Ile razy ?

1. Data: 2000-10-05 20:12:28

Temat: Ile razy ?
Od: d...@e...net.ae (Tom.W) szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Czy macie jakies zasady dot. uzywania oleju do"glebokiego
smazenia"-frytek,paczkow itp? Najlepiej byloby uzyc oleju tylko raz ale
troche szkoda od razu wylewac. Wiec co? Filtrowac czy wystarczy tylko
zlac to co ponad osadami?
Ile razy go mozna uzyc dwa ,trzy ? Cztery to juz chyba gruba przesada!
pozdrowka
Tom
--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-10-06 07:46:40

Temat: Re: Ile razy ?
Od: "kakulka" <k...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tom.W <d...@e...net.ae> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@e...net.ae...
> [...]
> zlac to co ponad osadami?
> Ile razy go mozna uzyc dwa ,trzy ? Cztery to juz chyba gruba przesada!
Hej!
Moj maz jest kucharzem wiec musze wylewac za kazdym razem i przyznam Ci sie
szczerze, ze robie to z wielkim bolem, biorac pod uwage, iz jest to oliwa, a
nie zwykly olej.
Pozdrawiam Kasia

1. Data: 2000-10-06 20:49:35

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, ale czy nie powinno sie do glebokiego smazenia uzuwac specjalnie
do tego przeznaczonego tluszczu? Nie wiem tylko czy w Polsce juz mozna go
kupic w zwyklym sklepie, a nie tylko w hurtowni spoz., gdzie sprzedaja go w
wielkich bekach, bo sa przeznaczone glownie do restauracji. A to naprawde
fajna rzecz, mozna to kupic w kostach ( jak margaryne ) lub w plynie, a do
tego nie pali sie tak szybko jak zwykly olej.
Moim zdaniem przy uzytku domowym - we frytownicy, a nie w garnku - nie ma
potrzeby po jednorazowym uzyciu wylewac zaraz tego tluszczu. Mozna chyba
zrobic w nim kilka razy frytki lub inne smakowitosci i nikomu to nie powinno
zaszkodzic. Gdy pojawia sie jakies "fusy" np. po paluszkach rybnych, to
mozna go przefiltrowac. Pewnie znajda sie fachowcy i specjalisci, ktorzy
wiedza dokladnie jakie zwiazki tworza sie w takim tlyszczu, ale badzmy
szczerzy - kto w domu wylewalby do smieci prawie 2l oleju po zrobieniu w nim
raz frytek?
Przeciez serce boli!
Pozdr.,
Danka

1. Data: 2000-10-07 21:24:25

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Nie wiem tylko czy w Polsce juz mozna go
>kupic w zwyklym sklepie

Jak najbardziej, można spokojnie kupić olej do smażenia w głębokim
tłuszczu - na pewno firmy olvit ( to się nawet jakoś tak specjalnie
nazywa ) - czerona nalepa o ile dobrze pamiętam, z "osadem" na dnie. W
lodówie konsystencja "lekkiego" smalcu.

ostry

1. Data: 2000-10-07 21:58:59

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Danka wrote:

> potrzeby po jednorazowym uzyciu wylewac zaraz tego tluszczu. Mozna chyba
> zrobic w nim kilka razy frytki lub inne smakowitosci i nikomu to nie powinno
> zaszkodzic.

Po raz kolejny: jakiś chemik do tablicy !!!
IMHO: nie chodzi o zanieczyszczenie oleju, ale o zmiany jego
struktury/budowy
dlatego wyzywam chemikuff organicznych

Gdy pojawia sie jakies "fusy" np. po paluszkach rybnych, to
> mozna go przefiltrowac.

jak wyżej

Pewnie znajda sie fachowcy i specjalisci, ktorzy
> wiedza dokladnie jakie zwiazki tworza sie w takim tlyszczu,

JAK WYŻEJ!!!

ale badzmy
> szczerzy - kto w domu wylewalby do smieci prawie 2l oleju po zrobieniu w nim
> raz frytek?

