedarzy są również inne
herbicydy o podobnym, do roudnapu, działaniu lecz nieco tańsze. Ten, który
ja stosuję kosztował 32 zł za litr.
Kaśka
Użytkownik Ani@Sil <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:arsrav$2ul$...@f...acn.pl...

5. Data: 2002-11-25 10:14:01

Od: "Ani@Sil" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> Jeśli chciałabys ograniczyć koszty, to w sprzedarzy są również inne
> herbicydy o podobnym, do roudnapu, działaniu lecz nieco tańsze. Ten, który
> ja stosuję kosztował 32 zł za litr.

A na jaką powierzchnię to wystarcza? I co to?
Ania

6. Data: 2002-11-25 10:25:41

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Herbicyd nazywa się Rodeo. Ilość środka zależy od chwastów z którymi się
walczy. Wg producenta używa się od 2 do 8 litrów na hektar.
Pozdrawiam Kaśka
Użytkownik Ani@Sil <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:arst5v$3rh$...@f...acn.pl...

7. Data: 2002-11-25 10:32:47

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:arsrav$2ul$1@foka.acn.pl Ani@Sil
<a...@p...onet.pl> napisał(a):
> Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Przepraszam, że śmiałam zapytać. Gdybym go już kupiła z pewnością
> poradziłabym sobie z instrukcją ;-)

No, tylko się nie obrażaj. Z Twojego pytania (jak użyć) wynikało dla
mnie, że juz masz randap, stad moja reakcja. Kto pyta nie błądzi w ogrodzie.
Ja...cki

8. Data: 2002-11-25 10:34:54

Od: "Ani@Sil" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No, tylko się nie obrażaj. Z Twojego pytania (jak użyć) wynikało dla
> mnie, że juz masz randap, stad moja reakcja. Kto pyta nie błądzi w
ogrodzie.
> Ja...cki

OK. Nieporozumienie :-)
Ania

9. Data: 2002-11-25 11:50:16

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Ja używam polskich odpowiedników Roundapu - identyczny skład i 2 razy niższa
cena - opakowanie 1 l. kosztuje ok 20 zł - stężenie zależy od gatunków chwastów
na działkę 750 m kw. 1 l. to sporo za dużo, choc przygotuj się że zabieg będzie
trzeba przeprowadzić 2 razy. Na tej powierzchni wystarczy opryskiwacz o poj. 5
l albo większy plecakowy. A jeszcze co ważne - teraz jest za zimno - herbicyd
najlepiej działa przy tem ok. 20 st. C.

Pozdro
Jack

10. Data: 2002-11-25 11:53:02

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:arstsg$l50$1@news.tpi.pl Katarzyna Tkaczyk
<k...@e...com.pl> napisał(a):
> Herbicyd nazywa się Rodeo. Ilość środka zależy od chwastów z którymi się
> walczy. Wg producenta używa się od 2 do 8 litrów na hektar.

Bardzo mi się podoba Twój nick "kattka". Ale do rzeczy. Zarówno Rodeo
jak i Roundup są herbicydami zawierajacymi jako substancję aktywną wyłacznie
glifosat. Ponadto Tajfun, Lenox, Klinik, Kosmik, Atut, Dominator, Avans -
też, czyli są odpowiednikami. Glifosat jest pobierany przez zielone części
roślin, a nastepnie przemieszczany do części podziemnych powodując ich
zamieranie. Dla polepszenia skuteczności można herbicydy zawierające
glifosat mieszać z adiuwantem, siarczanem amonu (zazwyczaj dołączony
woreczek) i herbicydami zawierajacymi 2,4-D lub MCPA, które zwalczaja
chwasty dwuliscienne (np. Chwastox Extra).
Masz rację, że warto w sklepie porównać ceny. Po co przepłacać gdy
kupuje się ten sam preparat tylko pod inną nazwą.
Ja...cki

rozwazania za plecami Tadzia
Kielkowanie
Niezidentyfikowany obiekt doniczkowy