Jak poprawic/cwiczyc pamiec?

1. Data: 2006-11-14 01:46:33

Temat: Jak poprawic/cwiczyc pamiec?
Od: "Bluzgacz" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio zauwazylem u siebie problemy z pamietaniem, co niestety bywa
momentami uciazliwe.
Wkurwiam sie, ze na zawolanie nie moge sobie czegos przypomniec, tylko musze
chwile myslec - nie zawsze, ale tak niestety sie zdarza.
Pamietam a moze nie hehe jak pare lat temu potrafilem zapamietac bez
problemu nr komorki, pamietalem nr rejestracyjne, adresy email - nie
musialem miec wiekszosci numerow w swoim telefonie.
Zdarzalo sie nawet, ze jak szukalem jakiegos hasla w slowniku to potrafilem
po paru dniach przypomniec sobie ktore to bylo haslo od gory, w jakiej
kolumnie i na ktorej stronie.
Do dzis pamietam malo znaczace zdarzenia z dziecinstwa (np. po ile byla
pepsi jak mialem 3-4 lata, z czym jadlem kurwa bulke na Kasprowym Wierchu w
wieku 6 lat itp) a kurwa czasem nie moge sobie przypomniec z kim w zwiazku z
wykonywana praca rozmawialem czy spotkalem sie tydzien temu, z kim mam sie
skontaktowac za 3-4 dni. Coraz czesciej lapie sie takze na prostych
"zapomnieniach" np. tytul filmu, jakies dane statystyczne czy data.
Kiedys w glowie lubilem gromadzic wszelkie dane liczbowe (statystyczne
wlasnie, np. demograficzne, wykresy, tabele - przyklady: sklad
narodowosciowy ludnosci Polski w XV, XVIIIw i w XXleciu miedzywojennym w
procentach, kursy walut lub akcji danej spolki w ciagu ostatnich paru
miesiecy, liczba ludnosci wiekszosci krajow swiata o ktorych czytalem
gdziekolwiek i kiedykolwiek, liczba PI do 25 miejsc po przecinku, caly uklad
okresowy pierwiastkow itp) i daty w najbardziej efektywny wg mnie i dla mnie
sposob, czesc w procesie nauczania w szkolach a czesc glownie po to, zeby w
towarzystwie brylowac znajomoscia szczegolow i miec argumenty w rozmowach,
teraz jakos nie czesto ich uzywam (tych danych i dat).
Nie pamietam kiedy sie urodzil Mickiewicz, ale wiem w ktorym roku z jaka
liczba rodzin i pod czyim przywodztwem przechrzcila sie jego matka
(Zydowka), bo wyczytalem to 13 lat temu w ksiazce Artura Sandauera.

W zwiazku z tym rodzi sie pytanie do tutejszych specow albo osob, ktore sa
zorientowane w kurwa temacie:
czy sa cwiczenia skutecznie poprawiajace i cwiczace proces zapamietywania?
Jaka jest ich skutecznosc i po jakim czasie przynosza efekty. Tylko mi kurwa
nie pisac zebym wpierdalal lecytyne, bo lykam te tablety od tygodnia.
Nie wiem czy potrzebne sa w tej sytuacji jakies informacje np o odzywianiu,
trybie zycia itp?
Jesli tak, to moge cos dodac.
Tyle na razie i mam nadzieje ze uzyskam od Was (poza Librixem) jakas pomoc,
linka czy cos w tym rodzaju.
Osobie, ktora mi pomoze nic nie obiecuje, bo i pewnie tak zapomne
hehehe..... Ale moze mi przypominac przeciez.
--

Bluzgacz
GG:5015

2. Data: 2006-11-14 08:16:48

Temat: Re: Jak poprawic/cwiczyc pamiec?
Od: "Vicky" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Osobie, ktora mi pomoze nic nie obiecuje, bo i pewnie tak zapomne
> hehehe..... Ale moze mi przypominac przeciez.

Na starość niestety nie ma lakarstwa :]
Pamięć już nie ta a i pewnie prostata nawala .. :>
Poza tym jak się za dużo bluzga to IQ maleje - to też może stąd wynikać
hehe.
Komputer - następna rzecz która źle wpływa na pamięć. Może nie tyle sam komp
co pole jakie wytwarza.
Jakbyś ruchał znaczy ruszał sie więcej to pewnie i pamięć by nie dawała w
dupe ;-)

Pozdrawiam
Vicky

p.s.
http://www.homo21.com.pl/szkolenia.html

3. Data: 2006-11-14 12:55:07

Od: Logan <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Nov 2006 02:46:33 +0100, Bluzgacz napisał(a):

> W zwiazku z tym rodzi sie pytanie do tutejszych specow albo osob, ktore sa
> zorientowane w kurwa temacie:
> czy sa cwiczenia skutecznie poprawiajace i cwiczace proces zapamietywania?

a po chuj?
naprawde uwazasz, ze w Twoim wieku informacje o starych, przechrzconych
zydowkach naprawde sa potrzebne do czegokolwiek? czy dupy, ktore zabierasz
do domu naprawde musza o niej sluchac?
nasraj na to, opowiem Ci swoja historie.
problemy z pamiecia mialem od zawsze, zapamietywalem wylacznie drobne
szczegoly z pominieciem kontekstu (np wiem, ze w wieku szesciu lat bawilem
sie klockami duplo na schodach w zakopanem, ale z kim, jak, i z czym mialem
wtedy bulke, to za chuja sobie nie przypomne). potem, wraz z uplywem czasu
bylo coraz gorzej, wydaje mi sie, ze nadal sie pogarsza, choc jetem jeszcze
mlodziutki, ze tak powiem szczeniak - zreszta sam wiesz :)
przemyslalem sprawde i wiesz, do jakiego wniosku doszedlem? ze oddaje i tak
uposledzona pamiec, na chuj mi ona? dobra organizacja w zupelnosci
wystarcza, a informacje o starych babach z pejsami zawsze moge doczytac z
internetu.