Ja
(mogę się tak zadeklarować, co mi szkodzi: nigdy w domu nie robię
frytek:()))

sadyl

1. Data: 2000-10-10 18:01:47

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Danka <j...@z...nl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:39de3ace$0$8...@n...zeelandnet.nl...
> [...]
> wiedza dokladnie jakie zwiazki tworza sie w takim tlyszczu, ale badzmy
> szczerzy - kto w domu wylewalby do smieci prawie 2l oleju po zrobieniu w
Ja!!! A dlaczego? Właśnie z poniższych powodów.
Tłuszcze jadalne przechowywane w złych warunkach psują się [światło, tlen,
woda].
Dłuższe przechowywanie tłuszczu bez ograniczenia dostępu tlenu [odkręcona
butelka] powoduje jego jełczenie, które polega na hydrolitycznym rozkładzie
tłuszczów i utlenieniu uwolnionych nienasyconych kwasów tłuszczowych, które
ostatecznie przekształcają się w pochodne aldehydowe o ostrym, nieprzyjemnym
zapachu. Taki tłuszcz użyty do głębokiego smażenia np. frytek świeżo umytych
pod wodą spowoduje uwalnianie kwasów tłuszczowych z tłuszczów [na skutek
reakcji z wodą].
Tłuszcze używane do głębokiego smażenia łatwo się psują , zwłaszcza gdy
smażenie jest przerywane lub gdy nie w pełni wykorzystuje się pojemność
naczynia do smażenia. Olej taki czernieje, gęstnieje, ma nieprzyjemny zapach
i pieni się. Zużyty olej jest szkodliwy i dlatego należy go wyrzucić.

> Przeciez serce boli!
Raczej wątroba wysiada.
Pozdrawiam Jerzy.

1. Data: 2000-10-11 06:16:11

Od: "Magdalena Gierlotka" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zużyty olej jest szkodliwy i dlatego należy go wyrzucić.

Dokladnie tak!!!!!! I nie jest to zadna rozrzutnosc!
Magda

1. Data: 2000-10-11 18:36:36

Od: Aneta Reluga <a...@a...w.sygnaturce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemiła osoba, chcąca być znana jako Magdalena Gierlotka,
napisała w artykule <8s168r$gn5$1@news.tpi.pl>:

> Zużyty olej jest szkodliwy i dlatego należy go wyrzucić.
> Dokladnie tak!!!!!! I nie jest to zadna rozrzutnosc!

A powiedz to środowisku naturalnemu :>
Zdrowie zdrowiem... ale jakby każdy chciał codziennie wylewać
pół litra oleju do zlewu, to ... :(

An.
--
a...@r...mif.pg.gda.pl | Ta krowa była wymierzona we mnie!...
-------------------------' (Fox Mulder)

1. Data: 2000-10-11 19:43:13

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aneta Reluga <a...@a...w.sygnaturce.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8s2bvk$l96$...@s...pg.gda.pl...
> Przemiła osoba, chcąca być znana jako Magdalena Gierlotka,
> A powiedz to środowisku naturalnemu :>
> Zdrowie zdrowiem... ale jakby każdy chciał codziennie wylewać
> pół litra oleju do zlewu, to ... :(
To co? Odpowiedz sobie sama czy lepiej wylać po pierwszym użyciu czy
n-tym!!!!
:-))))
Pozdrawiam Jerzy

1. Data: 2000-10-12 08:25:50

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta Reluga wrote:

> A powiedz to środowisku naturalnemu :>
> Zdrowie zdrowiem... ale jakby każdy chciał codziennie wylewać
> pół litra oleju do zlewu, to ... :(

Nikt Ci nie kaze do zlewu - możesz zlewać do baniaka a później oddać go
do punktu skupu przepracowanego oleju.

sadyl

Ciastka
Kurczak z rozna