langoshe

1. Data: 2000-10-05 19:24:51

Temat: langoshe
Od: "Kasia" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na Wegrzech i na Slowacji serwuja swietne placki nazywane "langoshami" czy
jakos podobnie. Jesli ktos wie jak takowe placuszki sporzadzic to niech da
jakis odzew
Sa naprawde pyszne (przynajmniej jak na moj gust).

pzdr

Marcin

1. Data: 2000-10-05 22:36:29

Temat: Re: langoshe
Od: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

At 09:24 PM 10/5/00 +0200, you wrote:
> [...]
>jakis odzew
>Sa naprawde pyszne (przynajmniej jak na moj gust).

takie z ciasta jakby drozdzowego, wyrastajace w kupkach, potem rozciagane
jak ciasto na pizze i smazone w glebokim tluszczu? mniam, na slodko
pozniej, lub na ostro, posypane serkiem utartym...
ja poszlam na latwizne i kupilam na Slowacji kilka paczek takich
gotowcowych "languszow" w proszku. Ale nie byly takie dobre..:-(( Tez bym
chciala przepis..

Agnieszka
--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-10-08 12:55:27

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Kasia <k...@g...pl> wrote:

> [...]
> jakis odzew
> Sa naprawde pyszne (przynajmniej jak na moj gust).

Znalazlem taki przepis:

40 dkg bialej maki przesianej przez sito
3 dkg drozdzy
odrobina cukru
2 ziemniaki
1 lyzka oleju
sol
1 szklanka letniego mleka
olej do smazenia

Ziemniaki ugotowac i utluc na miazge.
Drozdze rozetrzec z cukrem i zmieszac z polowa mleka. Odstawic na
chwile.
Make wsypac do naczynia, posrodku maki zrobic wglebienie, wlac tam
zaczyn drozdowy, dodac ziemniaki i lyzke oleju. Wyrabiac dodajac
jeszcze tyle mleka, zeby wyszlo ciasto o konsystencji cuiasta na kluski
kladzione. Oproszyc je maka, przykryc i zostawic godzine do
wyrosniecia. Nastepnie formowac placki o wilkosci dloni i samzyc na
wrzscym oleju. Poczatkowo smazyc pod przykryciem, po przewroceniu na
druga strone zdjac pokrywke.

Wladyslaw

Re: Polityka OD KUCHNI
jabluszka, jabluszka