IgA, IgG, IgM

11. Data: 2012-02-20 04:47:10

Temat: Re: IgA, IgG, IgM
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-17 10:14, mx23 pisze:

> zerknalem na warszawskie laby, w zadnym nie znalazlem przeciwcial z krwi
> specjalnie na lamblie, np. lux-med ma oczywiscie samodzielne pozycje
> IgA, IgM, IgG ale nie ma niczego specjalnie na lamblie (a to ogromna
> grupa i jednak chyba maja wiekszosc badan, jakie tylko mozna sobie
> wymyslic - czasem bardzo egzotyczne)

Rzeczywiście, wygląda na to, że pod podanym przeze mnie linkiem pisali o
tym wyłącznie teoretycznie. W innych labach znalazłam badania
serologiczne, ale z kału.

--
Pozdrawiam - Aicha

Ze szkoły zostały mi tylko luki w wykształceniu.
/Oskar Kokoschka/

12. Data: 2012-02-23 22:45:20

Od: mx23 <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rzeczywiście, wygląda na to, że pod podanym przeze mnie linkiem pisali o
> tym wyłącznie teoretycznie. W innych labach znalazłam badania
> serologiczne, ale z kału.

albo, ze jest to tylko badanie orientacyjne (pomocnicze) i sprawdza sie
ogolnie poziom przeciwcial danego typu, jesli jest odpowiednia relacja
pomiedzy nimi, moze to sugerowac lamblie albo teraz albo w przeszlosci
(ale moze tez oznaczac inna chorobe, ktora powoduje podobne pobudzenie
ukladu imunologicznego) (tylko zgaduje, nie jestem lekarzem)

13. Data: 2012-02-26 18:13:31

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-23 23:45, mx23 pisze:

> [...]
> (ale moze tez oznaczac inna chorobe, ktora powoduje podobne pobudzenie
> ukladu imunologicznego) (tylko zgaduje, nie jestem lekarzem)

Poteoretyzujmy więc dalej. Zakażenie/zarażenie powoduje powstanie
przeciwciał, specyficznych dla danego patogenu (pasożyty, bakterie,
grzyby), a ściślej dla określonych antygenów na powierzchni tych
mikroorganizmów. Jako pierwsze powstają przeciwciała klasy IgM i ich
obecność/wysoki poziom będzie świadczyć o wczesnej infekcji. Później
uruchamiana jest odporność specyficzna i wtedy powstają przeciwciała
klasy IgG. Świadczą one o przewlekłej lub powtórnej infekcji. Ponieważ
jednak IgG utrzymują się dość długo w surowicy, mogą być też oznaką
przebytego i zakończonego już zakażenia.
Jednak nie we wszystkich przypadkach bada się te poziomy (miana)
przeciwciał, bo muszą to być wystandaryzowane testy tak, aby badania w
różnych labach były porównywalne. A poza tym jeśli są inne badania
bardziej wiarygodne, to lekarze poprzestają na nich.

Re: Operacja FESS
blizniak genetyczny
Zarażenie się u dentysty
Biodro