Jak powiesić lustro?

1. Data: 2003-02-24 08:42:49

Temat: Jak powiesić lustro?
Od: "Rav_V3k" <a...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Potrzebuję porady: jest łazienka - cała w płytkach (flizy lub glazura, jak
kto woli). Chciałbym na jednej ze ścian powiesić lustro, takie bez ramy,
trochę okrągłe... Jak to się ROBI? Czy można takie lustro przykleić do
płytek? Chciałbym, żeby gładko leżało na ścianie, ale nie chciałbym usuwać
płytek. Czy jednak lepiej tradycyjnie - na kołkach? Pytam, bo w tematach
remontowych raczej świeży jestem...

Dzięki z góry.

--
::: Rav_V3k
::: priv: rafal1404(małpa)kr(.)home(.)pl

1. Data: 2003-02-24 08:50:43

Temat: Re: Jak powiesić lustro?
Od: Nela Mlynarska <n...@n...security.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rav_V3k napisał(a):
> [...]
> jak kto woli). Chciałbym na jednej ze ścian powiesić lustro, takie bez
> ramy, trochę okrągłe... Jak to się ROBI? Czy można takie lustro

Ja mam właśnie przyklejone. Trzyma się świetnie. A jakby mi się kształt
znudził, to mogę odkleić i zrobić sobie inne.

Pozdrawiam,
Nela

1. Data: 2003-02-24 09:07:06

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rav_V3k" <a...@w...com> napisał w wiadomości
> [...]
> płytek. Czy jednak lepiej tradycyjnie - na kołkach? Pytam, bo w tematach

Mozna przykleic do plytek. Najlepiej poszukac firme ktora robi lustra na
wymiar i zlecic im - wtedy przywoza i kleja. Ciekawostka - w przypadku
pozostawienia "dziury" czyli niewyflizowanej sciany pokrycie "dziury"
lustrem kosztuje taniej niz flizami

Zaslav

1. Data: 2003-02-24 09:30:21

Od: "Rav_V3k" <a...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

Nela Mlynarska napisał mniej więcej tak:

> Ja mam właśnie przyklejone. Trzyma się świetnie. A jakby mi się kształt
> znudził, to mogę odkleić i zrobić sobie inne.
>
> Pozdrawiam,
> Nela

Super. Jakim klejem to zrobić?

1. Data: 2003-02-24 09:32:52

Od: A...@e...pl (Adam) szukaj wiadomości tego autora

Dnia pewnego (Monday, February 24, 2003 10:30 AM),
osoba znana jako... Rav_V3k, wzięła się za pisanie
i oto co z tego wynikło:

> Super. Jakim klejem to zrobić?

Klejem do luster. :))) Jest sprzedawany w tubach takich jak silikon,
akryl itp. Cena, to jakieś 15-20 zł. Ja nie płaciłem więcej, a trzyma
się już (tfu-tfu) ponad rok.

* * * * *
A.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2003-02-24 10:16:13

Od: Paweł Paroń <p...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <b3cqoi$3dm$1@atlantis.news.tpi.pl>, Hanka Skwarczyńska wrote:

> [...]
>| |
>| ściana |
>| _________ |
>| | | |
>|___| lustro |___|
>|_|_| |_|_|
>|_|_|_________|_|_|
>|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
>|_|_|_płytki|_|_|_|
>|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
>
> Płytka swój centymetr grubości ma (to są tak naprawdę płytki
> podłogowe). Jeśli lustro ma być w płaszczyźnie płytek, to będzie
> wystawało ze ściany - powiedział pan glazurnik i kazał się

Nie wiem na czym polega problem, bo u mnie tak jest zrobione i nic się nie
dzieje. Powierzchnia lustra jest na poziomie płytek, szczelina między
lustrem i płytkami jest wypełniona fugą, lustro jest przyklejone do ściany
klejem, a dodatkowo ta część nad płytkami jest podklejona wzdłuż całych
krawędzi jakimś akrylem czy czymś takim, żeby nie było widocznej szpary
między lustrem i ścianą.

Lustro jest oczywiście kilka razy droższe niż płytki (chyba, że ktoś kupuje
płytki po 300zł/m2, ale tacy ludzie pewnie kupują też odpowiednio droższe
lustra).

