Jak zamocować markizę?

11. Data: 2015-03-23 22:53:49

Temat: Re: Jak zamocować markizę?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

masti pisze:

> problemem jest raczej wytrzymałość ścianki płyty przez którą się
> przewiercasz

No więc nie sądzę. Mieszkałem kiedyś w bloku, co go za Gomułki zbudowali
z takiej właśnie płyty. Ściany też. Instalację elektryczną prowadzoną
miał właśnie w tych kanałach żerańskich biegnących z góry na dół. Kontakty
wypadały ze ściany, bo trudno było osadzić puszkę w tak cienkiej betonowej
przegrodzie. Kiedyś próbowałem naprawić taką usterkę i udało mi się z tego
kanału wygrzebać *kilkanaście* nowych puszek. Jak panu elektrykowi która
wpadła w kanał, to się nie przejmował i brał następną. Aż do skutku.
Marnego, bo ta ostatnia też się słabo trzymała i wypadła. Innym razem
wyrwany kontakt odslonił mi zadnią część kontaktu sąsiada, któremu
instalację poprowadzili w tej samej rurze. Mogłem się wpiąć i czerpać
prąd z jego sieci. Ale jak popatrzeć na taką płytę żerańska z boku, to
odległść pierwszego kanału od brzegu jest znaczna. To może być nawet
kilkanaście centymetrów (ale głowy nie dam, dawno już na to paskudztwo
nie musiałem patrzeć).

Jarek

--
Hej rób, młotkiem przywal psiakość
tutaj nie apteka śmiało i...

12. Data: 2015-03-23 22:54:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Mar 2015 21:29:27 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> problemem jest raczej wytrzymałość ścianki płyty przez którą się
> przewiercasz

Dlatego trzeba ROZŁOŻYĆ obciążenie na większy odcinek ścianki. Hint -
element dłuższy przymocowany w wielu punktach do ścianki - pośredniczący
między mocowaniem markizy a ścianką.
--

Ikselka
pewni siebie.

13. Data: 2015-03-23 23:01:28

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
> odległść pierwszego kanału od brzegu jest znaczna. To może być nawet
> kilkanaście centymetrów (ale głowy nie dam, dawno już na to paskudztwo

patrząc na wymiary to ścianka nie jest gruba. Bo i nie musi. Nie w tą
stronę ma pracować
http://www.kon-bet.com.pl/sprezone/KS200.jpg
http://www.unimex.net.pl/files/spb1.jpg

ale może zrobiony jest wieniec jak tu
<http://4.bp.blogspot.com/-hz3hnBwE51k/TeoXRifB8SI/A
AAAAAAADbc/qxGMW3Xmyow/s1600/embed.php-10.jpg>

i wtedy można słonia powiesić :)

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

14. Data: 2015-03-23 23:14:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Mar 2015 22:01:28 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> i wtedy można słonia powiesić :)

...pod warunkiem, że się nie uszkodzi zbrojenia przy wierceniu - uszkodzony
wieniec to poważna sprawa.
--

Ikselka
pewni siebie.

15. Data: 2015-03-23 23:36:49

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

masti pisze:

> patrząc na wymiary to ścianka nie jest gruba. Bo i nie musi. Nie w tą
> stronę ma pracować
> http://www.kon-bet.com.pl/sprezone/KS200.jpg
> http://www.unimex.net.pl/files/spb1.jpg

No to spokojnie. Kilkanaście centymetrów, to tylko w mojej ułomnej pamięci.
A tu jest ze dwa cale w najcieńczym miejscu. Potem szybko grubieje, bo
kanał ma fi ledwie 15 centymetrów. Markizy się utrzymają, a jeszcze panią
hrabinę i księcia pana można obok powiesić.

Jarek

PS
Ostatnio miewm fazę na cienkościenne konstrukcje żelbetowe. Więc wim, że
trzycalowa skorupa, to może mieć kilkanaście metrów albo i lepiej. Byle
kształt odpowiedni.

--
Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci.

16. Data: 2015-03-23 23:39:11

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisała co wiedziała:

> uszkodzony wieniec to poważna sprawa.

Dlatego czci dziewczęcej należy strzec jak oczka w głowie!

Jarek

--
Zofija z opuszczonym ku ziemi wejrzeniem
Zapłoniwszy się, gości witała dygnieniem

17. Data: 2015-03-24 00:02:57

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Dlatego czci dziewczęcej należy strzec jak oczka w głowie!

:-)))
Ale podobno już są magicy od operacji plastycznych
co taki "uszkodzony" wieniec potrafią "naprawić" :-)

18. Data: 2015-03-24 16:56:05

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 23.03.2015 um 22:08 schrieb Ikselka:

> I strzelić sobie w stopę "pięknym" mostkiem termicznym na zimę :-}
>
> PS. Jakby nie można było rozłożyć siły na więcej punktów - przykręcajac do
> ścianki przy obu końcach markizy dwie pionowe dłuższe drewniane belki (czy
> tam stalowe szyny), do których z kolei dopiero przykręcić zaczepy samej
> markizy.

Dlatego dałem taki ;-) znaczek.

A rodzaj mocowania niestety zależy od wytrzymałości ściany i reszty. U
znajomego zawaliła się betonowa ściana działowa po zamontowaniu na
ścianie garderoby. Na szczęście ofiar nie było. Garderoba trzymała się
ściany cały czas, tylko całość stała na słowo honoru.

Waldek

19. Data: 2015-03-24 18:33:28

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Waldemar napisał:

> [...]
> ścianie garderoby. Na szczęście ofiar nie było. Garderoba trzymała się
> ściany cały czas, tylko całość stała na słowo honoru.

Próbuję sobie wyobrazić jak w tym przypadku by wyglądała analogiczna
awaria. Pod wpływem ciężaru markizy wysuwa się pociągnięty za kotwę
strop żerański, a zdumieni sąsiedzi z góry wpadają do mieszkania piętro
niżej. Kupa śmiechu (z przewagą tego pierwszego).

--
Jarek

20. Data: 2015-03-24 18:44:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Mar 2015 18:33:28 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
> strop żerański, a zdumieni sąsiedzi z góry wpadają do mieszkania piętro
> niżej. Kupa śmiechu (z przewagą tego pierwszego).

Widze, że średnio rozumiesz,o czym mówi przedpiśca, więc raczej kiepski
dowciap Ci wyszedł.

--

Ikselka
pewni siebie.

Oprawy do garazu - akryl, czy poliweglan ?
Pokój przedszkolaków - potrzebne inspiracje
Jak poprawić akustykę?
Czosne co zrobić
Pompa głębinowa