Jak okradziono Belweder.

251. Data: 2015-10-20 18:40:35

Temat: Re: Jak okradziono Belweder.
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

news:18c339k8qmrf9$.168ad0czrcxi8$.dlg@40tude.net...

> Będę nudna, ale - nic dodać, nic ująć.

Mnie tylko dziwi, jak osoba wychowana wśród chrześcijan (pewno sama
ochrzczona) może mieć tak małą świadomość. Tego wszystkiego uczyli mnie na
religii. Można wziąć do ręki Pismo Święte z objasnieniami- i po prostu
przeczytać te objaśnienia. A ikka kombinuje, niczym koń pod górę- i mnie
zarzuca, że to niby ja źle w ogóle interpretuję- a przecież ja tylko
powtarzam nauki Kościoła.

--

Chiron

252. Data: 2015-10-20 18:57:56

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Chiron

- pokaż cytowany tekst -
[...]

Bo stary testament i nowy to całość, kretynie.
Jak trzeba wyć z nienawisci to krzyczycie sodoma i gomora, jak wam się pokazuje że
Lot wyruchuje dzieci, to nagle was nieobowiązuje.

253. Data: 2015-10-20 19:16:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 20 Oct 2015 18:40:35 +0200, Chiron napisał(a):

> [...]
> przeczytać te objaśnienia. A ikka kombinuje, niczym koń pod górę- i mnie
> zarzuca, że to niby ja źle w ogóle interpretuję- a przecież ja tylko

Nie wierzyć samemu, ale poczuwac się do pouczania w wierze - nie tylko
takie absurdy zna ten świat :-)
:-)

254. Data: 2015-10-20 19:57:57

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wierzyć samemu, ale poczuwac się do pouczania w wierze - nie tylko
> takie absurdy zna ten świat :-)
> :-)

To dosyć rozpowszechnione, niestety

--

Chiron

255. Data: 2015-10-21 14:29:04

Od: ikka <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-20 o 01:09, Chiron pisze:

> Użytkownik "ikka" <i...@n...pl> napisał w wiadomości

_st.html#

a-temat-biblii

To przykre, że nie rozumiesz tego, co czytasz. Gdybyś chociaż

> Moje_tłumaczenie? Wybacz, ale aż z takim przejawem ignorancji dawno
> się nie spotkałem. Gdyby nie było żenujące i przerażające- byłoby
> nawet śmieszne. Czy uczęszczałaś na naukę religii? Jeśli tak- to
> czego Cię tam nauczono? To są podstawy chrześcijaństwa. Podstawowa
> różnica pomiędzy naszymi religiami: w chrześcijaństwie najważniejsze
> to przestrzegać przykazania Miłości

co nie unieważnia i nie wymazuje starego testamentu :)

> [...]
> literalne przestrzeganie Prawa. Jest to przez to tak odległa religia,
> że nas często śmieszy. Śmieszy takie np w szabat moczenie w samolocie
> nóg w misce z wodą- bo w szabat nie wolno podróżować za wyjątkiem
> pływania, no to wsadzając nogi do wody (według nich) nie łamie się
> prawa- bo się własnie pływa. Można było i jechać pociągiem- jesli
> pociąg był domem. Wystarczyło go kupić za symboliczną sumę od
> zawiadowcy (oczywiście- akt kupna był niewazny)- i w tym momencie
> pobożny żyd już przestrzegał Prawa. No bo kupiony pociąg- to

wszystkie religie mają swoje absurdy :)

> Ba! Jezus nawet tłumaczy uczonym w Piśmie, dlaczego nie wolno mieć
> kilku zon- i rozwód (mimo istnienia takiej instytucji w Prawie) jest
> nielegalny- a dopuszczony jedynie- bo żydzi i tak by nie
> przestrzegali jego zakazu: "Odpowiedział im: <<Przez wzgląd na
> zatwardziałość serc waszych pozwolił wam Mojżesz oddalać wasze żony;
> lecz od początku tak nie było. 9 A powiadam wam: Kto oddala swoją
> żonę - chyba w wypadku nierządu5 - a bierze inną, popełnia
> cudzołóstwo. I kto oddaloną bierze za żonę, popełnia cudzołóstwo>>"

to również nie jest dowód, że stary testament nie obowiązuje :)

> [...]
> starają się przyłapać Jezusa na nieprzestrzeganiu Prawa. Jezus im
> tłumaczy, że w Prawie nie jest ważne jego literalne przestrzeganie-
> podaje przykład Salomona, który z żołnierzami wtargnął do Świątyni i
> zjedli pokarm ofiarny.
>
> Poza tym myślenie, że 4000 lat temu mentalność ludzi była podobna do
> naszej jest całkowicie nieuzasadnione. Wiesz, sto lat temu (nawet
> 50) w Europie organizowano polowania dla zabawy strzelając do
> zwierząt. Dziś to jest co najmniej naganne moralnie. Ty twierdzisz,
> że pustynne plemię miało podobną do naszej mentalność? I że

tak, odróżniało. wedle swoich przekonań. Nie oznacza to, że ich
mentalność była taka, jak nasza teraz. Równocześnie boża pochwała
gwałtów, zbrodni i niewolnictwa nadal pozostaje psychopatyczna i nijak
się ma do wyznaczania standardów i uczenia o tym co dobre a co złe :)

> Przecież po to im Mojżesz tak szczegółowo określił w Piśmie- co wolno
> a czego nie. Dlatego, że nie odróżniali właśnie.

