Jak bezpiecznie odstawic clonazepam?

1. Data: 2004-07-04 10:44:59

Temat: Jak bezpiecznie odstawic clonazepam?
Od: Marcin Kotowski <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Moze na wstepie przedstawie swoja sytuacje. Wiec, lek ten biore od
dobrych 2 lat, od powiedzmy 3 lat mam problemy z depresja. Pozwiedzalem
psychologow, psychiatrow w celu znalezienia sposobu wyleczenia sie z tej
przypadlosci. Przyznam ze zaszedlem dosc daleko w poszukiwaniach gdyz
probowalem wielu mozliwosci. Rowniez hipnoterapii, bylem na sesji u
znanych specjalistow, pana Dębskiego związanego z NLP, rowniez u dr.
Andrzeja Kaczorowskiego. Dodam ze jesli chodzi o psychoterapeutow i
psychiatrow z ktorych uslug lokalnie probowalem korzystac bylem bardzo
niezadowolony i bardzo sie zniechecilem. Natomiast w przypadku dr
Dębskiego czy Kaczorowskiego, poprostu nie bylo mnie stac na takie
uslugi, chociaz wiem ze moglyby przyniesc pozadany efekt.
Mysle ze bardzo dobrze maskuje swoje dolegliwosci co z drugiej strony
nie jest dobre gdyz nie potrafilem do konca "pokazac" prawdziwego
oblicza mojego problemu. Od roku czasu nie uczeszczam nawet do
psychologa. Postanowilem poradzic sobie z tym sam. Zauwazylem ze bardzo
dobrze dziala na mnie Clonazepam. Wlasnie na objawy ktore u mnie
wystepuja, niezidentyfikowane napięcie i stany lękowe. Obecnie mocno
odczuwam skutki uboczne brania tego leku. Czuje sie zmeczony i
wyczerpany, praktycznie niezaleznie od sytuacji, trudno mi zmotywowac
sie do dzialania, robie sie apatyczny, mam problemy z koncentracja,
racjonalnym ocenieniem pewnych sytuacji, znow pojawia sie napiecie.
Odczuwam duzy dyskomfort psychiczny. Z pewnoscia jest to zwiazane z
sytuacja w ktorej aktualnie sie znajduje, w moim zyciu zaszlo wiele
zmian, znalazlem dobra prace, mieszkanie i kobiete;)
Lek od poczatku dawkowalem w niewielkich ilosciach, w ciagu dnia 0,5mg
obecnie biore pol tabletki 2mg dziennie. Czasem jak bywa gorzej zdarzy
mi sie wziasc cala.
Prosze o pomoc w wybraniu bezpiecznej metody odstawienia leku, wiem ze
nie jest to bardzo silnie uzalezniajacy lek ale z pewnoscia nalezy
zachowac bezpieczenstwo.
Chcialbym znowu poczuc sie dobrze fizycznie i odnalezc psychiczny
spokoj. Prosze o porady.

Pozdrawiam serdecznie,
Marcin Kotowski

2. Data: 2004-07-04 11:20:59

Temat: Re: Jak bezpiecznie odstawic clonazepam?
Od: Stokrotka <d...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Clonazepan nie jest lekiem terapeutycznym przy depresji, to tylko lek
podtrzymujacy i strikte antylękowy.
Terz kiedys bralam clonazepan, i do schodzenia z niego podchodzilam 2
razy. Oczywiscie co tydzien zmniejszajac dawke o kolejna cwiartke. Potem
wytrzymalam tydzien i nie dalam rady dluzej. Po okolo m-cu sprobowalam
jeszcze raz i udalo sie. Schodzilam bardzooo powoli.
Jezeli uwazasz ze wciaz masz depreche, to powinienes sie skonsultowac z
lekarzem -psychiatra, aby dobral Ci lek strikte o skutku antydepresyjnym
i nie majacy takich dzialan ubocznych jak clon, np. seroxat, seronil
badz cos jeszcze innego. Te leki nie sa uzalezniajace i naprawde po
miesiacu zaczynasz czuc poprawe

Stokrotka

ps.zycze szczescia

3. Data: 2004-07-05 09:29:38

Od: Marcin Kotowski <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Stokrotka napisał:
> [...]
> i nie majacy takich dzialan ubocznych jak clon, np. seroxat, seronil
> badz cos jeszcze innego. Te leki nie sa uzalezniajace i naprawde po

Dzieki za podpowiedz. Problem w tym ze aktualnie niewiem czy jestem w
stanie depresji czy nie, mam wrazenie jakby wlasnie te leki i
przyzwyczajenie do nich bylo przyczyna mojego zlego samopoczucia na
codzien. W koncu biore ten lek juz bardzo dlugo.
W zasadzie nie chcialbym brac zadnych lekow, mam do tego bardzo
negatywne nastawienie.
Prosilbym rowniez o porade osob zwiazanych z medycyna, opinie
psychiatrow czy psychologow. Jak bezpiecznie odstawic clomazepam, biorac
pod uwage kilka opinii bede bardziej pewny.

4. Data: 2004-07-05 09:52:21

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 05 Jul 2004 11:29:38 +0200, Marcin Kotowski wrote:

> Prosilbym rowniez o porade osob zwiazanych z medycyna, opinie
> psychiatrow czy psychologow. Jak bezpiecznie odstawic clomazepam, biorac
> pod uwage kilka opinii bede bardziej pewny.

Powoli, może w osłonie antydepresanta, pod kontrolą lekarza.

Co prawda bierzesz naprawdę niewielkie dawki, ale mimo tego zdecydowanie
radzę to, co wyżej.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

5. Data: 2004-07-05 12:40:10

Od: Marcin Kotowski <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Bieniek napisał:

> Powoli, może w osłonie antydepresanta, pod kontrolą lekarza.
>
> Co prawda bierzesz naprawdę niewielkie dawki, ale mimo tego zdecydowanie
> radzę to, co wyżej.

Dziekuje za pomoc. Mysle ze tak wlasnie zrobie, pomimo oporow
skontaktuje sie ze specjalista i wspolnie podejmiemy decyzje.

Byłem u dentystki ....
solarium-silne poparzenie
informacja dla osob powyżej 35 roku zycia z bólami nóg, uczuciem cieżkosci, obrzekami, mrowieniami i kurczami łydek
Zadania/odpowiedni z AM
Bakterie Coli, a przegotowanie wody ?