Jak przygotowac krewetki?

1. Data: 2003-01-30 11:44:29

Temat: Jak przygotowac krewetki?
Od: "MoNika" <m...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

bede miala wieczorem gosci, ktorych chcialam uraczyc krewetkami z
czosneczkiem. Ale nie wiem jak sie do nich zabrac!
Szukalam w archiwum, ale nie znalazlam niczego konkretnego...

Dzieki
Monika

1. Data: 2003-01-30 12:02:40

Temat: Re: Jak przygotowac krewetki?
Od: "Dirk Smith" <p...@u...de> szukaj wiadomości tego autora

MoNika wrote:
> [...]
> czosneczkiem. Ale nie wiem jak sie do nich zabrac!
> Szukalam w archiwum, ale nie znalazlam niczego konkretnego...

Rabniete z :
http://www.bytow.pl/kuchnia

Krewetki smażone 2
/proporcie dowolne/
posiekany czosnek
posiekana natka pietruszki
troche /naprawde troche/ posiekanego pomidora /moze byc bez pomidora/
1/3 szklanki smietany

Rozgrzac DOBRZE patelnie, po czym wlac troche oliwy - dobrej gatunkowo, i
tak na BARDZO DOBRZE rozgrzny tluszcz wrzucic krewetki + czosnek +
pietruszke. Mieszajac smazyc nie dluzej niz 1 miniute, tylko do momentu gdy
krewetki zmienia kolor na rozowy. Na koniec dodac smietane, wymieszac ale
juz nie dusic! Podawac np.z makaronem. Sprawdzone - pycha!
Smacznego,
From: "E.Kolakowska" e...@c...net

i jeszcze:

Krewetki saute
Porcja dla 4 osob. Czas przygotow. 40 min.
1 kg krewetek,
2 lyzki oliwy,
1 lyzka masla,
3 zabki czosnku,
1 peczek siekanej, zielonej pietruszki,
1 lyzeczka harissy (przepis w rozdziale "ogolne"),
sol, pieprz,
2 cytryny pokrojone w czastki do przybrania.

1. Krewetki obrac ze skorupek (glowy usunac), umyc dokladnie w duzej ilosci
biezacej wody, osoczyc, po czym osolic i doprawic pieprzem. Czosnek obrac i
zmiazdzyc, harisse rozcieczyc 125 ml cieplej wody.
2. Przygotowane krewetki obsmazyc krotko na rozgrzanej mieszaninie oliwy i
masla, dodac czosnek, zalac rozcienczona harissa, przykryc i dusic na bardzo
malym ogniu ok. 20 min, od czasu do czasu delikatnie mieszajac.
3. Gotowe krewetki ulozyc na polmisku, posypac posiekana zielona pietruszka,
przybrac czastkami cytryny. Podawac gorace.

Źródło: Encyklopedia sztuki kulinarnej, tom 10 "Kuchnia marokańska", strona
52.
From: a...@h...pl (Radku's De Apaczu's)

no i jeszcze :

Krewetki pieczone
Jak masz dostep do sporych krewetek swierzych.
Pod pojeciem spore rozumiem min 5cm bez ogona. Obrac, ogon zostaje,
natluscic maselkiem (moze byc czosnkowe) nadziac na patyczki (jak szaszlyki)
obsypac ziarnem sezamowym i do pieca, albo lepiej na ruszt. Potem cytrynka i
smacznego.
From: p...@s...hep.utexas.edu (Marek Proga)

Chce dodac (zlosliwie), ze wystarczylo wpisac do Googla "krewetki" i
"czosnek" - i to co zacytowalem, to wynik z pierwszej linijki. A to link do
strony z wynikami:
http://www.google.de/search?sourceid=navclient&hl=de
&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=krewetki+czosnek

Smacznego

DS

1. Data: 2003-01-30 12:11:31

Od: "Dirk Smith" <p...@u...de> szukaj wiadomości tego autora

O i to tez wyglada smakowicie:

http://www.japanforum.org/stronapolska/kuchnia/ebich
ili.html

1. Data: 2003-01-30 12:12:39

Temat: Jak juz to juz, aco
Od: "Dirk Smith" <p...@u...de> szukaj wiadomości tego autora

i jeszcze ta strona:

http://www.roxanaa.obywatel.pl/roxana/kulinaria/przy
smaki.htm

1. Data: 2003-01-30 13:16:19

Temat: Re: Jak juz to juz, aco
Od: "MoNika" <m...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestes najwidoczniej nieocenionym badaczem!
dziekuje pieknie, ide do kuchni.
:)))
Monika

1. Data: 2003-01-30 13:28:56

Od: "Dirk Smith" <p...@u...de> szukaj wiadomości tego autora

MoNika wrote:
> Jestes najwidoczniej nieocenionym badaczem!
> dziekuje pieknie, ide do kuchni.
> :)))
> Monika

Zeby tak sie znalazl ktos, kto by "mnie" chcial zlecic takie poszukiwanie
"niemozliwych" tematow w Internecie ....

A tak siedze bidula bez roboty. Wyrzucili mnie przedwczoraj. A nawet zasilek
mi sie nie nalezy. A moze ktos z grupowiczow ma pomysl na prace dla
bezrobotnego Polaka w Niemczech ?

DS

1. Data: 2003-01-30 13:54:25

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Dirk Smith schrieb:

> [...]
>
> A tak siedze bidula bez roboty. Wyrzucili mnie przedwczoraj. A nawet zasilek
> mi sie nie nalezy. A moze ktos z grupowiczow ma pomysl na prace dla

a co umiesz, gdzie mieszkasz i jaki jest twój status?

Waldek

kawa z przyprawami
kołduny litewskie
awaria