randap - jak użyć?

71. Data: 2002-12-10 16:05:01

Temat: Re: randap - jak użyć?
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:VUmJ9.89477$%p6.9727942@twister.neo.rr.com
MichalMisiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> [...]
> podobne wlasnosci jak sztuczne chemiczne) i o malo nie zalatwil mi
> malych dyn ozdobnych - pierwszej chyba rosliny, ktora posialem.
> Po prostu poplakalem sie, ale na szczescie dynie kryzys przetrzymaly.
>
> A fachowca od basenow, ktory potrafilby objasnic jakie sa dalsze losy
> roznych srodkow chemicznych wlewanych do basenu, jeszcze nie
> spotkalem. Chociaz kiedys usilnie szukalem.
>
> Kazdy zreszta fachowiec, nawet jesli znajdzie sie dobry, najwyzej
> bedzie wiedzial jak najlepiej robic to, co ma robic. Nie bedzie
> kwestionowal po co to robic, bo podetnie galaz, na ktorej siedzi.

Hejka. Bo dobry Bóg już zrobił co mógł, teraz trzeba zawołać fachowca.
Najlepiej amerykańskiego;-). Komercję czuję w powietrzu. Nie wydaje Ci się
Michale?
Pozdrawiam siarczyście Ja...cki
PS. Co z zadymką i mrozem w Indianie (Indianinie, Indiana Johnsie)?:)

72. Data: 2002-12-10 17:13:20

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Czeremcha to jedno z piekniejszych drzew.

Może i tak, ale nie zawsze porządanych drzew, a ta amerykańska tak się
rozpanoszyła że nie boję się w niektórych sytuacjach traktować jej jako chwast

> Pozdrowienia,
>    Michal

Pozdro
Jack

73. Data: 2002-12-10 17:14:05

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message news:at53b6$j68$1@news.tpi.pl...

> Hejka. Bo dobry Bóg już zrobił co mógł, teraz trzeba zawołać fachowca.
> Najlepiej amerykańskiego;-). Komercję czuję w powietrzu. Nie wydaje Ci się
> Michale?

Alez oczywiscie.

> PS. Co z zadymką i mrozem w Indianie (Indianinie, Indiana Johnsie)?:)

Zadymka przeszla, mroz ciagle trzyma. Dzis ma byc powyzej zera (Celsjusza),
ale choc juz poludnie, ciagle -1.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

74. Data: 2002-12-10 17:41:06

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:5887.00000192.3df5f2dd@newsgate.onet.pl
Użytkownik<w...@p...onet.pl> napisał(a):

> Można go stosować i do krzewów - przy odpowiednim stężeniu niszczyłem
> czeremchy i robinię.

Odpowiednie stężenie to podstawa. Jak dasz za mało preparatu to
wszystko ocaleje.

> A ja zapewniam Cię że robiąc opryski na dużej pow. gdzie są różne chwasty
> i krzewy przy zastosowaniu niewielkiego stężenia giną trawki i słabe młode
> chwaściki ( gdy sa same trawki stosuję Fusilade) natomiast przeżywają
> chwasty takie jak oset czy czeremcha.

Mylisz selektywność herbicydu ze zróżnicowaną wrażliwością roślin na
substancję czynną. Roundap jest herbicydem nieselektywnym tzn działajacym na
wszystkie rośliny. Inaczej, nie ma roślin odpornych na jego działanie.

> Chyba troszkę przeczysz sobie - prawidłowo wykonywny w odp. terminie
> czyli inny termin dla komosy a inny dla mniszka ...to juz dwa terminy ...

Myślę, że nie rozumiesz, że Roundup służy do tzw. orki chemicznej, czyli
zniszczenia przy pomocy jednego zabiegu wszystkich chwastów a w tym tych
szczególnie uciążliwych jak perz, mniszek... oraz zadarnienia.

> Można oczywiście poczekać aż wcześniejsze chwasty wyrosną do kolan -
> póxniejsze tez już będa w fazie min. 3 liści - i zlać wszystko końską
> dawką - przechodząc dwukrotnie ...o taki jednorazowy oprysk Ci chodziło?

Dawki są określone od 2 do 8 ltr/ha. Sztuka polega na tym, żeby
minimalną dawką osiągnać skutek ale to już inna historia. Nie tylko
chemicznie zwalcza się chwasty. Są też aspekty ekonomiczne walki z
chwastami. Kogo dziś stać na kilkakrotne opryski przeciw chwastom?
Ja...cki

75. Data: 2002-12-10 18:24:53

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

>    Mylisz selektywność herbicydu ze zróżnicowaną wrażliwością roślin na
> substancję czynną. Roundap jest herbicydem nieselektywnym tzn działajacym na
> wszystkie rośliny. Inaczej, nie ma roślin odpornych na jego działanie.

Zgadza się ...Roundap nie jest selektywny - nigdzie tak nie napisałem
Chodziło mi właśnie o to że rózna jest wrażliwość roslin na jego dawki.

Natomast dalej uważam że mocno zarośnięta chwastami działka nie zostanie
odchwaszczona chemicznie przy jednym oprysku ( z zachowaniem stężeń wg
instrukcji)

Pozdro
Jack

76. Data: 2002-12-11 00:05:38

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:xhpJ9.90013$%p6.9779545@twister.neo.rr.com...

> Alez oczywiscie.

> Zadymka przeszla, mroz ciagle trzyma. Dzis ma byc powyzej zera
(Celsjusza),
> ale choc juz poludnie, ciagle -1.

NA pocieszenie Wam napiszę,że dziś ogłosili że w jakiejś wiosce syberyjskiej
się ociepliło.Jest tam tylko minus 36 stopni ,a jeszcze kilka dni temu
podobno zmierzono temperaturę i było minus 71 stopni.

--
kochany J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Serwis "muszlowcowy" http://republika.pl/jkch1

77. Data: 2002-12-11 21:51:26

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się ociepliło.Jest tam tylko minus 36 stopni ,a jeszcze kilka dni temu
> podobno zmierzono temperaturę i było minus 71 stopni.

:)
a ile u nas bylo w tym sezonie zimowym najwiecej w minusach
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

78. Data: 2002-12-13 13:16:46

Od: "Jlanta Cembrzyńska" <G...@i...sosnowiec.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ani@Sil" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam, wszystkich grupowiczów. Proszę poradźcie jak użyć randapu na mojej
> nowej działce,

Zastosowanie tego środka na działce mojego szwagra przez firmę ponoć
profesjonalną ususzyło mu drzewka owocowe. Więc radzę Ci - z dużą
ostrożnością.
Gabi

rozwazania za plecami Tadzia
Kielkowanie