--
Logan

4. Data: 2006-11-14 18:56:39

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bluzgacz" napisał:

> nie pisac zebym wpierdalal lecytyne, bo lykam te tablety od
> tygodnia.

Po miesiącu zacznij obserwować czy działa. Tydzień to zbyt mało.

> Nie wiem czy potrzebne sa w tej sytuacji jakies informacje np o
> odzywianiu, trybie zycia itp?

Zwiększa ilość połączeń nerwowych np. coś tak prostego jak chodzenie
do pracy za każdym razem inną drogą. Ale jak jeździsz samochodem, to
nie ma wiele szans na kombinacje, szczegónie w naszym mieście.
Generalnie chodzi o zwiększanie ilości bodźców, bo mózg się
rozleniwia.

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 75.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

5. Data: 2006-11-15 13:13:32

Od: "dancia" <d...@n...hr> szukaj wiadomości tego autora

> Na starość niestety nie ma lakarstwa :]
> Pamięć już nie ta a i pewnie prostata nawala .. :>
> Poza tym jak się za dużo bluzga to IQ maleje - to też może stąd wynikać
> hehe.

dobre;)

6. Data: 2006-11-15 14:53:24

Od: "Marcin" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Bluzgacz:
> czy sa cwiczenia skutecznie poprawiajace i cwiczace proces zapamietywania?

Są książki Tony Buzana, a w nich zestaw ćwiczeń i sztuczek
poprawiających pamięć. Niestety nie wiem, czy skuteczne, bo mam
słomiany zapał.

Aicha :
> Generalnie chodzi o zwiększanie ilości bodźców, bo mózg się rozleniwia.

Według wspomnianego autora pogarszanie się pamięci z wiekiem to
efekt zaniedbania, a nie właściwości mózgu. Ta opinia jest utartym
stereotypem.

Może trzeba zacząć ćwiczyć zakładki "obrazkowe", rzymski pokój
itp, ogólnie - wyobraźnię?

--
Marcin

7. Data: 2006-11-16 10:04:14

Od: "gapa" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bluzgacz napisał(a):
> czy sa cwiczenia skutecznie poprawiajace i cwiczace proces zapamietywania?

są :) zerknij na maila

> Jaka jest ich skutecznosc i po jakim czasie przynosza efekty.

sam sprawdź !!!

> Tyle na razie i mam nadzieje ze uzyskam od Was (poza Librixem) jakas pomoc,
> linka czy cos w tym rodzaju.

e-book wystarczy??

> Osobie, ktora mi pomoze nic nie obiecuje, bo i pewnie tak zapomne
> hehehe..... Ale moze mi przypominac przeciez.

to nie dziwne ;)

Miłej lektury
gapa66
przydomek z nadania - "głupia cipa"

8. Data: 2006-11-16 11:36:00

Od: "Hanka" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

gapa napisał(a):

> Miłej lektury
> gapa66
> przydomek z nadania - "głupia cipa"

Buhehehehehehe - to ile nas jeszcze jest ???

Dawno się tak nie obśmiałam.
Hanka

PS - gapa66 to nie ja :))

9. Data: 2006-11-16 11:44:42

Od: "Hanka" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

gapa napisała :

> Miłej lektury
> gapa66
> przydomek z nadania - "głupia cipa"

Ja mam nadzieję,że się nie przejęłaś tym tytułem nadanym
przez imć Bluzgacza. A jeśli nadal Cię to gryzie, to ja od
kilku dni noszę przy sobie tytuł zwrotny dla B., który liczy
około 150 słów,ale jak to tu napiszę, to mnie więcej nie
wpuszczą na psp :))))

Ale jak będzie trzeba - jestem do dyspozycji,he he,
w jedności siła.

Pozdrawiam.
Jedna z "głupich cip". he he :)

10. Data: 2006-11-16 19:43:29

Od: "Bluzgacz" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"gapa" <g...@o...pl> wrote in message
s.com...

>są :) zerknij na maila

Dostalem.
Bardzo dziekuje!

>sam sprawdź !!!

Jutro weekend - idealnie zeby poswiecic temu czas.

>e-book wystarczy??

A jakie sa jeszcze opcje poza ebookiem?

>przydomek z nadania - "głupia cipa"

Hmmm, bluzgam kazdego a tu prosze: nie dosyc ze kogos pojechalem to mi
jeszcze pomaga.
Bede musial chyba kiedys zrewidowac swoje bluzganie, ale na razie tego
jeszcze nie zrobie hehe.
No i dziekuje jeszcze raz.

Bluzgacz
GG:5015
alt.pl.zbluzgaj - moim drugim domem

Jak tam Duchu Twoje wyborcze prognozy i zdemaskowany spisek sondarzowni?
cześć hóje
"kurwica" krótkie ataki
Narzekania intelektualisty