No, stary testament ma wyjątkowo soczyste kawałki :)

> [...]
> Zmartwychwstanie Swojego Syna- zawarł z ludźmi Nowe Przymierze.
> Wszystkimi ludźmi. Stare dotyczyło tylko żydów- i zostało wypełnione-

Ciekawe, czy wszyscy ludzie o tym wiedzieli :)

> [...]
> napiszę Ci, że uniwersalistyczny Dekalog został przejęty- nie stracił
> swojej wazności (jak i wiele innych nakazów moralnych, które są w

szkoda, że katolicy zazwyczaj nie stosują się do jego zaleceń :)

> [...]
> niepotrzebne. Przestań więc składać w swoim mieszkaniu ofiary
> całopalne- bo Cię pogonią sąsiedzi, możesz też jeść wieprzowinę- bo

dziękuję, nie jestem fanką.

> wszystkie zwierzęta czystymi. Nadal jednak nie wolno Ci współżyć z
> koleżanką ani też z mężem Twojej siostry. [...]

Nie wolno, ale nie dlatego, że przeczytałam to w twojej książce :)

--
"Nie ma grzecznej metody sugerowania komuś ze poświecił całe
swoje życie szaleństwu."

256. Data: 2015-10-21 14:29:55

Od: ikka <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-20 o 18:40, Chiron pisze:

> [...]
> prostu przeczytać te objaśnienia. A ikka kombinuje, niczym koń pod górę-
> i mnie zarzuca, że to niby ja źle w ogóle interpretuję- a przecież ja

no właśnie, tylko powtarzasz. Nie powtarzaj. Myśl.

257. Data: 2015-10-21 14:38:07

Od: ikka <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-20 o 19:16, Ikselka pisze:

> Nie wierzyć samemu, ale poczuwac się do pouczania w wierze - nie
> tylko takie absurdy zna ten świat :-) :-)

Nie poczuwam się do pouczania w wierze :) Rozmawiam :) I w zasadzie
wasza wiara w ogóle by mnie nie interesowała, gdybym nie musiała waszych
kapłanów utrzymywać i gdyby krk wraz ze swoimi wyznawcami nie próbował
zmuszać mnie do kierowania się w życiu jego fanaberiami (hint-> golgota
picnic, joga poznań, chujzan, tabletki po, religia w szkole, spotkania
episkopatu i rządu).
Jak dla mnie to na swoich spotkaniach możecie nawet zarzynać koguty.
Bylebyście robili to w swoich przez siebie utrzymywanych miejscach kultu.
A jeśliby wasi kapłani przestali święcić serwery, szamba i wozy
policyjne to już w ogóle byłoby ekstra. Śmieszność nad śmiesznościami.

258. Data: 2015-10-21 15:15:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Oct 2015 14:38:07 +0200, ikka napisał(a):

> [...]
> A jeśliby wasi kapłani przestali święcić serwery, szamba i wozy
> policyjne to już w ogóle byłoby ekstra. Śmieszność nad śmiesznościami.

W powyższym słowotoku nie ma ani słowa na temat wiary. Fakt. Jest w kółko o
pieniądzach. Tym gorzej, bo (dla kontrastu) ja, katoliczka, nie żałuję
swoich pieniędzy na utrzymanie Twoich świeckich fanaberii w rodzaju
kosztownych wtop i utrzymania Twego świeckiego (ufff, byłego)
prezydenta-kleptomana, fundowanych koncertów Madonny, strupostadionów do
utrzymania, watahy destrukcyjnych społecznie, dezinformujących i
demoralizujących mediów (na które prócz podatków muszę płacić dodatkowo
haracz co miesiąc, nawet nie korzystając) - podczas gdy nie ma na
przedszkola, podręczniki, leczenie zębów i obiady szkolne dla WSZYSTKICH
(katolickich i laickich - ja nie rozróżniam) dzieci.

259. Data: 2015-10-25 20:35:56

Od: ikka <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-21 o 15:15, Ikselka pisze:

> [...]
> nie żałuję swoich pieniędzy na utrzymanie Twoich świeckich fanaberii
> w rodzaju kosztownych wtop i utrzymania Twego świeckiego (ufff,

Mego?

> prezydenta-kleptomana, fundowanych koncertów Madonny, strupostadionów
> do

gdzieś napisałam, że chcę płacić za koncert Madonny?

> [...]
> ma na przedszkola, podręczniki, leczenie zębów i obiady szkolne dla
> WSZYSTKICH (katolickich i laickich - ja nie rozróżniam) dzieci.

no widzisz, zrozumiałaś wreszcie. Są ważniejsze rzeczy, na które można
wydać pieniądze. Twoja wiara, twoja broszka, płać ze swoich.

260. Data: 2015-10-26 00:30:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 25 Oct 2015 20:35:56 +0100, ikka napisał(a):

> Mego?

Tak - podobał Ci się.

> gdzieś napisałam, że chcę płacić za koncert Madonny?

A co mnie to obchodzi? - mnie obchodzi, że JA płacę.

> no widzisz, zrozumiałaś wreszcie. Są ważniejsze rzeczy, na które można
> wydać pieniądze. Twoja wiara, twoja broszka, płać ze swoich.

> [...]

http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice
,56445.html

Rozdziobią go kruki i wrony...
Święci