Paweł

1. Data: 2003-02-24 10:19:08

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wołek" <m...@l...pl>
napisał w wiadomości news:b3cn3i$fcs$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...] w przypadku pozostawienia "dziury" czyli
> niewyflizowanej sciany pokrycie "dziury" lustrem
> kosztuje taniej niz flizami

Hm. Lustro szlifowane 160x60 - 145zł. Płytki 20x20cm po
40zł/m^2 - 8x3 = 24szt = niecały metr. Razem z klejem i fugą
dalej wychodzi mi trzy razy taniej, z robocizną - o połowę (nie
wliczając montażu lustra)...

Ale nie o tym chciałam. Powiedzcie mi, jak rozwiązać taką
łamigłówkę: lustro wklejone w kafelki, ale wystające powyżej
nich. Coś takiego:
_________________
| |
| ściana |
| _________ |
| | | |
|___| lustro |___|
|_|_| |_|_|
|_|_|_________|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_płytki|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Płytka swój centymetr grubości ma (to są tak naprawdę płytki
podłogowe). Jeśli lustro ma być w płaszczyźnie płytek, to będzie
wystawało ze ściany - powiedział pan glazurnik i kazał się
zastanowić. Ze swojej strony proponuje po prostu pociągnięcie
płytek wyżej, ale mnie się ten pomysł nie podoba. Z panią w
sklepie lustrzanym nie bardzo się chyba dogadałam, bo
zaoferowała mi jakiś podkładki czy inne podpórki, co nijak nie
rozwiązuje problemu. W ostatecznej ostateczności mogę zrobić
dookoła lustra "ramkę" z listew czy jakichś innych dekorów, ale
nie bardzo mi się to uśmiecha. Sfazowanie lustra od połowy chyba
nie wchodzi w grę, więc co z tym zrobić?

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-02-24 10:22:29

Od: "Rav_V3k" <a...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska napisała mniej więcej tak:

> [...]
> płytek wyżej, ale mnie się ten pomysł nie podoba. Z panią w
> sklepie lustrzanym nie bardzo się chyba dogadałam, bo
cut
> nie wchodzi w grę, więc co z tym zrobić?
>
> Pozdrawiam

to może płyta GK?...

1. Data: 2003-02-24 10:35:56

Od: "Sebastian \(POCZTA - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Klejem do luster. :))) Jest sprzedawany w tubach takich jak silikon,
> akryl itp. Cena, to jakieś 15-20 zł. Ja nie płaciłem więcej, a trzyma
> się już (tfu-tfu) ponad rok.

Są też w "tubkach" do wyciskania (takich jak np. klej) - ok. 80ml za 6-7 zł.
(Castorama) wystarczyło mi na przyklejenie 3-ch luster : dwa średnie (ok.
0.5m2) i jedno duże (ok. 1.6 m2) i jeszcze trochę zostało ...

1. Data: 2003-02-24 10:36:12

Od: Paweł Paroń <p...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <b3cs50$atr$1@atlantis.news.tpi.pl>, Hanka Skwarczyńska wrote:

> No i właśnie o to mi chodziło. Glazurnik (tzn. obecnie
> glazurnik, bo tak w ogóle to szef ekipy, która zaczynała u mnie
> pracę od wykopu pod fundament :) straszy, że takie odstające
> lustro będzie a) nieciekawe wizualnie, b) uciążliwe w obsłudze
> typu mycie itp. O ile co do b) nie mam specjalnych obaw, o tyle
> w a) faktycznie coś jest, tym bardziej, że lustro będzie na
> bocznej ścianie w bardzo wąskiej łazience,

Ja tego w ogóle nie zauważam. Ten akryl, który jest pod lustrem, był biały,
jak malowałem ściany w łazience, to go pomalowałem i już, jak dla mnie to
tego w ogóle nie widać. Może jakby została dziura, to by się rzucało w oczy.

Ale jak ktoś jest taki esteta i ma za dużo czasu/pieniędzy, to może wyrównać
ścianę gipsem do poziomu lustra?

Paweł

remont parkietu
Brodzik czy wanna