IgA, IgG, IgM

1. Data: 2012-02-15 23:21:00

Temat: IgA, IgG, IgM
Od: mx23 <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy na lamblie sa jakies specjalne wersje testow IgA, IgG, IgM, czy to
standardowe testy IgA, IgG, IgM? Czy warto robic tez IgA czy tylko IgG i
IgM?

2. Data: 2012-02-16 19:08:15

Temat: Re: IgA, IgG, IgM
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może IgE - zdaje się są na tasiemca i pasożyty , ale formalnie zapis skrutu
był troszkę inny, ale nie pamiętam jaki. A lamblie to pasożyt więc może one,
ale sprawdź.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

3. Data: 2012-02-16 20:28:07

Od: "Jacek S." <o...@n...cy> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-16 20:08, Stokrotka pisze:
> Może IgE - zdaje się są na tasiemca i pasożyty , ale formalnie zapis
> skrutu był troszkę inny, ale nie pamiętam jaki. A lamblie to pasożyt
> więc może one, ale sprawdź.

"Może", "zdaje się", "nie pamiętam jaki", "więc może", "ale sprawdź" -
fachowiec Ztocrodka ( analwapeta iepany ) - po hói się odzywasz?

--
Jacek S.

4. Data: 2012-02-16 20:36:31

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek S." <o...@n...cy> napisał w wiadomości

> "Może", "zdaje się", "nie pamiętam jaki", "więc może", "ale sprawdź" -
> fachowiec Ztocrodka ( analwapeta iepany ) - po hói się odzywasz?
Żebyś wiedział baranie gdzie szukać,
nie muj interes nie będę sprawdać ,
to twuj problem , ty masz na to poświęcić czas.
Ja nie jestem medykiem, nie mam ambicji znać terminowlogi medycznej.

5. Data: 2012-02-16 20:41:46

Od: "Plumke.pl" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

>"Może", "zdaje się", "nie pamiętam jaki", "więc może", "ale sprawdź" -
>fachowiec Ztocrodka ( analwapeta iepany ) - po hói się odzywasz?

bo mósi rzeby nikt nie poczół sie zlekcewarzony

6. Data: 2012-02-16 21:23:33

Od: mx23 <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-16 20:08, Stokrotka pisze:
> Może IgE - zdaje się są na tasiemca i pasożyty , ale formalnie zapis
> skrutu był troszkę inny, ale nie pamiętam jaki. A lamblie to pasożyt
> więc może one, ale sprawdź.

tez sie nad tym zastanawialem, ale jak patrze po cennikach w labach to
albo maja komplet IgG+iGM albo IgG+igM+IgA albo IgE ale w jakis
podwersjach ktorych do konca nie rozumiem

7. Data: 2012-02-16 21:38:40

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-16 22:23, mx23 pisze:

> tez sie nad tym zastanawialem, ale jak patrze po cennikach w labach to
> albo maja komplet IgG+iGM albo IgG+igM+IgA albo IgE ale w jakis
> podwersjach ktorych do konca nie rozumiem

IgE jest albo całkowite albo w panelach - bodajże trzech różnych na
różne zestawy alergenów albo na pojedyncze alergeny.
A tu jest opisane wykrywanie lamblii różnymi metodami, również za pomocą
badań IgM i IgG:
http://www.lab-bialystok.pl/lamblioza.htm

--
Pozdrawiam - Aicha

Ze szkoły zostały mi tylko luki w wykształceniu
/Oskar Kokoschka/

8. Data: 2012-02-16 21:52:12

Od: mx23 <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> różne zestawy alergenów albo na pojedyncze alergeny.
> A tu jest opisane wykrywanie lamblii różnymi metodami, również za pomocą

a to musza byc jakies specjalne IgM i IgG na lamblie czy zwykle? bo jak
patrzylem do tej pory po labach zadnych specjalnych nie znalazlem

9. Data: 2012-02-16 23:26:50

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-16 22:52, mx23 pisze:

> a to musza byc jakies specjalne IgM i IgG na lamblie czy zwykle? bo jak
> patrzylem do tej pory po labach zadnych specjalnych nie znalazlem

Specyficzne przeciw lambliom. Trzeba przecież określić, czy organizm
wytwarza odpowiedź na lamblie, a nie na pałeczkę duru brzusznego na
przykład.
Zresztą jest to w linku podane.

10. Data: 2012-02-17 09:14:18

Od: mx23 <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-17 00:26, Aicha pisze:

> Specyficzne przeciw lambliom. Trzeba przecież określić, czy organizm
> wytwarza odpowiedź na lamblie, a nie na pałeczkę duru brzusznego na
> przykład.
> Zresztą jest to w linku podane.

wlasnie dla mnie nie wynika to jasno z linku

zerknalem na warszawskie laby, w zadnym nie znalazlem przeciwcial z krwi
specjalnie na lamblie, np. lux-med ma oczywiscie samodzielne pozycje
IgA, IgM, IgG ale nie ma niczego specjalnie na lamblie (a to ogromna
grupa i jednak chyba maja wiekszosc badan, jakie tylko mozna sobie
wymyslic - czasem bardzo egzotyczne)

Re: Operacja FESS
blizniak genetyczny
Zarażenie się u dentysty