Holandia

1. Data: 2002-03-28 12:21:32

Temat: Holandia
Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
czy ktos zna przepis na jakąs tradycyjna holenderska potrawę.
dzieci potrzebuja do szkoły na przedstawienie o Holandii, a ja nie mam
zielonego pojecia co sie tam je (tam znaczy w Holandi).
Za każdą pomoc goraco dziękuję.

Anka

1. Data: 2002-03-28 14:22:04

Temat: Re: Holandia
Od: <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
> czy ktos zna przepis na jakąs tradycyjna holenderska potrawę.

Marihuana ;-))))

> dzieci potrzebuja do szkoły na przedstawienie o Holandii, a ja nie mam
> zielonego pojecia co sie tam je (tam znaczy w Holandi).

Proponuję przegonić tych durnych nauczycieli. Wymyślają coś, o czym blado-
różowo-zielonego pojęcia nie mają i w ten sposób znęcają się nad dziećmi.

*p*

1. Data: 2002-03-28 19:21:00

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Anna <a...@p...onet.pl> schreef in berichtnieuws
a7v1rj$qqh$...@n...tpi.pl...
> [...]
> dzieci potrzebuja do szkoły na przedstawienie o Holandii, a ja nie mam
> zielonego pojecia co sie tam je (tam znaczy w Holandi).

Zrob luzne puree z ziemniakow, rozciencz z mlekiem, tak zeby bylo naprawde
luzne. Wrzuc do tego stopiony wedzony boczek w kawaleczkach, razem z tym
tluszczem, wymieszaj. Wrzuc po trochu kapusty kiszonej i wymieszaj to
wszystko.
Bedziesz miala ZUURKOOL - narodowa potrawe w Holandii.

Pozdrawiam
******
m-gosia
******

1. Data: 2002-03-28 19:54:26

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna" <a...@p...onet.pl> wrote:

>Witam!
>czy ktos zna przepis na jakąs tradycyjna holenderska potrawę.

Mix z grupy...

"Obiecalam wczoraj wklepac przepis na jakies holenderskie ciacho. No to
zacznijmy od tutejszego odpowiednika ciasta kruchego, tzw.
zandtaartdeeg.
Skladniki:
250 g maki
50 g cukru
150 g masla lub margaryny
1 jajko
szczypta soli

Na nadzienie owocowe, np. agrestowe:
750 g agrestu
3/8 l bialego wina lub soku jablkowego
150 g cukru
2 lyzeczki maki maizena (chyba cos w stylu ziemniaczanej)
1 bialko

Wykonanie:
Wazne jest, aby wszystkie skladniki mialy temp. pokojowa.
Make, cukier, miekkie maslo, jajko i sol zagniesc na jednolita
mase. Mozna
tez mikserem. Wstawic do lodowki na 30 min. Nastepnie 2/3
ciasta rozwalkowac
i wylozyc na tortownice (24 - 26 cm). Z reszty ciasta ulepic
brzeg ok. 3 cm
wysoki i wykleic nim forme. Ciasto nakluc tu i tam widelcem (wtedy nie
potrzeba przykrywac go folia i sypac do niego fasoli) i piec ok
30 min. na
srodkowej polce piekarnika nagrzanego do 200 C. Po upieczeniu ostudzic.
Agrest oczyscic, umyc i wysuszyc. Zagotowac je z winem lub
sokiem i 100g
cukru przez jakies 4 min. Rozprowadzic maizene z lyzka wody i dodac do
owocow mieszajac.Gotowac przez minute, ostudzic i wylozyc na
ciasto. Bialko
ubic z reszta cukru na sztywno. Za pomoca rekawa cukierniczego
wycisnac na
wierzch ciasta dekoracje, np. zrobic kratke. Wstawic pod grill
na jakies 3
min, zeby bialko nabralo ladnego koloru.
No a potem to juz tylko palaszowac.

W Holandii robia na bazie tego ciasta kruchego tez rozne
kwarktaarten, cos w
stylu sernikow."
Danka

(uzupełnienie "Zasugeruje niesmialo, ze cos mi ta maizena
podjezdza kukurydza raczej niz ziemniakami." Margolka, a Waldemar
dodal ze skrobia kukurydziana)

"Gofry holenderskie:
30 dkg mąki
szczypta soli
8 dkg cukru
2 jaja
10 dkg stopionej margaryny,
ok.1/2 l mleka
4 łyżeczki proszku do pieczenia
przygotować ciasto jak na naleśniki, pozostawić na 30 min, a
dopiero potem wmieszać proszek do pieczenia" Kudlata

"...moze placek miodowy z kuchni holenderskiej? Powinnas miec
wszystko dostepne: Sztuczny miód robią Pudliszki w słoiczkach
280 g ( oczywiscie moze byc naturlany). Jeden taki słoiczek
wystarcza na 400 g mąki, 250g tłuszczu ( margaryna), tyleż cukru i 4
całe jajka, 6 łyżek mleka, 2 płaskie łyżeczki proszku do
pieczenia, nieco soli i skórkę otartą z cytryny. Tu można zamienić
na olejek cytrynowy, byle nie przedobrzyć. Margarynę, cukier i
miód rozetrzeć na lekką piankową masę, dodać aromat i po jednym
jajku, ciągle ubijając, powoli wsypywać mąkę z proszkiem do
pieczenia, dolewać po łyżce mleko. No, już. Formę przygotować jak
zwykle - ja ostatnio odkryłam zalety papieru do pieczenia i
pozbyłam się uciążliwości smarowania i wysypywania ( mąką, manną,
bułką tartą). Piekarnik rozgrzać do 175 stopni, może być 170,
ale nie więcej, bo ciasto ma tendencję do przypalania się.
Siedzi to więc dość długo w piekarniku, bardzo mocno rośnie, potem -
po upieczeniu - opada. Trzeba pozwolić ostygnąć w foremce,
wyjmowac dopiero zupelnie zimne. Mozna oczywiscie przelozyc
jakowąs masą ( cytrynową? kawową?)." Kudlata
(troche dziwny moze ten post Kudlatej ale wnikliwa analiza
pozwoli odnalezc dobra droge - miod sztuczny bo przepis polecany
grupowiczowi bez miodu naturalnego :)

1. Data: 2002-03-29 07:29:24

Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Brzmi przeraźliwie!
Ale nie takie rzeczy juz w życiu jadłam.
Dziękuję serdecznie
Anka

1. Data: 2002-03-29 07:32:29

Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To brzmi o wiele bardziej apetycznie, uwielbiam ciasta wiec pewnie się
skuszę na cos z tej półki.
Dobrze, że to dopiero na po świętach.
jeśli mi wyjdzie to zaraz napiszę.
Pozdrowienia i podziękowania
Anka

1. Data: 2002-03-29 11:26:13

Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze jedno czy ten agrest mozna czyms zastapić? Pora roku raczej nie
sprzyja kupowaniu agrestu. Może jakis dżemik?
Anka

1. Data: 2002-03-31 18:07:04

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna" <a...@p...onet.pl> wrote:

>I jeszcze jedno czy ten agrest mozna czyms zastapić? Pora roku raczej nie
>sprzyja kupowaniu agrestu. Może jakis dżemik?
>Anka

.a ja tam mysle ze koniecznie czyms zastapic bo skoro napisano
na przyklad agrest to znaczy ze inne mile widziane. moze
mrozone wisnie...

AgataW.

książka
Maszynka do lodow - znowu