Jak się pobiera krew 2-3 letniemu dziecku?

1. Data: 2010-07-14 10:16:42

Temat: Jak się pobiera krew 2-3 letniemu dziecku?
Od: Przemolo <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o badanie typu OB, morfologia, itp. - czy tylko z żyły, czy z
palca np. też da radę?

2. Data: 2010-07-14 10:34:25

Temat: Re: Jak się pobiera krew 2-3 letniemu dziecku?
Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14-07-2010 12:16, Przemolo pisze:
> Chodzi o badanie typu OB, morfologia, itp. - czy tylko z żyły, czy z
> palca np. też da radę?

Z palca może być za mało, zwłaszcza na kilka badań.
Musiałoby być kilka palców ciętych (a i to nie wiadomo czy by
wystarczyło) a cięcie na palcu dłużej boli niż wkłucie żylne.
To chyba większa trauma dla dziecka niż jedna wkłucie do żyły, zwłaszcza
jeżeli pielęgniarka ma praktykę z dziecmi.

--
Maddy

3. Data: 2010-07-14 15:24:15

Od: regen <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Lip, 12:16, Przemolo <p...@g...pl> wrote:
> Chodzi o badanie typu OB, morfologia, itp. - czy tylko z żyły, czy z
> palca np. też da radę?

Z żyły. Zastosuj krem znieczulający EMLA. Minimum 1 godz. przed
nakłuciem trzeba nanieść jego grubą warstwę na skórę nad żyłą,
najlepiej w 2 miejscach.

Pozdrawiam-
regen

4. Data: 2010-07-14 16:57:40

Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-14 17:24, regen pisze:

> Z żyły. Zastosuj krem znieczulający EMLA. Minimum 1 godz. przed
> nakłuciem trzeba nanieść jego grubą warstwę na skórę nad żyłą,
> najlepiej w 2 miejscach.

Od którego roku życia dzieciom pobiera się krew już z żyły?

--
animka

5. Data: 2010-07-14 23:00:38

Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

Od którego roku życia dzieciom pobiera się krew już z żyły?
Jak jest konieczność, to tuż po porodzie...
Przed chwilką Ci to wyjaśnili Maddy i regen.
WOJO

6. Data: 2010-07-14 23:31:19

Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-15 01:00, WOJO pisze:
> Od którego roku życia dzieciom pobiera się krew już z żyły?
> Jak jest konieczność, to tuż po porodzie...
> Przed chwilką Ci to wyjaśnili Maddy i regen.

Moja córka miała 9 lat jak robiono jej morfologię z rozmazem. Co
miesiąc. Krew miała pobieraną z paluszka.

--
animka

7. Data: 2010-07-15 06:20:58

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15-07-2010 01:31, Animka pisze:

> Moja córka miała 9 lat jak robiono jej morfologię z rozmazem. Co
> miesiąc. Krew miała pobieraną z paluszka.

U 9-letniego dziecka z palca można utoczyć więcej krwi niż u 2-letniego
malucha. I na to jedno badanie mogło wystarczyć.
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale im więcej badań tym więcej krwi
potrzeba. Na tej samej próbce raczej dwóch badań się nie wykona.

--
Maddy

8. Data: 2010-07-15 09:35:55

Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-15 08:20, Maddy pisze:

> [...]
> Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale im więcej badań tym więcej krwi
> potrzeba. Na tej samej próbce raczej dwóch badań się nie wykona.

Ok, dzięki.

--
animka

chelatacja - cud czy szalbierstwo ?