Jak powiesić lustro?

1. Data: 2003-02-24 12:01:10

Temat: Re: Jak powiesić lustro?
Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl>
napisał w wiadomości
news:slrnb5k0mr.hkg.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
.waw.pl...
> [...] Kafelki szlifuje się na krawędzi, na
> kt. spotykają się dwie wykafelkowane ściany.[...]

OK, to rozumiem. A co się robi z krawędzią płytek, jeśli
kafelkuje się tylko część ściany? Bo duża część znanych mi
płytek ma z boku "wnętrzności" na wierzchu - to chyba tak nie
zostaje, nie?

Pozdrawiam
Hanka powoli zgłębiająca tajniki glazurnictwa
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2003-02-24 12:03:50

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <A...@e...pl> napisał w
wiadomości news:03a101c2dbf9$28e71e10$5dc89d84@Rolbieca...
> [...] okleić lustro w tej wystającej części
> drewnianymi listwami [...]

Drewnianymi nie :) Również ceramicznymi raczej nie, chyba, że
inaczej się nie da. Może z piaskowanego szkła - coś mi się
wydaje, że zainkasuję kolejne zdziwione spojrzenie, jak to
zaproponuję szklarzowi :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-02-24 12:10:04

Od: A...@e...pl (Adam) szukaj wiadomości tego autora

Dnia pewnego (Monday, February 24, 2003 1:03 PM),
osoba znana jako... Hanka Skwarczyńska, wzięła się za pisanie
i oto co z tego wynikło:

> Drewnianymi nie :) Również ceramicznymi raczej nie, chyba, że

To była taka tylko luźna dywagacja. :))) Wymyślona w trakcie
odpisywania. Dopiszę jednak, że nie miałem na myśli jakichś takich
rachitycznych kątowniczków, ale takie.. jakieś.. ja wiem... ze 4-5 cm
szerokości. Ale może to faktycznie "gupi pomys" :)

Nie daj się szklarzowi! :))

* * * * *
A.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2003-02-24 12:18:27

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl>
napisał w wiadomości
.waw.pl...
> [...] brzegi kafelków zostały pomalowane
> tą samą farbą, co reszta ściany. [...]

Dzięki serdeczne, na to nie wpadłam :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-02-24 12:32:38

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <A...@e...pl> napisał w
wiadomości news:041c01c2dbfd$718b5240$5dc89d84@Rolbieca...
> [...] nie miałem na myśli jakichś takich
> rachitycznych kątowniczków, ale takie.. jakieś..
> ja wiem... ze 4-5 cm szerokości. Ale może to
> faktycznie "gupi pomys" :)

Nie, dlaczego, pomysł sam w sobie bez zarzutu. Tylko do ogólnej
koncepcji nie bardzo przystaje :)

> Nie daj się szklarzowi! :))

...nadmiernie obedrzeć z gotówki ;)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-02-24 12:52:30

Od: Bolek <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka pisze:

> Ale nie o tym chciałam. Powiedzcie mi, jak rozwiązać taką
> łamigłówkę: lustro wklejone w kafelki, ale wystające powyżej
> nich. Coś takiego:

Moze zastosowac taki sam patent jak w przypadku kafelkow?
Ich zejscie na sciane tez musi byc jakos rozwiazane, nieprawdaz?

1. Data: 2003-02-24 13:06:57

Od: Adam Moczulski <w...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarek P. napisał:

> Mozna, polecanym tu na grupie klejem, ale IMHO prosciej i szybciej mozna to
> zrobic specjalna tasma dwustronnie klejaca do klejenia luster (do kupienia w
> hipermarketach budowlanych tam gdzie lustra), w przeciwienstwie do kleju nie
> musimy sie martwic o podparcie lustra na czas schniecia, po prostu
> przyklejamy i juz. A ta tasma naprawde jest baaaaaaardzo mocna i nie ma mowy
> o tym, ze lustro odpadnie.

Odpaść nie odpadnie, ale trzeba wziążć pod uwagę że opadnie. Mi przez
dziesięć lat takie przyklejone lustro zjechało 2 centymetry. Watro
podeprzeć je więc dodatkowo jakimś gwoździkiem.
Adam

1. Data: 2003-02-24 13:14:11

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bolek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
rmf.pl...
> [...] Moze zastosowac taki sam patent jak
> w przypadku kafelkow? Ich zejscie na sciane
> tez musi byc jakos rozwiazane, nieprawdaz?

Prawdaż. Ale mnie z tego wychodzi właśnie lustro sfazowane od
połowy. Rozwiązanie dla mnie idealne, tylko czy to się w ogóle
da zrobić?
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2003-02-24 14:26:18

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Moczulski wrote:

> Odpaść nie odpadnie, ale trzeba wziążć pod uwagę że opadnie. Mi przez
> dziesięć lat takie przyklejone lustro zjechało 2 centymetry. Watro
> podeprzeć je więc dodatkowo jakimś gwoździkiem.

Dla pewnosci przed przyklejeniem na tej tasmie ciezkiego badz co badz lustra
zrobilem probe: przykleilem na malym jej odcinku do sciany (zagruntowanej)
scinek glazury. Po godzinie oderwac przez pociagniecie ani przesuniecie w
bok nie bylem w stanie (ciagnalem na tyle na ile chwyt za kawalek plytki
pozwalal), urwalem przez ukrecenie, ale zadna z powierzchni klejonych nie
puscila, rozerwala sie przez rozwarstwienie sama tasma. Sila do tego
potrzebna byla dosc spora.
Zreszta na identyczne tasmy sa przyklejane do luster wieszaki sluzace do ich
wieszania i tez sie ani nie urywaja ani nie obsuwaja.

J.

1. Data: 2003-02-24 14:41:53

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rav_V3k napisał(a):

> Witam.
> Potrzebuję porady: jest łazienka - cała w płytkach (flizy lub glazura, jak
> kto woli). Chciałbym na jednej ze ścian powiesić lustro, takie bez ramy,
> trochę okrągłe... Jak to się ROBI? Czy można takie lustro przykleić do
> płytek?

Pewnie. Albo specjalny klej do luster ( drogawy ) albo tani silikon 100
%, broń Boże nie sanitarny - ten potrafi zniszczyć oblew lustra.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html